O bezstopniowej skrzyni CVT pisujemy ostatnio niemal wyłącznie przy okazji Renault Koleosa drugiej generacji. W gamie francuskiego producenta jest jednak model niedostępny w Polsce, czy w Europie Zachodniej. To Renault Kaptur – SUV bardzo przypominający „naszego” Captura, ale nieco od niego większy. Kaptura można kupić w Rosji i właśnie otrzymał on tam skrzynię CVT i to w bazowej wersji wyposażeniowej Life.
Do tej pory Kaptur w wersji Life oferowany był tylko z przekładnią manualną. Teraz, by uatrakcyjnić ofertę, wprowadzono doń skrzynię CVT. Taki zestaw dostępny jest w cenie od 929.990 rubli. Auto można już zamawiać u wszystkich dealerów Renault działających w Rosji.
Skrzynię CVT oferuje się w wersji Life Kaptura w połączeniu z silnikiem benzynowym 1.6. Taka odmiana oferowana we wspomnianej cenie stanowi nie lada atrakcję na rosyjskim rynku. W segmencie miejskich crossoverów, w którym pozycjonowany jest Renault Kaptur, będzie to bardzo atrakcyjna oferta.
Skrzynia CVT jest przekładnią bezstopniową, ale z wykreowanymi „wirtualnymi” biegami. Ma to na celu spełnienie oczekiwań wielu klientów chcących „czuć biegi”. Skrzynia ta jest chwalona za wyjątkową kulturę pracy oraz komfort akustyczny – rzeczywiście nie „wyje” podczas wysokich obrotów silnika. Renault twierdzi, że Kaptur z tą przekładnią zużywa 7,1 l benzyny na każde 100 km (w cyklu mieszanym). To o 0,3 l/10 km mniej, aniżeli ze skrzynią manualną!
Dodajmy, że omawianą wersję Kaptura można zamówić także przez Internet. Salon on-line marki cieszy się w Rosji dużą popularnością – sprzedano w ten sposób już ponad sześć tysięcy samochodów.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze