Zanim Renault Kiger trafił na rynek, grupa 11 pracowników centrum technicznego Renault Nissan z Indii uczestniczyło w niezwykłej misji na skraju Himalajów, aby sprawdzić wytrzymałość nowego modelu w najróżniejszych warunkach.
Renault Kiger zadebiutował na rynku indyjskim wiosną tego roku, ale zanim pojawił się w sprzedaży, został zepchnięty do granic możliwości przez pracowników Renault. W dniach od 15 do 27 lutego Kiger był testowany w górzystym stanie Sikkim. Trasa biegnąca przez strome, górskie podjazdy, terenowe odcinki oraz intensywny ruch miejski, liczyła 2000 km. Zespół złożony z inżynierów ds. jakości i wytrzymałości testował crossovera na himalajskich drogach, aby sprawdzić odporność podwozia oraz zużycie komponentów w ekstremalnych warunkach.
Renault Kiger w trzech różnych wersjach
W wyprawie u podnóża Himalajów wzięły udział trzy Renault Kiger w różnych specyfikacjach. Dwa pojazdy były wyposażone w 1-litrowe silniki o mocy 72 KM i momencie obrotowym 96 Nm, pierwszy z manualną 5-biegową skrzynią biegów, a drugi z 5-biegową sekwencyjną przekładnią Easy-R. Trzeci model miał pod maską 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy 1.0 o mocy 100 KM oraz momencie obrotowym 160 Nm, który połączono z manualną 5-biegową przekładnią.
Podróż rozpoczęła się w Gangtoku, stolicy górzystego stanu Sikkim. Następnie ekspedycja wiła się wyboistymi drogami wokół miasta. Od himalajskiej przełęczy Nathula na wschodzie do Damthang na zachodzie, gdzie osuwiska utrudniały dalszą jazdę. Członkowie wyprawy utknęli na kilka godzin zanim droga została oczyszczona. W końcu zespół dotarł do Yumthang po coraz bardziej stromych, zakurzonych i krętych trasach, przecinając Lachung i Park Narodowy Doliny Kwiatów. Po drodze Renault Kiger minął niebieskie owce (bharale) i inne dzikie zwierzęta, które żyją na dużych wysokościach, pasąc się wokół gorących źródeł.
Zobacz także: Nowe Renault Arkana w podróży. Pomysł na weekend samochodem: Gdańsk, Frombork, Jerzwałd i Malbork
Zaczęła się pojawiać choroba wysokościowa, ale załoga była dobrze przygotowana i spożywała czosnek, imbir i popcorn, aby dostosować się do warunków. W Punkcie Zero, ostatniej placówce cywilizacji u zbiegu trzech rzek, która położona jest na wysokości 4663 metrów, inżynierowie Renault podziwiali spektakularną panoramę ośnieżonych gór.
Ekspedycja obrała kurs na święte jezioro Gurudongmar, które znajduje się wysokości 5154 metrów nad poziomem morza i jest jednym z najwyższych jezior na świecie. Załoga była dosłownie olśniona 118-hektarową połacią turkusowej wody. Widok cieszył pomimo temperatury -11 stopni i spędzenia poprzednich nocy bez ogrzewania z powodu niestabilnością sieci elektroenergetycznej.
Mały SUV Renault sprostał wyzwaniu
Kiedy żołądki były puste, członkowie ekspedycji mogli liczyć jedynie na kilka kawałków chleba i przekąsek, które wzięli ze sobą „na wszelki wypadek” oraz skromne produkty spożywcze zakupione po drodze w nielicznych sklepach. To jednak wystarczyło na chwilę biesiady przy ognisku.
Misja była pełna emocji, które utworzyły trwałe więzi wśród uczestników. Oprócz pracy zespołowej, która pomogła im przezwyciężyć wszystkie ograniczenia i wyzwania narzucone przez podróż oraz testy samochodu, nigdy nie zapomną wspaniałych chwil i zapierającej dech w piersiach scenerii.
Mimo trudnych warunków – korków, wyboistych i krętych dróg, gęstych chmur kurzu, izolacji niektórych miejsc, stromych podjazdów, ekstremalnie dużej wysokości i ujemnych temperatur – wyprawa zakończyła się sukcesem.
Przeprowadzono wiele testów wytrzymałościowych Renault Kiger. Szczególną uwagę zwrócono na sztywność ramy pomocniczej i konstrukcję nadwozia. Podczas jazdy wykonano pomiary hałasu, drgań i penetracji pyłu. Sprawdzano rozruch na zimno i zachowanie pojazdu na wyboistych drogach podczas wjazdów, zjazdów oraz hamowania.
Wyniki testu w realnych warunkach były bardziej niż zadowalające. Nic nie powstrzymało Kigerów i żaden z trzech pojazdów nie uległ awarii. Samochód okazał się przystosowany zarówno do miejskiej dżungli, jak i ekstremalnych warunków. Mimo długości zaledwie 3,99 m, masy 1012 kg mały indyjski SUV Renault sprostał wyzwaniu Himalajów!
Najnowsze komentarze