Światowa premiera Nowego Renault Mastera odbędzie się podczas rozpoczynającego się dziś Salonu Samochodowego w Birmingham (Wielka Brytania).
Ten duży furgon będzie napędzany unikalnymi silnikami Twin Turbo zbudowanymi na bazie aktualnej jednostki 2.3 dCi. Dysponują one większą mocą (do 163 KM) przy obniżonym nawet o 1,5 l/100 km* zużyciu paliwa.
W pojeździe zastosowano szereg nowych rozwiązań i technologii, takich jak ESC najnowszej generacji, wspomaganie ruszania pod górę, system zapobiegania „myszkowaniu” przyczepy czy niezwykle praktyczne lusterko Wide View.
Nowy Master będzie odtąd dostępny również w wersji furgon L4 z napędem na tylne, pojedyncze koła, przeznaczonej dla użytkowników pokonujących długie trasy oraz firm kurierskich.
Przód furgonu otrzymał zmienioną osłonę chłodnicy, zgodną z nową stylistyką Renault. Jest ona obecnie wspólna dla całej gamy modeli dostawczych marki.
Nowe Renault Master będzie produkowane w zakładzie SOVAB w Batilly (Francja) i trafi do sprzedaży z początkiem września br.
Po odnowieniu w ubiegłym roku furgonetki Kangoo Express i inauguracji Nowego, Renault przygotowuje się do wprowadzenia na rynek kolejnej generacji swojego dużego furgonu, produkowanego w zakładzie w Batilly. Nowy Master wyróżnia się gamą odnowionych jednostek napędowych i szeregiem unikalnych technologii oraz zmienioną osłoną chłodnicy.
Najważniejsze zmiany wprowadzone w Masterze kryją się jednak pod maską. Jest on obecnie napędzany gamą silników 2.3 dCi o mocy od 110 do 163 KM (poprzednio: od 100 do 150 KM).
– wersje o mocy 110 i 125 KM zapewniają dobry kompromis między ceną zakupu a zużyciem paliwa.
– wersje o mocy 135 i 163 KM są wyposażone w technologię Twin Turbo, zapewniającą im większą moc przy zmniejszonym zużyciu paliwa. I tak na przykład w wersji o mocy 163 KM zużycie paliwa spadło o 1,5 l/100 km* przy równoczesnym zwiększeniu mocy o 13 KM i momentu obrotowego o 10 Nm. Dzięki temu spalanie spadło poniżej progu 7 l/100 km i w przypadku wersji L2H2 o mocy 163 KM* wynosi tylko 6,9 l/100 km* (180 g* CO2/km).
Zużycie paliwa można obecnie zmniejszyć o dalsze 10%, korzystając z przycisku trybu „Eco”. System ten pozwala odpowiednio sterować momentem obrotowym silnika oraz pracą układów klimatyzacji i ogrzewania.
W samochodzie pojawiło się też szereg nowych systemów zwiększających poziom komfortu i bezpieczeństwa. Najnowszej generacji system ESC, z montowanym w standardzie układem dostosowującym jego pracę do obciążenia, współpracuje ze wspomaganiem ruszania pod górę i systemem Extended Grip. Funkcja ta zapewnia przyczepność w trudnych warunkach drogowych, takich jak śnieg, błoto czy piasek.
System zapobiegający „myszkowaniu” przyczepy, dostępny w wersjach z hakiem holowniczym.
System ten naprzemiennie przyhamowuje i zmniejsza moment obrotowy silnika, aby zmniejszyć prędkość do takiej, przy której ustaje „myszkowanie” przyczepy.
Nowy Master w wersji Twin Turbo jest wyposażony w elektrohydrauliczny zespół wspomagania kierownicy, ułatwiający wszelkie manewry i zmniejszający siłę potrzebną do obracania kierownicy przy małych prędkościach. Ponadto przyczynia się on do obniżenia zużycia paliwa o 0,1 l/100 km*.
Kolejną nowością jest zwiększające bezpieczeństwo i umieszczone w osłonie przeciwsłonecznej po stronie pasażera lusterko szerokokątne Wide View, zapewniające widoczność do tyłu w obrębie martwego pola widzenia.
Gama Nowego Mastera jest nadal tworzona na miarę i obejmuje ponad 350 wersji, 4 długości, 3 wysokości, a także wersje: furgon, furgon brygadowy, podwozie z kabiną, podwozie z podwójną kabiną, platforma z kabiną, wywrotki, kontenery, wersje z przednim i tylnym napędem, o objętości użytecznej od 8 do 22 m³. W ofercie pojawia się także nowa wersja: L4H2 i H3 Furgon z napędem na tylne, pojedyncze koła. Ta wersja z wydłużonym zwisem tylnym jest przeznaczona w szczególności dla użytkowników pokonujących długie trasy oraz firm kurierskich. Większa odległość między nadkolami umożliwia załadunek europalet również w tylnej części pojazdu.
Przód furgonu otrzymał zmienioną osłonę chłodnicy, zgodną z nową stylistyką Renault. Powiększone i umieszczone bardziej pionowo logo występuje obecnie w całej gamie lekkich pojazdów dostawczych marki Renault, która od 1998 roku jest marką numer 1 w Europie.
Całkowite, zapoczątkowane rok temu odnowienie całej gamy modeli dostawczych pozwoli dodatkowo umocnić tę pozycję (14,5% udziału w rynku w 2013 roku). W 2013 roku Master osiągnął doskonałe wyniki w swoim segmencie, zdobywając 11,9% udziału w rynku europejskim i 13,4% udziału w regionie Euromed-Afryka (plasując się w pierwszej dwójce na rynku).
Nowy Master trafi do sprzedaży w Polsce na początku września 2014 roku. Zamówienia na ten model będzie można składać już od połowy czerwca br.
Master cieszy się w Polsce dużym zaufaniem nabywców i użytkowników instytucjonalnych, na koniec 2013 roku zarejestrowano na polskim rynku 3707 Masterów, czyli o ponad 11% więcej niż w poprzednim roku. Prawie 60% wszystkich sprzedanych w 2013 roku Masterów na polskim rynku stanowiły podwozia przeznaczone do specjalistycznych adaptacji karoseryjnych.
* Homologowane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Renault kontynuuje proces odnowy swojej gamy pojazdów dostawczych wprowadzając do sprzedaży nowego Mastera
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze