Grupa Renault ogłosiła dziś podpisanie dwóch partnerstw w zakresie produkcji i rozwoju akumulatorów do samochodów elektrycznych. Pierwsze z Envision AESC – globalnym graczem w dziedzinie wiodącej na świecie technologii akumulatorów oraz inteligentnych, cyfrowych, niskoemisyjnych fabryk akumulatorów, oraz drugie, z wieloletnim partnerem Nissana, startupem Verkor z Grenoble, specjalizującym się w rozwoju wysokowydajnych ogniw akumulatorowych do pojazdów elektrycznych.
„Nasza strategia dotycząca akumulatorów opiera się na ponad dziesięcioletnim doświadczeniu Grupy Renault oraz inwestycjach w łańcuch wartości mobilności elektrycznej. Strategiczne partnerstwa z Envision AESC i Verkor wzmacniają naszą pozycję, ponieważ osadzamy produkcję pojazdów elektrycznych w Europie.” – powiedział Luca de Meo, szef koncernu Renault.
Do 2024 roku Envision AESC zbuduje gigafabrykę akumulatorów w Douai o zdolności produkcyjnej 9 GWh. Docelowo zakłady osiągną zdolność 24 GWh do roku 2030 i zainwestuje 2 miliardy euro w produkcję konkurencyjnych cenowo, niskoemisyjnych i bezpiecznych baterii do modeli elektrycznych w najnowszej technologii. Trafią one m.in. do przyszłego modelu Renault 5. Bliskość gigafabryki Envision AESC do zakładów produkcyjnych Renault ElectriCity w Douai, Maubeuge i Ruitz ułatwi logistykę dostaw i planowanie produkcji.
Oprócz partnerstwa z Envision AESC, Grupa Renault podpisała wstępną deklarację, aby stać się udziałowcem startupu Verkor. Firmy zamierzają wspólnie opracować wysokowydajny akumulator odpowiedni dla segmentów C i wyższych gamy Renault a także dla sportowych modeli Alpine. Początkowe fazy partnerstwa będą obejmować finansowanie centrum badawczo-rozwojowego (Verkor Innovation Centre) oraz stworzenie pilotażowej linii produkcyjnej do prototypowania i produkcji ogniw i modułów akumulatorowych.
Akumulatory oparte na technologii Verkor mają mieć wyższą pojemność, szybciej się ładować i zapewniać większą wydajność niż aktualne rozwiązania, dostępne na rynku. Wszystko to ma zostać osiągnięte przy zmniejszeniu kosztów produkcji.
źródło: Renault
Najnowsze komentarze