Jeszcze ćwierć wieku temu jedna poduszka powietrzna w samochodzie osobowym sprzedawanym w Polsce, zwłaszcza, gdy mowa o autku miejskim, nie była niczym oczywistym. Dziś europejskie standardy są już zupełnie inne. Jednakże są na świecie kraje, gdzie bezpieczeństwo w ruchu drogowym nie stoi na tak wysokim poziomie. Przykładem są Indie. W tym kraju wciąż niewiele osób może sobie w ogóle pozwolić na nowy samochód.
Renault, obchodzące w tym roku 10-lecie wejścia na indyjski rynek, wprowadziło właśnie do sprzedaży nową wersję miejskiego Kwida. Samochód ma aktualnie dwa airbagi seryjnie od najtańszej wersji. Oprócz tego w Kwidzie pojawiło się kilka innych nowych elementów.
Gama Renault Kwid 2021 spełnia z wyprzedzeniem wszystkie przepisy bezpieczeństwa obowiązujące w Indiach i będzie teraz standardowo wyposażona w podwójne przednie poduszki powietrzne we wszystkich wariantach wyposażeniowych. Ten rozwój wyprzedza terminy określone w przepisach. Oprócz różnych funkcji bezpieczeństwa czynnego i biernego, nowy Kwid otrzymał również pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa po stronie kierowcy, co jeszcze bardziej podnosi współczynnik bezpieczeństwa pojazdu.
Renault Kwid Climber Edition 2021 będzie również dostępny w dwukolorowym nadwoziu w kolorze białym z czarnym dachem, wraz z nowymi funkcjami, takimi jak elektrycznie sterowane lusterka boczne oraz lusterko wewnętrzne z trybem dzień/noc. Jeśli chodzi o opcje silnika, w zaktualizowanym modelu dostępne są zarówno silniki o pojemności skokowej 0,8 l, jak i 1,0 l.
Renault India z okazji 10-lecia swojej działalności wprowadziło również nowy wariant Renault Kiger RXT (O). Nowe wykończenie obejmuje niektóre z popularnych elementów wyposażenia RXZ samochodu, takie jak reflektory LED i felgi aluminiowe ze szlifem diamentowym. Nowa wersja ma również zaawansowany filtr wyłapujący cząstki PM2.5 i system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym o przekątnej 8”. Klienci mogą korzystać z funkcji bezprzewodowej łączności ze smartfonem. Pod maską nowego Renault Kiger RXT (O) kryje się znajomy 3-cylindrowy silnik 1.0 l, który jest w stanie wygenerować maksymalną moc 72 KM przy 6.250 obr./min i 96 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 3.500 obr./min. Jeśli chodzi o skrzynię biegów, dostępne są zarówno jednostki manualne, jak i automat.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault India
Najnowsze komentarze