Jeszcze przed Świętami wspominałem, że kolejne informacje o nagrodach dla Renault Kwida wkrótce pojawią się na naszych łamach. Przez wolne dni miałem nieco mniej czasu na pisanie, ale że Boże Narodzenie już za nami, pora więc wrócić do miłych dla oka i duszy wieści. Tym razem w związku z nagrodami od telewizji Top Car TV.
Wspomniana stacja telewizyjna obecna jest w telewizorach mieszkańców Brazylii. To kraj, w którym samochody wzbudzają wcale nie mniejsze emocje, jak w Polsce, czy w Europie. Wprawdzie siła nabywcza tamtejszej ludności nie jest zbyt wysoka, ale rynek Ameryki Łacińskiej jest na tyle duży, że wielkie koncerny potrafią oferować tam modele opracowane specjalnie dla tej części świata. Nic więc dziwnego, że i telewizja Top Car TV ma szanse się utrzymać na rynku, i przyznawane przez nią nagrody liczą się w Brazylii.
We wspomnianym tekście wzmiankowałem już o nagrodach telewizji Top Car TV jakie zdobył Renault Kwid. Okazał się on bowiem Najlepszym Pojazdem Roku Top Car TV, ale to nie wszystko! Marka Renault zdobyła bowiem jeszcze dwie inne nagrody od tej stacji telewizyjnej. Doceniono ją za Najlepsze działanie w zakresie odpowiedzialności społecznej i Najlepsza reklama telewizyjna.
Nagrody Top Car TV wręczono w São Paulo. Jury składa się z trzydziestu ośmiu dziennikarzy motoryzacyjnych działających w różnych regionach Brazylii. To nie tylko dziennikarze telewizyjni! W gronie jurorów znajdują się także przedstawiciele innych mediów – prasy, radia, stron internetowych oraz videoblogerzy.
Renault Kwida doceniono za oszczędność paliwa, design SUV-a oraz jego funkcjonalność, przestronne wnętrze i duży bagażnik, a także szereg funkcji bezpieczeństwa. Bo trzeba pamiętać, że Kwid przeznaczony na rynki Ameryki Łacińskiej został dość mocno przekonstruowany w stosunku do indyjskiego pierwowzoru. Dostosowano go do wymogów prawnych oraz oczekiwań południowoamerykańskich klientów, zarówno pod względem bezpieczeństwa, jak i wyposażenia.
Kwid stał się przebojem na wielu rynkach, gdzie został zaoferowany. Potwierdzają to liczne nagrody, jakie przyznano temu miejskiemu SUV-owi. Z tych przyznanych w Ameryce Południowej warto wspomnieć choćby kilka z nich:
– Prêmio Abiauto (nagroda Brazylijskiego Stowarzyszenia Dziennikarzy Motoryzacyjnych);
– Carro de Passeio (nagroda imienia Claudio Carsughi, dziennikarza motoryzacyjnego);
– nagroda magazynu „Quatro Rodas”;
– Najlepszy Samochód Kompaktowy w plebiscycie magazynu CAR;
– „Wybór”.
Telewizja Top Car TV przyznała także nagrody za Najlepsze działanie w zakresie odpowiedzialności społecznej i Najlepszą reklamę telewizyjną. Oba wyróżnienia zdobyła marka Renault. Za co?
Za Najlepsze działanie w zakresie odpowiedzialności społecznej uznano skierowany do dzieci w wieku od 7 do 11 lat program edukacyjny Ruch i ja. Trwale obecny w siedmiu miastach bazuje na mini-miastach, gdzie dzieci mogą ćwiczyć harmonijną koegzystencję pieszych, rowerzystów i kierowców. Opiera się to o elektryczne miniautka oraz wirtualną rzeczywistość, które wykorzystuje się jako narzędzie edukacji w ruchu drogowym.
Takich mini-miasteczek jest aktualnie siedem. W innych miejscach ćwiczy się w oparciu o ilustrowane zestawy przygotowane przez Instituto Renault. Materiały są opracowywane przez nauczycieli i wykorzystują różne narzędzia pedagogiczne. Mają oczywiście akceptację Krajowego Departamentu Transportu. Po lekcjach zorganizowanych w szkołach dzieci udają się do mini-miasteczek ruchu drogowego, aby ćwiczyć w praktyce to, czego się nauczyły.
Oprócz stałych działań, Instytut Renault realizuje również serię objazdowych działań programu w parkach, galeriach itp. Od rozpoczęcia programu w Brazylii w 2012 roku program objął już ponad 2.700 szkół, 3,4 tysiąca nauczycieli i około 140 tysięcy dzieci.
Z kolei za Najlepszą reklamę telewizyjną jurorzy Top Car TV uznali klip Heroes. Pisaliśmy o nim i my. Prace nad tą reklamówką trwały cztery miesiące, ale widać, że klip się spodobał fachowcom. Przypomnijmy, że reklama dotyczyła także Renault Kwida.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault Brasil
Najnowsze komentarze