Nie, nie przez EuroNCAP, który przecież ma ograniczony zasięg. Jest jednak Globar NCAP i to właśnie ta organizacja przebadała miejskiego crossovera Renault oferowanego w Indiach, a wkrótce też w Ameryce Łacińskiej oraz w Afryce. Jak wypadł Renault Kwid?
Tego na razie nie wiemy – wyniki mają być opublikowane jutro i jeśli tylko do nich dotrzemy, to na pewno poinformujemy Was o poziomie bezpieczeństwa oferowanym przez to zgrabne autko. Cudów oczekiwać oczywiście nie należy – Kwid, to lekkie auto o niewielkim poziomie wyposażenia w aktywne elementy poprawiające bezpieczeństwo. Nawet czołowa poduszka kierowcy oferowana jest jako opcja jedynie w najbogatszej wersji wyposażenia RXT. Lepiej ma być w przygotowywanej właśnie do wprowadzenia na rynek wersji napędzanej litrowym silnikiem – tam przewiduje się dwie poduszki czołowe. To konieczność, bo dla przykładu uważany za największego rywala Kwida na indyjskim rynku Maruti Alto 800 przed dwoma laty uzyskał zero gwiazdek w teście, ale dziś dostępny jest z opcjonalnymi airbagami we wszystkich wersjach wyposażenia. Wypadałoby więc, by Kwid też poduszki powietrzne oferował.
Zanim jednak pojawi się raport Globar NCAP mamy dla Was parę nowych informacji, jakie na temat Kwida pojawiło się w ostatnim czasie.
Przedstawiciele Renault potwierdzili, że Renault Kwid jeszcze w tym roku trafi na eksport do krajów Południowoazjatyckiego Stowarzyszenia Współpracy Regionalnej (SAARC), w skład którego – oprócz Indii – wchodzą Pakistan, Bangladesz, Sri Lanka, Nepal, Malediwy i Bhutan, a od kwietnia 2007 roku także Afganistan. SAARC utworzono w grudniu 1985 roku. Jak więc widać bestseller indyjskiego rynku budzi pożądanie także w krajach całego regionu.
Już w czerwcu br. w Indiach zaoferowana zostanie wersja Kwida napędzana 1-litrowym silnikiem łączonym z automatyczną skrzynią biegów. To mocniejsza odmiana (standardowa ma silnik 0.9 litra), ale że auto jest bardzo lekkie, więc nie potrzebuje dużych jednostek napędowych.
Najprawdopodobniej na bazie tej wersji silnikowej powstanie też limitowana seria o nazwie Climber nawiązująca charakterem do zaprezentowanego na początku lutego konceptu o tej samej nazwie. Auto ma być dość bogato wyposażone – mówi się o dwóch czołowych poduszkach powietrznych, ABSi0e, elektrycznie sterowanych szybach w przednich drzwiach, a także systemie multimedialnym MediaNAV. Za to mimo off-roadowej stylistyki na pewno nie będzie wersji 4×4.
Już teraz wprowadzono do oferty pakiety akcesoryjne. Renault Kwid może być zamówiony z takimi pakietami, jak Air, Rider, czy Zap. Jest ich kilka i dają możliwość personalizacji auta klientom, którzy chcieliby swojego Kwida wyróżnić na drogach. Niektórzy z tego skorzystają, inni zaczekają, aż pojawi się Kwid Climber.
Jedną z wersji z pakietem stylistycznym prezentujemy dzięki uprzejmości serwisu IndianAutosBlog. Prezentuje się całkiem apetycznie, prawda?
KG; zdjęcia: IndianAutosBlog
Najnowsze komentarze