Renault Kwid cieszy się niesłabnącą popularnością w Indiach. Sprzedaż modelu od momentu wprowadzenia na rynek, przekroczyła 175 tys. egzemplarzy.
O sukcesie modelu Renault Kwid już pisaliśmy i właśnie mamy powód do tego, by kolejny raz o nim wspomnieć. Otóż sprzedaż niewielkiego hatchbacka właśnie przekroczyła 175 tys. egzemplarzy w Indiach. Samochód trafił na rynek pod koniec 2015 roku i właściwie od razu stał się przebojem. Atrakcyjna i zbliżona do crossovera stylistyka w miejskim pojeździe była czymś, czego brakowało wśród konkurencji. Model Renault znakomicie poradził sobie z głównymi rywalami takimi jak Suzuki Maruti Alto czy Hyundaiem Eon za pomocą nowoczesnego wyglądu, przystępnej ceny oraz urozmaiconego, jak na rynek indyjski wyposażenia. Kwid jest oferowany m.in. z 7-calowym wyświetlaczem obsługującym system multimedialny. Niestety model wciąż kuleje w kwestii bezpieczeństwa uzyskując najniższe możliwe wyniki testów zderzeniowych.
Renault cały czas rozbudowuje możliwości konfiguracji modelu Kwid, co też stanowi część jego sukcesu. Samochód jest dostępny w wersji z 3-cylindrową benzynową jednostką o pojemności 0,8 litra, która generuje 53 KM mocy oraz 72 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest ona sprzężona z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Producent dołączył do oferty także 1-litrowy silnik o mocy 67 KM i momencie obrotowym 91 Nm. Większa jednostka jest dostępna zarówno z manualną, jak i ze zautomatyzowaną skrzynią biegów. Oferta jest rozszerzana także o specjalne wersje. Na początku roku pojawił się Kwid Life for More, a kolejną propozycją była młodzieżowa i bardziej urozmaicona kolorystycznie wersja Climber.
Miesięcznie w Indiach sprzedaje się średnio 7-9 tys. egzemplarzy Kwida. W ciągu pięciu ostatnich miesięcy z salonów zniknęło 45 tys. sztuk tego modelu. Dzięki temu pojazdowi, Renault dołączyło do grona najmłodszych i jednocześnie najszybciej rozwijających się marek w Indiach. Obecnie producent ma 4,13 proc. udział na tamtejszym rynku samochodów osobowych.
Najnowsze komentarze