Niby nieduży, niby z pewnymi ograniczeniami, niby Niezbyt bogato wyposażony, a jednak stanowiący przedmiot pożądania. Zdobywca wielu nagród branżowych (w samej tylko Ameryce Łacińskiej jest ich już blisko dwadzieścia). Renault Kwid dopisuje do swojego konta kolejny tryumf – nagrodę za wysoką wartość rezydualną.
Okazuje się, że mały SUV-ik w wersji oferowanej w Ameryce Łacińskiej okazał się wielkim przebojem. Podobnie, jak w Indiach, tak i w Brazylii i krajach regionu stał się samochodem bardzo chętnie kupowanym. I to nie tylko ze względu na cenę. Cenę, która nie jest aż tak atrakcyjna, jak w Indiach, bo auto musiało zostać dostosowane do wymogów prawa i oczekiwań klientów z Ameryki Południowej. Cena więc wzrosła, ale klienci i tak zamawiają Kwida na potęgę! A teraz mają powody do radości, bo autko ma wysoką wartość rezydualną.
Podczas Salonu samochodowego w São Paulo Renault Kwid otrzymał nagrodę za wysoką wartość rezydualną. Okazał się najlepszym autem w swoim segmencie jeśli chodzi o utratę wartości. To podobnie, jak z Dusterem w Polsce – początkowo deprecjonowany przez wiele mediów szybko stał się samochodem poszukiwanym na rynku wtórnym. Docenia się jego solidność, niskie koszty eksploatacji i sporą podaż aut z rodzimego rynku.
Renault Kwid trafił na rynki Ameryki Łacińskiej stosunkowo niedawno i trudno nam powiedzieć, czy pierwsze egzemplarze trafiają już na rynek wtórny. Ale wartość rezydualną można wyliczyć nawet bez obecności auta na rynku samochodów używanych. Tak właśnie postąpiła brazylijska Agência Autoinforme w swoim plebiscycie dotyczącym wartości rezydualnych. Rynek podzielono na segmenty i Kwid zwyciężył w gamie entry.
„Od momentu premiery Kwid zgromadził ponad 15 specjalistycznych nagród prasowych, doceniających kilka jego atrybutów takich jak oszczędność paliwa, obszerne wnętrze i funkcjonalność SUV-a. Nagroda za wysoką wartość rezydualną jest kolejnym ważnym wyróżnieniem, które powiększa sukces naszego pojazdu” – powiedział Alejandro Botero, wiceprezes Renault do Brasil odpowiedzialny za sprzedaż.
Renault Kwid jest liderem sprzedaży w swoim segmencie w Brazylii. Od stycznia do października pojazd znalazł już ponad 52 tysiące nabywców, osiągając 45-procentowy udział w rynku w swoim segmencie. Dzięki K-Commerce, najbardziej kompletnej platformie online służącej do zakupu pojazdu, Kwida można kupić nawet za pomocą telefonu komórkowego. Od czasu wprowadzenia na rynek w styczniu, ponad 13.000 egzemplarzy tego małego SUV-a zostało już sprzedanych w Brazylii za pośrednictwem tej platformy!
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault do Brasil
Najnowsze komentarze