Wiadomości

Alfa Romeo F1 Team Stake po sobotnich kwalifikacjach

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-28
Wiadomości

Ile kosztuje najtańsza Dacia Duster z napędem 4×4? Diesel lub benzyna

autor Tomasz Nowicki
2023-05-28
Wiadomości

Renault Austral dla polskich siatkarzy. Alcar z Olsztyna dostarczy aż 10 nowych SUVów sportowcom

autor Tomasz Nowicki
2023-06-01
Nowy Peugeot 2008 - 2023
Wiadomości

Nowy Peugeot 2008 już w sprzedaży na rynku hiszpańskim. Jaka cena?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-01
Wiadomości

Geotermalne zasoby energii dla fabryki Stellantis. Rusza project z Vulcan Energy

autor Tomasz Nowicki
2023-05-31
Wiadomości

Więcej luksusu w DS 9. Flagowa limuzyna DS Automobiles w nowej odsłonie

autor Tomasz Nowicki
2023-05-29
Wiadomości

Nadciągają podwyżki cen paliw. Korekta już w przyszłym tygodniu?

autor Tomasz Nowicki
2023-05-27
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault Laguna III Coupe 2.0 dCi – oszczędny, dynamiczny i trzydrzwiowy. Świetny wygląd ponad funkcjonalność

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-04-20
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 7 minut
1.6k 122
A A
5

Renault Laguna Coupé z silnikiem 2.0 dCi to propozycja dla tych, którzy przedkładają świetny wygląd nad funkcjonalność pięciodrzwiowego nadwozia. Laguna jest piękna i mimo upływu lat wygląda świetnie.

Dwa lata temu Pani Dominika stanęła przed wyborem, kupić budżetową Dacię Sandero wprost z salonu, czy używany model z dużo lepszym wyposażeniem, który będzie czymś więcej niż objętym gwarancją środkiem lokomocji. Przez przypadek udało się znaleźć bez mała najciekawszą odmianę Renault Laguny III – coupe. Egzemplarz wyprodukowany w 2014 roku sprzedawany był akurat po okresie spłat leasingu, niepowtarzalna sylwetka, bogate wyposażenie i komfort jazdy i pewna historia przekonały obecną właścicielkę do zakupu.

Zobacz: Nowe samochody Renault

Pierwotnie brana pod uwagę Dacia Sandero wyposażona byłaby w manualną klimatyzację, podstawowe radio i komputer pokładowy. Nic więc dziwnego, że ten pomysł został porzucony na rzecz Laguny III. Kwestie funkcjonalności wnętrza nie miały żadnego znaczenia, Pani Dominika zadowala się dwoma miejscami – tylną kanapę wykorzystując tylko w wyjątkowych wypadkach. Samochód ma służyć do codziennych dojazdów do pracy i komfortowych weekendowych wypadów – akurat Laguna doskonale czuje się na autostradach, co kilkukrotnie właściciela podkreśliła.

Estetyka nadwozia, a zwłaszcza tylnej części niezmiennie przyciąga wzrok innych kierowców i przechodniów. Podobnie jak w innych wersjach nadwoziowych Laguny III, także w tym przypadku problem korozji nie jest w ogóle znany – pomimo braku żadnej dodatkowej konserwacji podwozia i profili zamkniętych. Jedyną przywarą karoserii są bardzo długie drzwi utrudniające wsiadanie i wysiadanie na ciasnych parkingach, oraz wąski otwór bagażnika. Co najlepsze, projektanci pokusili się o zastosowanie drzwi pozbawionych ramek. Pomimo swojego wieku, we wnętrzu nadal panuje cisza także w czasie podróży z wyższymi prędkościami. Wnętrze z wyjątkiem doskonale wyprofilowanych foteli przeszczepiono z bardziej przyziemnych odmian Laguny, co nie przekreśla dobrej ergonomii i przyzwoitej jakości wykonania. Zastosowane plastiki są dobrze spasowane i miękkie, tapicerka skórzana po zeszłorocznej konserwacji odzyskała dawny blask. Obsługa nieco przestarzałych multimediów po dłuższej chwili nie stwarza problemów. Pani Dominika zwraca uwagę na dobre wyciszenie kabiny i nagłośnienie uprzyjemniające każdą dłuższą podróż.

Zobacz: Renault Laguna Coupé V6 

O ile nawet tysiąc kilometrów na przednich fotelach nie męczy, o tyle dostęp i wygoda jazdy na tylnej kanapie są fatalne. Kabina stworzona jest dla dwóch osób, które z powodzeniem spakują ekwipunek nawet na długi urlop. Wyposażenie obejmuje dwustrefową klimatyzację automatyczną, nawigację, komputer pokładowy, szereg systemów bezpieczeństwa i system czterech kół skrętnych 4Control. Działanie systemu faktycznie zmienia zachowanie auta, w ruchu miejskim – do prędkości 60 km/h – tylne koła skręcają się w przeciwną stronę niż przednie, istotnie poprawiając zwrotność. Powyżej tej prędkości tylna oś skręca w tę samą stronę co koła przednie – skręt kół tylnych to maksymalnie 6 stopni. Jak dotąd system nie wymagał żadnej ingerencji mechaników. Jego działanie wyraźnie poprawia stabilność i pewność prowadzenia w skrajnych sytuacjach i przy szybkim pokonywaniu zakrętów. W porównaniu z Laguną III bez tego systemu prowadzi się dużo lżej.

Zobacz: Renault Laguna Monaco GP 

Na tle klasowych rywali, Laguna III dysponuje najprostszym układem jezdnym – co w żaden sposób nie odbija się na jej prowadzeniu, niższe są jedynie koszty ewentualnych napraw. Egzemplarz Pani Dominiki dysponuje jedną z najpopularniejszych jednostek – 2.0 dCi o mocy 173 KM i momencie obrotowym na poziomie 380 Nm. Oczywiście moc trafia tylko na przednie koła za pośrednictwem precyzyjnej i rozsądnie zestopniowanej sześciobiegowej przekładni. W ruchu miejskim spalanie nie przekracza 7,5 litra, poza miastem wytrwały kierowca może osiągnąć wynik poniżej 5 litrów – wymaga to jednak jazdy drogami krajowymi zgodnie z przepisami. Podróż autostradą zakończy się rezultatem na poziomie 6,5-7 litrów, co biorąc pod uwagę dużą pojemność zbiornika paliwa daje imponujący zasięg.

Do dziś egzemplarz Pani Dominiki pokonał 124 tysiące kilometrów przez ostatnie dwa lata, łącznie na liczniku pojawiło się już blisko 280 tysięcy kilometrów. Wedle zapisków w książce serwisowej do przebiegu 120 tysięcy kilometrów wymiany oleju przeprowadzane były zgodnie z zaleceniami producenta co 30 tysięcy kilometrów, później interwał skrócono o połowę – czego skrzętnie trzyma się także właścicielka. Jednostka jak dotąd nie sprawiła żadnych trudności. Filtr cząstek stałych jest bezobsługowy, także turbosprężarka pozostaje wciąż seryjna – od 230 tysięcy kilometrów widoczne są na niej lekkie zapocenia. Sprzęgło i dwumasowe koło zamachowe wymagało wymiany przy przebiegu 245 tysięcy kilometrów – koszt wymiany wyniósł 3.400 złotych.

Pani Dominika mimo słusznego już przebiegu auta nie planuje zmiany, Laguna nadal sprawuje się doskonale. Wszelkie części zamienne są tanie i łatwo dostępne, zaś komfort jazdy dla dwóch osób jest więcej niż wystarczający.

Renault Laguna Coupé – dane techniczne

Renault Laguna 2.0 dCi Coupe
Długość (mm) 4.643
Szerokość (mm) 1.812
Rozstaw osi (mm) 2.693
Pojemność bagażnika (dm3) 423
Prześwit (mm) 120
Silnik
jednostka 2.0 dCI
pojemność skokowa (cm3) 1.995
moc/Nm 173 / 380
spalanie (l/100 km) 4.8 – 7.5

Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

2018 - EZ-PRO

Autonomiczne autobusy ruszą wkrótce we Francji dzięki Renault

2023-06-01

Przegląd rynku: duży rodzinny van na siedem miejsc i bagaż – Peugeot 807 i Renault Espace z silnikiem benzynowym

2023-05-31

Citroën Visa 1000 Pistes 4×4. „Urywa głowę”

2023-05-31

1 na 8 samochodów używanych ma cofnięty licznik – raport

2023-05-30
Tagi: LagunaRenaultużywane
Udostepnij596Tweet372Udostepnij104
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia Bigster

    To będzie największa Dacia w historii? Producent przygotowuje zupełnie nowy model segmentu D!

    5123 udostępnienia
    Udostepnij 2049 Tweet 1281
  • Kampania nowego Peugeot 3008 z wyjątkowym odzewem w internecie

    752 udostępnienia
    Udostepnij 301 Tweet 188
  • Silnik 2.0 HDi 8V w samochodach Citroën i Peugeot. Opinie, eksploatacja, koszty

    646 udostępnienia
    Udostepnij 258 Tweet 162
  • Dacia Stepcamper: tani kamper na bazie Trafica

    29386 udostępnienia
    Udostepnij 11754 Tweet 7347

Testy samochodów

Renault - testy i opinie

Test: Renault Espace Blue dCi 200 KM EDC po faceliftingu. Zmiany na lepsze. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-10-05
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C-Elysee 1.6 LPG – tania komfortowa jazda samochodem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-05-07
Nowy Citroen Berlingo
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën Berlingo 1.5 blueHDi: 1500 km po mieście, w trasie i w wyścigu z czasem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-12-21
Nowa Dacia Spring
Dacia - testy i opinie

Test: nowa Dacia Spring po pierwszej jeździe. Czy najtańszy elektryk wkrótce opanuje ulice dużych miast?

autor Małgorzata Kozikowska
2021-04-18
Opel Grandland X 2.0 177 KM
Opel - testy i opinie

Test: Opel Grandland X 2.0 177 KM – niemiecki krewny Peugeot 3008. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-09

Najnowsze komentarze

  • Szymon - Citroën Ami w Polsce! Rozmawiamy z właścicielem modelu. „To była miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Anonimowo - Przegląd rynku. Używany Peugeot 307 SW czy 407 SW?
  • Anonimowo - To będzie największa Dacia w historii? Producent przygotowuje zupełnie nowy model segmentu D!
  • RtuDitu - Szybki samochód na drodze prowokuje innych do niestandardowych zachowań?
  • Anonimowo - Lancia mianowała nowego dyrektora marketingu i komunikacji
  • Witold - Jeszcze jeden powód, żeby wybrać samochód a nie pociąg. A wymyśliło go PKP
  • Kapelusznik - Jeszcze jeden powód, żeby wybrać samochód a nie pociąg. A wymyśliło go PKP

Zobacz też

Tegoroczny Salon Samochodowy w Paryżu został odwołany

Kolejna nagroda dla Citroëna C6

Renault Megane RS w The Crew 2

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.