• Najnowsze

Używana Renault Laguna kontra Toyota Avensis. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 06/2021

2021-02-12

Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ

2021-02-26
Nissan Qashqai

Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!

2021-02-26

Opel/Vauxhall: przyszłość fabryki w Wielkiej Brytanii zagrożona

2021-02-26

Luksusowy DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi

2021-02-26

Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021

2021-02-26
Fiat Punto Cross

Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?

2021-02-26
Peugeot, logo, dealer

Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa

2021-02-26
Peugeot 308 2021

Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!

2021-02-26
Citroen C4

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

2021-02-25
Peugeot 308

Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni

2021-02-25
piątek, 26 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Używana Renault Laguna kontra Toyota Avensis. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 06/2021

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2021-02-12
w Przeglad Prasy
Czas czytania6min
806 43
2
728
UDOSTĘPNIEŃ
2.4k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Używany Citroen C5, Peugeot 407 i Renault Laguna – duże, komfortowe i dobre do LPG. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 08/2021

Chcesz poczytać o Oplach? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 07-08/2021

Peugeot 2008 pokonał Audi Q2. I to nie ceną! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 07/2021

Zaczął się piątek, a my wciąż jesteśmy Wam winni stronniczy przegląd tygodnika MOTOR. Na jego okładce znajdziecie zapowiedź porównania pięciu miejskich crossoverów o napędzie elektrycznym. Wśród nich są DS 3 Crossback E-Tense oraz Peugeot e-2008. Ale na stronie tytułowej można też dostrzec Renault Lagunę Grandtour III generacji.

 

MOTOR nr 06 (3529) z 08.II.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Stellantis, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Jumper, 3 Crossback, DS 4, DS 9, 208 PSE, 308, 508, Boxer, e-2008, Laguna, Master, Trafic, Mokka

 

Pierwsza wzmianka związana z francuską motoryzacją znajduje się na stronie 8. To podsumowanie produkcji zlokalizowanych w Polsce fabryk należących już do koncernu Stellantis utworzonego przez Grupy PSA i FCA.

Strona 9. przynosi skrócony polski cennik DS 9 – flagowego modelu marki DS. Automobiles. Ceny startują z poziomu 205.900 zł. Przy okazji wspomniano Peugeota 508. Niżej jest jeszcze krótka informacja o nowych wersja Opla Mokki.

W dziale Przyszłe premiery na stronie 10. wymieniono m.in. Peugeota 208 PSE, DS 4 oraz Peugeota 308.

Na tej samej stronie znajdziecie krótką wzmiankę o projekcie Renault Zielona Ostoja.

Wspomniany wcześniej zimowy test porównawczy pięciu elektrycznych miejskich crossoverów MOTOR opublikował na stronach 14-23. To kawał miejsca i za takie artykuły należy się Redakcji pochwała. W szranki, obok wspomnianych DS 3 Crossbacka E-Tense oraz Peugeota e-2008, stanęły Hyundai Kona Electric, Kia e-Niro oraz Mazda MX-30. Najdroższym samochodem w stawce jest Hyundai, który wraz z Kią ma do dyspozycji silnik o najwyższej mocy – aż 204 KM. To może budzić ekscytację, ale w samochodach elektrycznych to trochę złudne – jazda z pełną, czy bliskiej pełnej, mocą zżera procentowo jeszcze więcej energii, niż to ma miejsce z paliwem w autach o napędzie spalinowym.

DS 3 Crossback E-Tense, Peugeot e-208 i Mazda MX-30 dysponują silnikami 136-konnymi. Istotniejsza od mocy silnika wydaje się pojemność akumulatorów trakcyjnych. Z dwóch powodów – generalnie im większa, tym więcej akumulatorów, a więc większa masa, a poza tym chodzi o zasięg. Trzeba to dobrze wypośrodkować. W zasadzie jest też trzeci powód – czas ładowania – ale ten jest powiązany z możliwością obsłużenia ładowarek o dużej mocy.

Poszczególne występujące w teście samochody mają akumulatory o różnej pojemności. Najmniejszym dysponuje Mazda (35,5 kWh. DS i Peugeot oferują po 50 kWh, a auta koreańskie po 67,4 kWh. Hyundai i – zwłaszcza – Kia są więc najcięższe. Oferują za to największą prędkość maksymalną (po 167 km/h), gdy modele francuskie mają ogranicznik przy 150 km/h. Mazda może się rozpędzić co najwyżej do 145 km/h. Przy czym warto dodać, że z naszych praktycznych testów Renault Zoe wynika, że optymalna prędkość dla samochodu elektrycznego to 110 km/h, powyżej zużycie baterii zwiększa się tak bardzo, że zasięg spada o połowę.

Jedynie DS i Peugeot są w stanie obsłużyć 100-kilowatowe ładowarki, co znacznie przyspiesza ich „tankowanie”. Pomijam tu fakt aktualnej dostępności takich urządzeń w Polsce (chociaż w przyszłości to się zmieni, na razie dominuje 50 kWh). Modele koreańskie obsłużą do 77 kW, a Mazda jedynie 37 kW. Hyundai zużywa najmniej energii (dane testowe), a na drugim biegunie jest Mazda. DS gospodaruje energią z drugim najlepszym wynikiem, a Peugeot z trzecim. Kia dysponuje największym bagażnikiem, a Hyundai ma kufer najmniejszy w stawce.

Pod względem wyposażenia najlepiej jest u Koreańczyków, ale różnice nie są jakieś dramatyczne. Ceny po doposażeniu rosną (najmniej w Mazdzie), ale tylko Hyundai przekracza wówczas barierę 200.000 zł.

Ostatecznie to Kia wygrywa porównanie z dorobkiem 184 punktów. Drugie miejsce (17 oczek) wywalczył stylowy Peugeot e-2008 (swego czasu jeździliśmy tym samochodem i bardzo dobrze oceniliśmy w porównaniu z Toyotą C-HR). Na trzecim miejscu sklasyfikowano najdroższego Hyundaia, na czwartym Mazdę, a tabelę zamyka DS. z dorobkiem 172 punktów

Na stronie 35. MOTOR prezentuje analizę rynku importowanych używanych aut użytkowych. Okazuje się, że najchętniej sprowadzaną używką w tym segmencie jest – podobnie, jak na rynku pierwotnym – Renault Master. Na piątym miejscu mamy Renault Trafic’a, a dziesiątkę zamykają Citroën Jumper i Peugeot Boxer. Renault jest też najpopularniejszą marką, Citroën zajmuje miejsce siódme, a Peugeot dziewiąte.

Na tej samej stronie MOTOR informuje, że niektóre silniki – w tym 1.6 HDi Grupy PSA – mają nie tylko pasek rozrządu, ale także wałki napędzane łańcuszkiem

Używana Toyota Avensis, czy Renault Laguna? Te dwa samochody w wersjach kombi porównano w dziale Używane. Jak wypadło starcie francusko-japońskie przeczytacie zaglądając na strony 36-39. Jak łatwo się domyślić, Lagunę z podobnego rocznika kupuje się wyraźnie taniej, niż Toyotę, nierzadko będzie ona też miała przyjemniejsze wykończenie i wyposażenie. Bagażnik Avensisa jest nieco większy, niż Laguny, za to francuskie auto ma wyraźnie większy rozstaw osi. Nie przekłada się to jakoś mocno na przestronność – oba auta są pod tym względem porównywalne.

Renault jest solidnym samochodem, które generalnie nie nastręcza problemów serwisowych, a i koszty trzyma w ryzach. Poza tym w ofercie są silniki wysokoprężne, które śmiało można polecić. Nie do końca da się to samo powiedzieć o Toyocie. MOTOR ostatecznie nie wskazuje jednoznacznego zwycięzcy, mam wrażenie, że wręcz skłania się ku remisowemu rozstrzygnięciu.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Newsletter

3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 208 PSE3 Crossback308508BoxerCitroenDS 4DS 9DS Automobilese-2008E-TenseJumperLagunaMasterMokkaMOTORopelPeugeotRenaultStellantisTrafic
Udostepnij291Tweet182Udostepnij51
Poprzedni

Sprzedaż aut francuskich w pierwszej dekadzie lutego 2021 w Polsce

Następny

Nowa Dacia Duster 2021 po faceliftingu: kiedy zostanie zaprezentowana?

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowa Dacia Duster 2021 po faceliftingu: kiedy zostanie zaprezentowana?

Renault Scenic

Renault Laguna, Megane i Scenic dla polskich szkół samochodowych

cc

Fernando Alonso potrącony przez samochód. "Jest świadomy i czuje się dobrze"

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Maro o Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ
    • Smoczyca o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Ahmed o Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Ozzzyyy o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Marek o Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!
    • Anonimowo o Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • bartekp o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Maciek o Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Lukasz o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • bartekp o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ
    • Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!
    • Opel/Vauxhall: przyszłość fabryki w Wielkiej Brytanii zagrożona
    • Luksusowy DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi
    • Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021
    • Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa
    • Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    2
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.