Renault blisko 25 tysiącami zarejestrowanych nowych samochodów jest liderem francuskiego rynku w kwietniu 2025 r. Na drugim miejscu znalazł się Peugeot z wynikiem 13.809 sztuk, a trzecia jest Dacia z 11.225 szt.
Według danych NGC-Data®, rynek motoryzacyjny we Francji kontynuuje trend spadkowy. Na dzień 29 kwietnia zarejestrowano jedynie 120.436 nowych pojazdów, co oznacza spadek o 18,1% względem kwietnia 2024. Łączny wolumen od początku roku wynosi 530.525 rejestracji, czyli o 10,4% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Biorąc pod uwagę jeden dzień roboczy pozostały do końca miesiąca, nie ma realnych szans na odwrócenie tej negatywnej tendencji.
Renault wyraźnie odporniejsze niż konkurencja
W tym niekorzystnym otoczeniu rynkowym wyróżnia się Renault, które zanotowało 24.693 rejestracje, czyli tylko -2,1% r/r. Marka utrzymuje 20,5% udziału w rynku i prawdopodobnie zakończy miesiąc z pozytywnym wynikiem. W dużo gorszej sytuacji znajduje się Peugeot – z 13.809 sztukami zanotował aż -31,1% spadku, a jego udział w rynku wynosi zaledwie 11,5%. Dacia zajmuje trzecie miejsce, osiągając 11.225 rejestracji (-12,1%, udział 9,3%).
Hybrydy liderem napędów – wyraźna zapaść napędu benzynowego
Największym zwycięzcą kwietnia są pojazdy z napędem hybrydowym, których zarejestrowano już ponad 54.500 sztuk (+22% r/r). Hybrydy stanowią teraz aż 45,3% rynku miesięcznego oraz 44,4% od początku roku. Tymczasem klasyczne silniki benzynowe notują dramatyczny spadek o 48%, spadając do 20,5% udziału w rynku. Samochody elektryczne – mimo spadku o 15,7% – nadal utrzymują się na trzecim miejscu z 17,4% udziału i 20.960 sztukami. Diesel traci aż 47%, a napędy alternatywne, takie jak LPG czy hybrydy plug-in, również spadają (odpowiednio -30% i -80%).
Głównie spadki
W TOP 10 marek jedynie Mercedes-Benz wyróżnia się pozytywnie z wynikiem +16%. Skoda minimalnie spada (-4%), a reszta notuje dwucyfrowe spadki: Toyota (-15%), Volkswagen (-26%), Citroën (-22%), BMW (-20%), Hyundai (-26%).
W top 30 wyróżniają się niszowe marki, takie jak Mini (+105%), Cupra (+32%), BYD (+571%), MG (+75%), Alpine (+101%) i Alfa Romeo (+25%). Lexus (+3%) i Honda (+6%) również na plusie.
Renault dominuje we wszystkich segmentach napędowych
Renault Clio to najlepiej sprzedający się samochód we Francji w kwietniu – zanotował 8.923 rejestracje. Top 5 wygląda następująco:
- Renault Clio,
- Dacia Sandero,
- Peugeot 208,
- Renault Symbioz
- Dacia Duster.
Renault Clio dominuje zarówno w wersji benzynowej, jak i dieslowej. W hybrydach liderem jest Renault Symbioz, a wśród elektryków królują Renault 5 i Scenic, znacznie wyprzedzając Volkswagen ID.3, Citroëna e-C3 i Mégane.
Rynek samochodów używanych stabilniejszy
W przeciwieństwie do rynku nowych aut, rynek wtórny trzyma się lepiej – 460.860 rejestracji, co oznacza spadek jedynie o 1%. Wzrosty notują auta starsze niż 15 lat, pojazdy poniżej roku (+3%) oraz z przedziału 7–10 lat (+6%). Największe spadki w grupie 2–5 lat (-11%).
Rynek pojazdów użytkowych również na minusie
Sprzedaż nowych samochodów użytkowych także jest na minusie – 28.995 sztuk i spadek -14%. Renault pozostaje liderem (7.394 szt., -14%), przed Peugeotem (5.433, -11%) i Citroënem (3.132, -29%). Wzrosty notują jedynie Fiat (+8%) i Toyota (+41%). Mercedes, Volkswagen i Opel ze spadkami dwucyfrowymi.
Chińczyki wciąż marginalne
Chińskie marki (BYD, MG, XPeng, Leapmotor, Aiways, Lynk&Co) łącznie zarejestrowały 3.262 nowe samochody, co daje im 2,7% udziału w rynku – podobnie jak Hyundai (10. pozycja).
Najnowsze komentarze