Rok 2015 okazał się dla Grupy Renault wyjątkowo udany na rynku lekkich samochodów dostawczych. Grupa odnotowała wzrost o 12,4%, co odpowiada udziałowi w wysokości 3,76% w światowym rynku. Wynik ten stanowi potwierdzenie przejścia Renault z poziomu regionalnego lidera w segmencie lekkich samochodów dostawczych i osiągnięcia statusu światowego gracza na rynku motoryzacyjnym.
W Europie Renault osiągnęło wzrost o 16,9% przy ogólnym wzroście na rynku o 11,4%. Odpowiada to wzrostowi o 0,71 punktu i osiągnięciu 15% udziałów w rynku, czyli zwiększeniu sprzedaży o 29 tys. samochodów.
Marka Renault już osiemnasty rok z rzędu utrzymuje się na pozycji lidera w segmencie lekkich samochodów dostawczych.
Od regionalnego lidera do światowego gracza na rynku motoryzacyjnym
W skali światowej Grupa Renault odniosła kolejny znaczący sukces na rynku lekkich samochodów dostawczych, a jej sprzedaż wyniosła 387 tys. sztuk. Wolumen sprzedaży Grupy Renault wzrósł o 12,4% pomimo spadkowej tendencji rynku na całym świecie (z wyjątkiem Ameryki Północnej) o 6,3%.
Udziały Grupy Renault w segmencie lekkich samochodów dostawczych na świecie wyniosły 3,76%, co stanowi wzrost o 0,63 punktu w porównaniu do roku 2014.
W 2015 roku sprzedaż Grupy Renault w tym segmencie na rynkach pozaeuropejskich wyniosła 92.400 samochodów. Wynik ten został osiągnięty pomimo spadku na kilku istotnych rynkach, takich jak Brazylia czy Algieria. Grupa Renault odnotowała wzrost we wszystkich regionach z wyjątkiem Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii, gdzie doszło do pogorszenia wyników ze względu na spadek na rynku algierskim.
Gama lekkich samochodów dostawczych Grupy Renault jest sprzedawana w 112 krajach, a na wielu rynkach modele z tej gamy plasują się w pierwszej trójce.
Afryka, Bliski Wschód i Indie: od 2010 roku Renault utrzymuje się na pozycji lidera w Afryce Północnej, z 15,7% udziałów w rynku. Kangoo, Master i Dokker są liderami na rynkach Algierii i Maroka.
Ameryka Łacińska: Renault od 2008 roku plasuje się w pierwszej trójce na rynkach Ameryki Południowej dzięki modelom Kangoo i Master. Jego udziały w rynku w tym regionie wynoszą 3,9%, co stanowi wzrost o 0,57 punktu pomimo trudnej sytuacji na rynkach Argentyny i Brazylii.
Duster Oroch, pierwszy półtonowy pick-up Renault, pojawił się na rynku brazylijskim w listopadzie został uhonorowany już dwukrotnie nagrodą „pick-upa roku”. Ten nowy model pozwoli umocnić wzrostową tendencję sprzedaży w 2016 roku.
Azja/Pacyfik: w tym regionie odnotowany został nowy rekord sprzedaży na przestrzeni ostatnich piętnastu lat, osiągnięty dzięki wynikom Renault na rynku australijskim. Sprzedaż lekkich samochodów dostawczych na tym obszarze wzrosła bowiem aż 10%. Kangoo zajmuje na nim drugą pozycję, a Master trzecią.
Eurazja: dzięki Turcji, naszemu głównemu rynkowi w tym regionie, udziały Grupy w rynku wzrosły o 1,71 punktu i wynoszą obecnie 8%. Sprzedaż Renault na tym obszarze zwiększyła się o 80%.
Trwające nieprzerwanie od 18 lat pasmo sukcesów w Europie
Według danych ACEA (Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów) Renault osiemnasty rok z rzędu uplasowało się w Europie na pozycji lidera w segmencie lekkich samochodów dostawczych, w szczególności dzięki dobrym wynikom sprzedaży Kangoo, Mastera i Nowego Trafica, który od dnia inauguracji nieprzerwanie zbiera kolejne nagrody.
Na zwyżkującym (+11,4%) rynku europejskim Grupa Renault umocniła swoją pozycję we wszystkich wiodących krajach, takich jak Niemcy, Włochy, Hiszpania, a w szczególności Wielka Brytania (+1,2 punktu – najlepszy wynik na tym rynku).
We Francji udziały Renault w rynku wzrosły o 1,2 punktu i wynoszą obecnie 32,85%. Jest to najlepszy wynik od 2006 roku. Kangoo, Trafic i Master są liderami w swoich segmentach.
Bogate doświadczenie w dziedzinie lekkich pojazdów dostawczych
Renault dysponuje bogatym doświadczeniem w dziedzinie samochodów dostawczych, w szczególności dzięki zakładowi w Villiers-saint-Frédéric. Zakład ten posiada zespoły inżynierów i instalacje dedykowane rozwijaniu produkcji samochodów dostawczych. Wykonuje się tu prace badawcze i projektowe, prototypy, obliczenia, makiety, przeprowadza jazdy próbne i zatwierdza nowe modele. Zespoły konstruktorskie zapewniają wsparcie w realizacji projektów w innych zakładach Renault na terenie Francji i na arenie międzynarodowej. To właśnie w tym zakładzie zaprojektowane zostały odnoszące sukcesy modele, takie jak Kangoo, Trafic i Master.
Doskonała jakość i know-how zakładów Renault znalazły uznanie wśród innych producentów lekkich samochodów dostawczych. Efektem tego było nawiązanie współpracy partnerskiej z takimi firmami, jak GM, Daimler, Renault Trucks, a ostatnio z Fiatem oraz oczywiście z Nissanem, partnerem w ramach Aliansu.
Nasze zakłady znajdują się na trzech kontynentach:
– Ameryka Południowa: Renault produkuje Kangoo w Argentynie i Mastera w Brazylii.
– Afryka: Grupa Renault produkuje Dokkera w swojej niedawno uruchomionej fabryce w Tangerze (Maroko), której roczna produkcja wzrosła o 28% – do poziomu ponad 71 tys. samochodów.
– Francja: wszystkie trzy francuskie zakłady biją rekordy produkcji:
Batilly: 126.575 wyprodukowanych furgonów, w tym furgony montowane dla naszych partnerów (poprzedni rekord wynoszący 112.142 egzemplarze pochodził z 2006 r.). Co 2 minuty z linii produkcyjnej schodzi jeden Master.
Sandouville: 93 tys. wyprodukowanych samochodów, w tym Nowy Trafic oraz pojazdy montowane dla GM. Od połowy 2016 roku będzie tu produkowany nowy, zbudowany na platformie Trafica model dla koncernu Fiata.
Maubeuge: 151 tys. wyprodukowanych samochodów – tyle wyniosła łączna produkcja Renault Kangoo i Mercedesa Citana, co stanowi wzrost o 9% w porównaniu do roku 2014.
Dzięki Renault Pro+ Grupa Renault dysponuje światową marką – siecią punktów eksperckich do obsługi nabywców i użytkowników samochodów dostawczych. Specjalistyczna sieć Renault Pro+, oferująca produkty i usługi dostosowane do potrzeb klientów, zapewni nową jakość obsługi klientów, zarówno przed, w trakcie, jak i po sprzedaży. Marka ekspercka Renault Pro+ jest realizacją złożonej klientom obietnicy i przejawem ambitnej strategii rozwoju Renault na światowym rynku samochodów dostawczych.
Dzięki dobrym wynikom osiągniętym na światowych rynkach – 12,4% wzrostu – z ufnością spoglądamy w przyszłość. Jesteśmy także dumni z zajmowanej już osiemnasty rok z rzędu pozycji lidera na rynku europejskim. Rok 2015 był rokiem obfitującym w wydarzenia, w szczególności takie jak inauguracja naszej marki eksperckiej Renault Pro+. Ta nowa marka stanowi dowód naszej zdecydowanej woli stworzenia gamy produktów i usług dostosowanych do wszelkich potrzeb naszych klientów – oznajmił Ashwan Gupta, dyrektor ds. samochodów dostawczych.
ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów)
Kraje uwzględnione w ramach ACEA:
UE15: kraje członkowskie przed rozszerzeniem UE w 2004 roku: Austria, Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Luksemburg, Niemcy, Portugalia, Szwecja, Wielka Brytania i Włochy.
UE11: państwa członkowskie przyjęte do Unii Europejskiej w 2004 roku: Bułgaria, Chorwacja, Estonia, Litwa, Łotwa, Polska, Czechy, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Węgry. Dane liczbowe z Cypru i Malty nie są dostępne.
UE: (UE15 + UE11)
EFTA: Islandia, Norwegia, Szwajcaria
Rozszerzona Europa: UE + EFTA
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze