Kamper daje wolność, niezależność i możliwość podróżowania, gdzie i kiedy ma się tylko ochotę. Na rynku jest wiele ofert pojazdów tego typu, ale pan Marcin z Krakowa własnymi rękami wykonał mobilny dom modyfikując Renault Master.
Pomysł na kamper zrodził się z ciekawości do świata i zwiększenia komfortu w porównaniu do wypraw samochodem osobowym z namiotem. Jednym z czynników, które przyczyniły się zmiany sposobu podróżowania były ograniczenia związane z pandemią. W końcu, Pan Marcin zdecydował się na zakup dostawczego modelu Renault Master, który posłuży jako kamper. Pytanie tylko jak to zrobić?
Z pomocą stron internetowych i tematycznych grup na Facebooku okazało się, że właściwie nie ma żadnych przeszkód, by dokonać tego własnymi rękami. Wymagało to jedynie czasu i przede wszystkim cierpliwości, ponieważ nie wszystkie elementy udało się dopasować idealnie za pierwszym podejściem. Najwięcej pracy pochłonęła stolarka. Metodą prób, błędów i poprawek powstał pojazd, który służy jako mobilny dom podróżników.
Zobacz test: Renault Master L2H2 2.3 dCi 180 – Ebacamp Traveller: jaki kamper na wakacje?
Auto dostawcze powoli zmienia się w kamper
Kamper powstał na bazie Renault Master z 2006 roku napędzanego 2,5-litrowym silnikiem dCi o mocy 115 KM. Już w pierwszym etapie budowy nie obyło się bez niespodzianek. Po oczyszczeniu części ładunkowej pod zabudowę kampera, pod panelami odkryto ogniska rdzy. Konieczna okazała się wizyta u blacharza.
Na podłodze, ścianach i suficie pojazdu Pan Marcin wyłożył izolację, która zapewni ciepło w chłodniejsze dni i uchroni przed nagrzewaniem się samochodu latem. Aby do wnętrza dostawało się więcej światła, w ściankach i dachu pojawiły się otwierane okna. Master otrzymał ogrzewanie postojowe, panel fotowoltaiczny na dachu oraz meble.
W Masterze znajdziemy wszystko, czego potrzeba na co dzień a więc kuchnię z palnikami do gotowania, kranem, zlewem i lodówką, łazienkę z prysznicem i toaletą oraz sypialnię. Kamper Renault wyruszył w drogę jeszcze przed ukończeniem zabudowy. Część ekwipunku została zainstalowana w podróży.
Dacia Duster Campal: SUV jako tani kompaktowy kamper. 2-osobowe łóżko, kuchenka
Renault Master Kamper pokonał już 40 tys. km
Koszt wykonania zabudowy kampera wyniósł ok. 40 tys. zł, ale Pan Marcin mówi, że idąc na pewne kompromisy można zejść nawet do połowy tej kwoty. Renault Master kamper z Krakowa jest cały czas intensywnie eksploatowany. Od kwietnia 2020 roku przejechał już 40 tys. km. Dotarł na Koło Podbiegunowe, do Hiszpanii i Czarnogóry a w planach jest już kolejna podróż do Turcji. Wszystkie relacje z podróży oraz etapy modyfikacji Mastera w kamper możecie zobaczyć na kanale Ponad Horyzont na Youtubie.
Najnowsze komentarze