Renault Master to model, który zyskał uznanie kierowców i przedsiębiorców ze względu na swoją wszechstronność i funkcjonalność. Przy odpowiednim serwisowaniu samochód może służyć bezawaryjnie przez lata a setki tysięcy kilometrów nie robią na tym modelu wrażenia. Nawet 1 milion nie jest tu problemem, co pokazują pojazdy jeżdżące w firmie ART-TUR, która wozi pasażerów po Europie.
Renault Master to od wielu lat najpopularniejszy samochód dostawczy w Polsce. Kierowcy doceniają ten pojazd jako sprawdzone narzędzie pracy, które spełnia swoje zadania każdego dnia. Duży przebieg? Nie ma problemu. Master, który wozi pasażerów po Europie ma już za sobą już 1 mln km i co ciekawe jest to trzeci egzemplarz w firmie ART-TUR, któremu sześciocyfrowy licznik nie wystarcza.
Samochód został kupiony w salonie Renault Nazaruk w Lublinie w 2020 roku. Jest to wersja Furgon z napędem na tył w nadwoziu L4H2 i w wersji Pack Clim. Pod maską znajduje się jednostka 2.3 dCi o mocy 165 KM. Po przekształceniu na wersje osobową, Master wozi pasażerów z Polski do Hiszpanii, co tłumaczy duże przebiegi. Samochód nie jest zresztą wyjątkiem. Pierwszy Master, który osiągnął tak wielki przebieg w tej firmie transportowej wyjechał od dealera Renault w Lublinie w 2012 roku, a kolejny w 2015. Kiedy ten ostatni trafił do komisu miał za sobą 1.750.000 km!
Zobacz także: Nowy Renault Master i trzy opcje napędu. Większy zasięg, mniejsze zużycie paliwa
Renault Master – jaka jest recepta na niezawodność?
W każdym z trzech Masterów po przekroczeniu 900 tys. km został wymieniony silnik, ale jak zaznacza właściciel nie dlatego, że jednostka powodowała problemy, ale żeby samochód mógł dalej bezproblemowo pokonywać dalekie trasy.
Niezawodność auta dostawczego zależy w dużej mierze od regularnych czynności serwisowych. Właściwa konserwacja, w tym terminowa wymiana oleju, filtrów i elementów eksploatacyjnych, są kluczowe dla utrzymania pojazdu w dobrym stanie technicznym przez długi czas.
„Milionowe” Mastery jeżdżą głownie po autostradach w pełnym obciążeniu, często w bardzo wysokich temperaturach i rozwijają maksymalnie 120 km/h. Na pytanie „Co trzeba zrobić, aby samochód dostawczy osiągał tak wielkie przebiegi?” pan Zbigniew, który jest właścicielem pojazdu odpowiada krótko: ”Umiejętność jazdy, maksymalna prędkość 120 km/h i dbałość o samochód. Regularne serwisowanie i wymiana oleju co 20 tys. km to podstawa”.
W przyszłości właściciel planuje zakup kolejnego Mastera. Zamierza zdecydować się na nową generację, której premiera w salonach Renault odbędzie się już jesienią tego roku.
Najnowsze komentarze