Renault Megane i Renault Megane Grandtour otrzymały właśnie nowy silnik 1.6 dCi 165 ze skrzynią EDC. Ten motor opracowany przez dział Renault Sport zapewnia jeszcze więcej radości z jazdy łącząc wydajność z niewielkim spalaniem. Megane z silnikiem 1.6 dCi 165 i skrzynią EDC trafia właśnie na rynek francuski.
W polskiej ofercie była już wersja Megane GT 1.6 dCi 160 EDC. Takie auto kosztowało 111.900 zł. Teraz do gamy Megane trafia silnik o 5 KM mocniejszy, ale nie wiadomo jeszcze, z jakimi wersjami wyposażenia będzie dostępny w naszym kraju.
Nowy w gamie Megane silnik jest już oferowany w Talismanie i Espace’ie. Moc, jak wspomniałem, jest nieco wyższa, za to maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm dostępny już przy 1.750 obr./min. pozostał bez zmian. Wspomniany silnik ma podwójną turbosprężarkę i wywodzi się bezpośrednio z dotychczas oferowanego motoru 1.6 dCi 160.
Zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 4,6 l/100 km, a średnia emisja dwutlenku węgla, to tylko 120 g/km.
Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem, z którą współpracuje ów silnik, zapewnia szybsze, płynniejsze przełożenia oraz optymalizację wybranego biegu i prędkości obrotowej silnika w zależności od prędkości jazdy i wybranego trybu jazdy (Eco, Comfort, Neutral lub Sport). Ta przekładnia z mokrymi sprzęgłami zapewnia większą stabilność biegów w czasie i w różnych temperaturach.
Megane 1.6 dCi 165 EDC kosztuje we Francji od 31.700 euro. Za wersję Grandtour trzeba zapłacić minimum 32.600 euro.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze