Redaktorzy magazynu Piston Heads przetestowali dwa zupełnie różne, ale bardzo szybkie samochody. Renault Megane 300 Trophy stanął w szranki z Volkswagenem Golfem GTI TCR. Wybraliśmy dla Was najciekawsze fragmenty tego porównania.
„Sportowy Renault Megane posiada reputację samochodu, który jest bardzo wymagający dla kierowcy. Być może coś w tym jest, warto jednak podkreślić, że wiele jego elementów jest wiodących w swojej klasie. Sposób, w jaki jeździ Trophy, doskonałe radzenie sobie z nierównościami, jego bezbłędne opanowanie i niesamowita determinacja by jechać szybciej, są najlepszym dowodem na klasę Megane. Renault jedzie szybko, jest zwinny i wydaje się robić to lepiej niż auto jakiegokolwiek innego producenta w tym przedziale cenowym.
Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i PerfoHub nadają Trophy bardziej precyzyjny, bardziej bezpośredni i mniej podatny przód niż TCR, a samochód skręca z większym przekonaniem i zapewnia lepszą przyczepność do drogi. Megane świetnie hamuje – i daje tą pewność, której tak potrzeba w szybkim aucie.
Układ kierowniczy Renault przekazuje też wyraźny obraz tego, co dzieje się z oponami z przodu. Dla porównania Golf cierpi w warunkach, w których zawsze samochody VAG zawsze mają problemy – ten ułamek sekundy, zanim system zareaguje, podważa pewność siebie kierowcy. Są też inne obszary, w których Golf może być postrzegany jako gorszy w tym porównaniu. Kierowca Volkswagena siedzi wyżej, niż w fotelach Megane, dźwięk z silnika niemieckiego auta jest mniej interesujący. Być może nie jest to dla Golfa GTI kluczowa kwestia, ale zapewne coś oznaczonego jako „Touring Car Racing” powinno pobudzać trochę więcej emocji. Megane jest tu o wiele bardziej interesujący.
Jaka zatem konkluzja? Golfa poleca 80% ludzi, ale każdy kto spodziewa się super sportowych wrażeń ze znaczka TCR, prawdopodobnie będzie rozczarowany. My jesteśmy entuzjastami reprezentującymi te 20%, emocje i radość z jazdy – tu Megane wyraźnie wygrywa. Nie jest to samochód dla każdego, ale wygrać można więcej”.
Dane techniczne
Megane Trophy 300 |
VW GOLF GTI TCR |
|
Silnik |
1.798cm3 turbo |
1.984cm3 turbo |
Skrzynia |
6-biegowa, manualna |
7-biegowa DSG automat |
Moc |
300 KM przy 6.000 obr |
290 przy 6.400 obr |
Moment obrotowy |
295 przy 2.400 obr |
380 przy 1.950 obr |
Przyspieszenie |
5,7 sekundy |
5,6 sekundy |
Waga |
1.494 kg |
1.410 kg |
Najnowsze komentarze