Marka Renault schowała do szuflady swojego centrum designu mnóstwo projektów, które choć mogłyby stanowić przełom, z wielu względów nigdy nie zostały wprowadzone do produkcji. Jednym z nich jest prototyp nazwany „DFB”, czyli 3-drzwiowy crossover-coupe, do którego dotarł francuski Losange Magazine.
W procesie prac nad IV generacją Megane Renault zrezygnowało z niektórych wersji modelu ograniczając ofertę do pojazdów, które zdobywają największą grupę klientów. Samochód stracił zarówno wariant 3-drzwiowy, jak i CC, ale nie oznacza to, że takie pojazdy nie chodziły po głowie stylistom marki. Wręcz przeciwnie, rozważane były różne wersje pojazdu. Jeden z kierunków rozwojowych obejmował 3-drzwiowego crossovera-coupe. Projekt „DFB”, bo o nim mowa powstał w 2013 roku. Renault wykonało nawet pełnowymiarowy prototyp, który widzicie na zdjęciach.
Używana Laguna Coupe – tani, nietuzinkowy samochód na co dzień
Inspirowany modelami Renault Laguna Coupe i poprzednim Megane CC DFB powstał na skróconej platformie modelu Espace. Samochód był częścią projektu „15-40”, który miał na celu opracowanie samochodów w przedziale cenowym od 15 do 40 tys. euro. Ta sama platforma i rozwiązania pokładowe miały ograniczyć koszty.
Debiut „DFB” jako jeden z elementów składowych projektu miał odbyć się w 2018 roku. Samochód mierzył 4,25 m długości i otrzymał duże koła z modelu Espace, które potęgowały prezencję SUV-a. Pierwsze badania wykazały pozytywne opinie na temat francuskiego Range Rovera Evoque Coupe, ale ze względu na słabnące zainteresowanie modelami o 3-drzwiowym nadwoziu, Renault DFB został odrzucony. Francuska marka uznała, że jest już na ten samochód za późno.
Sposób na wykorzystanie Renault DFB
Jedną z opcji na wykorzystanie projektu była zmiana nadwozia na 5-drzwiowe. „Ostateczny projekt Mégane został już określony, dlatego zdecydowano nie dodawać do gamy kolejnego modelu pięciodrzwiowego” – powiedział Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu Grupy Renault. W zamian marka wprowadziła na rynek Captura oraz Kadjara, oba pojazdy w wersji 5-drzwiowej.
Czy warto kupić używane Renault Zoe? Przekonuje ceną i dostępem części
Chociaż „DFB” nie dostał zielonego światła do produkcji, posłużył jako inspiracja dla innych samochodów spod znaku rombu. Sylwetka, choć minimalnie dłuższa częściowo pokrywa się z Renault Megane E-Tech Electric. Szklany dach „DFB” z motywem trójkątów znalazł się w koncepcyjnym modelu Initiale Paris z 2013 roku, który zapowiadał Espace V generacji. W zależności od położenia słońca, trójkąty tworzyły zmieniający się taniec świateł i cieni w kabinie pojazdu.
Marka Renault przez lata kontynuowała prace nad przeszklonym dachem, ulepszając projekt. Ostatnim efektem rozwoju tego elementu pojazdu jest dach Solarbay, który znalazł się w modelach Scenic, Symbioz i Rafale. Rozwiązanie pozwala przyciemniać i rozjaśniać poszczególne segmenty przeszklonej części zadaszenia.
Źródło: Losange Magazine
Ile kosztuje nowe Rafale? Wersje, wyposażenie, cena
Najnowsze komentarze