Nowe Renault Megane E-Tech Electric jest tańsze, niż Renault Zoe. Tak wygląda cennik producenta po zmianach. Dlaczego starsze i mniejsze Zoe jest jednak droższe?
Równolegle ze zmianą cenników na innych europejskich rynkach w tym we Francji, zmieniły się też ceny w Polsce. Nowy cennik Renault, który zaprezentowaliśmy kilka dni temu, oprócz podwyżek przyniósł jedną zaskakującą zmianę. Renault Zoe to konstrukcja, która ma już ponad 10 lat. Pierwszym egzemplarzem tego elektryka jeździliśmy w redakcji Francuskie.pl już w 2013 roku. Docenialiśmy wtedy zawieszenie, przyspieszenie, nowoczesne wnętrze i wygodę. Jednak świat poszedł do przodu i dzisiaj, w 2022 r., Zoe musi konkurować z wieloma innymi modelami. W tym z Renault Megane E-Tech Electric, bardzo nowoczesnym i przestronnym kompaktem.
I właśnie Megane jest dzisiaj… tańsze. Zoe trochę podrożało, ale główna różnica w cenie wynika z faktu, że dostępne jest wyłącznie w najdroższej i najlepiej wyposażonej wersji Iconic. Producent tego oficjalnie zapewne nie przyzna, ale podwyżka ceny Zoe to przede wszystkim potrzeba promowanie Renault Megane.
Nowe elektryczne Megane to znakomita propozycja w segmencie elektryków. Jest wygodne, obszerne, ma bardzo nowoczesne wnętrze, świetny system multimedialny, można kupić to auto w dwóch wersjach różniących się mocą i zasięgiem – praktycznie same plusy. I w najtańszej wersji kosztuje w cenniku 169.900 zł, czyli ponad 10 tysięcy mniej niż Zoe, za które trzeba zapłacić 180.500 zł.
Zobacz: Nowe samochody Renault
Tyle, że Megane to wersja wyposażenia equilibre, ale i tak na pokładzie dostaje się już 9” nawigację, radio i bezprzewodowe połączenie ze smartfonem Apple Car Play oraz Android Auto. Tyle, że klimatyzacja jest manualna, nie ma też nawigacji. Zoe w wersji iconic ma wiele systemów wspomagania, nawigację, automatyczną klimatyzację, ale nadal pozostaje autem mniejszym od Megane no i technologicznie jednak starszym. Ma jednak większe akumulatory – 52 kWh, w Mégane jest to 40 kWh.
W tej sytuacji wybór między Renault Megane a Zoe wydaje się być oczywisty. A Zoe? Powoli zniknie z polskiego rynku, wyparte przez młodsze Megane.
Najnowsze komentarze