Jeszcze w tym roku zobaczymy Renault Megane Electric, które będzie konkurowało na rynku europejskim z Volkswagenem ID.3. Francuski producent zapowiada, że to pierwszy produkt nowej ery, który zostanie wyposażony w nowy kokpit i system multimedialny opracowany przy współpracy z Google.
Renault oferuje w swoich samochodach duże ekrany, systemy wspomagania bezpieczeństwa i sporo opcji personalizacji. Dotyczy to zarówno charakterystyki jazdy, jak i wnętrza, wraz z możliwością konfiguracji menu startowego wyświetlacza za pomocą widżetów. Wraz z debiutem Megane E-Tech Electric, samochody spod znaku rombu czeka prawdziwa rewolucja technologiczna. Dyrektor generalny marki, Luca de Meo zapowiada elektryczny model jako „pierwszy produkt nowej ery”.
Renault i Google
Samochód zostanie wyposażony w zestaw ekranów rozmieszczonych w kształcie litery L na wzór koncepcyjnego Renault Morphoz. Ciągłość pomiędzy cyfrowymi zegarami a wyświetlaczem dotykowym zapewni „niewidzialny” otwór wentylacyjny. Na podobny pomysł ukrycia nawiewów a właściwie eleganckie wkomponowanie ich w deskę rozdzielczą wpadła również marka DS Automobiles w modelu DS 4.
W Renault Megane E-Tech Electric zadebiutuje system multimedialny My Link, który zastąpi obecny Easy Link. Dzięki współpracy z firmą Google, zwiększy się liczba usług i aplikacji, z których skorzystamy w samochodzie a asystent Google będzie odpowiedzialny za realizacje poleceń głosowych. Renault doda nowe systemy wspomagania bezpieczeństwa i ulepszy autonomiczną jazdę poziomu II. Nowy system w następnej kolejności otrzymają inne modele m.in. Kadjar II generacji.
Renault pracuje nie tylko nad technologią, ale również nad komfortem i przestrzenią w kabinie. Selektor zmiany biegów przeniesiono na kierownicę, dzięki czemu zwolniło się miejsce na dodatkowe schowki i półeczki na konsoli centralnej.
Zasięg do 450 km
Renault Megane E-Tech Electric powstanie na platformie CMF-EV, którą opracowano wspólnie z Nissanem. Długość 4,21 m stawia model poniżej Captura a wygląd zewnętrzny podąży za konceptem eVision. Stylistyka Megane Electric ma podążać za prototypem w 95%. Zmiany będą polegały na wymianie bocznych kamer na tradycyjne lusterka i raczej nie liczymy na wysuwane klamki. Na masce i tylnej klapie zobaczymy nowe logo, które zaprezentowano w pokazowym Renault 5.

Moc Megane E-Tech Electric w zależności od wersji będzie wynosiła od 150 do 220 KM. Klienci otrzymają wybór akumulatorów o pojemności 40 i 60 kWh. Większa bateria umożliwi pokonanie do 450 km na jednym ładowaniu. W późniejszym czasie do oferty dołączy również zestaw o pojemności 87 kWh.
Dyrektor generalny Renault nazywa Megane Electric najbardziej konkurencyjnym samochodem elektrycznym na świecie i jest optymistycznie nastawiony do tego produktu. Publiczny debiut pojazdu nastąpi we wrześniu tego roku podczas targów motoryzacyjnych w Monachium. Megane Electric trafi na rynek na początku przyszłego roku a jego produkcją zajmie się zakład w Douai we Francji.
Najnowsze komentarze