uwe hochgeschurtz Wiadomości
Wiadomości

Były szef Stellantis na Europę krytykuje Unię Europejską: ceny prądu są za wysokie!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
przyciagajacy wzrok na drodze nowy opel mokka lsni w nowych kolorach opel mokka e 1 Wiadomości
Wiadomości

Przyciągający wzrok na drodze: Nowy Opel Mokka lśni w nowych kolorach!

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-13
citroen berlingo van Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje nowy Citroën Berlingo VAN 2025 z silnikiem diesla 1.5 HDi?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Fiat Panda
Wiadomości

Ile kosztuje Fiat Panda? Nowy polski cennik maj 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-13
citroen c3 cargo jednak trafia takze na polski rynek 2 Wiadomości
Testy

Citroën e-C3 – opinie po jeździe: „Jego styl, komfort czynią z niego ciekawego gracza w miejskim segmencie”

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-17
opel 01 1 Wiadomości
Wiadomości

Opel Frontera Hybrid rockuje Nürburgring – debiut SUV-a na Rock am Ring 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
mitsubishi motors zaprezentuje nowa generacje suv a eclipse cross z napedem elektrycznym 1 Wiadomości
Wiadomości

Mitsubishi Motors zaprezentuje nową generację SUV-a Eclipse Cross z napędem elektrycznym

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-13

Najnowsze komentarze

  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Megane Grandtour Bose 1.2 130 KM EDC – z automatem wygodniej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2014-11-01
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
957
A A
7
renault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 1 1024x6821 Wiadomości

Bardzo lubię samochody z automatyczną skrzynią biegów. Odpowiadają mojemu stylowi jazdy, wolę relaks i komfort niż sportowe zacięcie i wysokie obroty silnika. Dlatego bardzo się ucieszyłem, gdy w moje ręcę trafił pod koniec sierpnia Renault Megane Grandtour w bogato wyposażonej wersji ….. z benzynowym silnikiem … wyposażony w 6-biegową automatyczną skrzynię biegów. To bardzo udane połączenie a do tego wyjątkowo ekonomiczne. Przejechałem tym samochodem ponad 1,5 tysiąca kilometrów i muszę przyznać, że nie miałem ochoty oddawać tego auta. Prawie w każdym aspekcie jest dla mnie ideałem.

Automatyczne skrzynie biegów nie są w Polsce popularne. Trudno właściwie powiedzieć czemu, dla większości kierowców jest to rozwiązanie idealne. Gdy raz zakosztujesz przyjemności jazdy w korku albo w trasie z automatem, trudno już wrócić do manualnej skrzyni biegów. Współczesne skrzynie automatyczne są bezawaryjne, nie wymagają wzmożonej obsługi i nie powodują nadmiernego zużycia paliwa. Na całej trasie, wliczając w to autostrady, moje testowe Renault Megane spaliło średnio 7,6 litra benzyny na 100 kilometrów. To niedużo.

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19

renault-megane--grandtour-1-2-tce-automat-2014-2Wygląd zewnętrzny wersji Grandtour jest bardzo zgrabny. Mimo dodanego bagażnika nie ma wrażenia ociężałości sylwetki, jak to bywa w topornych samochodach niemieckich. Wręcz przeciwnie, tył jest smukły a płynne linie podkreślają dynamikę. Bardzo dobry projekt. Nieco opadający dach może sugerować małą pojemność bagażnika, ale to tylko pozory. 4 osoby zapakują się tutaj na wakacyjny wyjazd bez problemu, zwłaszcza, że na dachu mamy solidne relingi. Sylwetka Megane jest też masywna, co potęguje wrażenie bezpieczeństwa. W końcu to Renault – możemy liczyć na 5 gwiazdek. Rozstaw osi w tej Megance wynosi ponad 2700 mm, więc nie ma obaw o miejsce na nogi z tyłu. Auto waży 1280 kilogramów, nie jest to dużo jak na tak pojemne kombi. Producent obiecuje przyspieszenie na poziomie 10 sekund do setki i rzeczywiście, samochód sprawia wrażenie bardzo dynamicznego. Do zbiornika wlejemy 60 litrów benzyny, co daje przyzwoity zasięg na poziomie 800-900 kilometrów. Moment obrotowy wynosi 205 Nm, które uzyskujemy już przy 2000 obrotów. Z ciekawostek stylistycznych uwagę zwracają światła LED z przodu oraz wystające listwy zlokalizowane u dołu drzwi.

Wnętrze samochodu znamy już doskonale, ale nadal zasługuje na pochwałę. Przede wszystkim jest cicho i bardzo wygodnie. Siedzi się stosunkowo nisko, w pozycji bardziej nadającej się do limuzyny niż kompaktu. Fotele z przodu mają odpowiednio szerokie siedzisko i podparcie dla ud. Regulacji nie można nic zarzucić. Solidny kokpit oferuje wszystko to, czego można chcieć od samochodu XXI wieku, włączając w to nawigację. Ekran pośrodku konsoli jest dotykowy, ale można sterować wszystkim za pomocą manipulatora i klawiszy w konsoli. Ergonomia jest bez zarzutu (pod warunkiem, że ktoś nie jeździł całe życie inną marką, wtedy będzie musiał nauczyć się całkiem przyjaznej filozofii sterowania Renault) i ustawienie wszystkiego pod swoje preferencje zajmuje kilka chwil. Pośrodku tunel a na nim solidna dźwignia zmiany biegów i joystick. Bez problemu skorzystamy ze wszystkich najnowszych technologii, są gniazda USB, bluetooth i co tam jeszcze trzeba nowoczesnemu podróżnikowi.

renault-megane--grandtour-1-2-tce-automat-2014-3Bardzo przyjemnym dodatkiem jest panoramiczny a co najważniejsze otwierany dach. Składa się on z dwóch części. Mniejszej, z przodu, która jest otwierana jak typowy szyberdach oraz większej tafli nad tylnymi fotelami, która jest wbudowana na stałe. Dzięki temu mamy dostępne zarówno bardzo jasne, przyjemnie rozświetlone wnętrze jak i możliwość skutecznego przewietrzenia samochodu poprzez otwarcie dachu. Bardzo przydatna rzecz.

Bagażnik Renault Megane Grandtour ma pojemność 524 litry (z zestawem do naprawy kół). Jest to bardzo dobry wynik i pozwala przewieźć (a miałem się o tym okazję przekonać) dużo bagażu. Fotele z tyłu składają się oczywiście w proporcji 1/3 i 2/3, więc można również przewieźć długie przedmioty.

Długie trasy dla tego samochodu nie są problemem. Wygodne fotele z przodu i z tyłu, doskonałej jakości tapicerka. Jedzie się płynnie i komfortowo. Płynnie, bo skrzynia biegów nie daje powodów do narzekań, nawet posiadacz konkurencyjnej marki ze skrzynią bezstopniową, który siadł na kilkadziesiąt kilometrów za kierownicą Meganki musiał to przyznać i był wyraźnie zdziwiony, że jego dużo droższy samochód zachowuje się pod wieloma względami podobnie.

Silnik 1.2 TCE 130 KM dobrze daje sobie radę z ciężkim, załadowanym bagażami autem. 4 osoby i pełen kufer to nie problem. Delikatnie i płynnie operując pedałem gazu można osiągnąć – nawet na trasie – bardzo przyzwoite pięć litrów na 100 kilometrów. Ja jednak jeździć wolno nie lubię i na moim dystansie testowym (jak już wspominałem było to ponad 1500 kilometrów) spalanie wynosiło około 7,6 litra. Natomiast ten silnik ewidentnie nie przepada za zerojedynkowym stylem jazdy – przyciskanie go do granic osiągów powoduje gwałtowny wzrost zużycia. Podobnie jest na autostradach, cudów nie ma i jeśli jedziemy z prędkością powyżej 140 km/h spalanie też musi rosnąć i to dość nieprzyzwoicie.

renault-megane--grandtour-1-2-tce-automat-2014-7Wyciszenie wnętrza stoi na bardzo wysokim poziomie, nawet mimo szklanego dachu. Megane Grandtour to dla mnie wzór w tej klasie pod tym względem. Trzeba jechać naprawdę szybko, żeby coś w środku słyszeć poza delikatnym szumem. No chyba, że na dach zamontujemy rower czy dwa, wtedy śpiew bagażnika rowerowego i szprych będzie całkiem słyszalny w środku. Wtedy można podgłośnić zestaw BOSE, którego jakość dźwięku nieodmiennie zachwyca. Tu mamy jak w limuzynie. Dopracowano średnie tony – brawo.

Było sporo o plusach, więc może teraz o kilku minusach. Pierwszy z nich to pewna cecha sterowania układu klimatyzacji, który przy silnym nasłonecznieniu, nawet przy ustawieniu FAST nie radził sobie z prawidłowym chłodzeniem kabiny – nawiew pracował za wolno. Dopiero ręczne ustawienie prędkości nawiewu dawało pożądany efekt przy zadanej temperaturze wnętrza na 21 stopni. Drugi minus z mojego punktu widzenia, to zbyt wąski profil opon, który co prawda wygląda efektownie, ale zmniejsza odczuwalnie komfort jazdy. Osobiście wolałbym felgę o rozmiar mniejszą, za to wyższy profil opony, by lepiej amortyzować nierówności. We wnętrzu nie przepadam za czarnym błyszczącym tworzywem i osobiście bym to zamienił na coś jasnego i matowego. Na koniec wymieniłbym jeszcze tylne boczki drzwi, które wyglądem odstają trochę od tych z przodu.

renault-megane--grandtour-1-2-tce-automat-2014-12

Mimo to Renault Megane tej generacji jest samochodem dojarzały, dopracowanym, wysoka jakość idzie w parze z komfortem i poczuciem bezpieczeństwa. Silnik, o niewielkiej przecież pojemności, z turbosprężarką, daje sobie radę nawet przy sporym obciążeniu. I o ile nie będziemy go mocno obciążać, odwdzięczy się umiarkowanym zużyciem paliwa.

Cena
Za wysoką jakość i przyjemności związane z wyposażeniem trzeba oczywiście zapłacić. Nie ma nic za darmo. Dokładając kolejne elementy wyposażenia możemy bardzo szybko przekroczyć 100 tysięcy złotych. To sporo, ale też wersja, którą jeździliśmy była bardzo wyjątkowa. Mimo wszystko jest to aute warte wydatków. Zapewne część nabywców będzie patrzyła w stronę silnika diesla – szczególnie przy intensywnym użytkowaniu.

Dziękujemy firmie Renault Polska za udostępnienie samochodu do testów.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 1 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 21 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 22 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 23 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 24 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 25 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 26 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 27 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 28 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 29 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 30 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 31 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 32 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 33 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 34 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 35 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 36 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 20 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 19 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 18 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 2 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 3 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 4 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 5 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 6 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 7 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 8 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 9 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 10 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 11 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 12 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 13 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 14 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 15 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 16 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 17 Wiadomościrenault megane grandtour 1 2 tce automat 2014 1 1024x6821 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultMegane
Udostepnij332Tweet207Udostepnij58
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3090 udostępnienia
    Udostepnij 1236 Tweet 773
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1391 udostępnienia
    Udostepnij 556 Tweet 348
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4465 udostępnienia
    Udostepnij 1786 Tweet 1116
  • Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

    608 udostępnienia
    Udostepnij 243 Tweet 152

Testy samochodów

renault megane hybrid 1 Wiadomości
Testy

Test: Hybrydowy Renault Megane 1.6 160 KM – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-09-17
Test Alfa Romeo Tonale TI 1.6 JTD T4 130 – kompaktowy SUV z dieslem pod maska 14 Wiadomości
Testy

Test: Alfa Romeo Tonale TI 1.6 JTD T4 130 – kompaktowy SUV z dieslem pod maską

autor Krzysztof Gregorczyk
2024-09-15
IMG 9331 1 300x200 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS3 1.6 THP 156 KM 2012 – dynamiczne auto do miasta. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-05-21
Renault Zoe
Testy

Test: Renault Zoe 2021 z zasięgiem 395 km. Jak żyć w mieście bez stacji ładowania? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-27
renault kadjar life 100 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM – test długodystansowy. Najtańszy SUV w gamie i pierwsze wrażenia. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-03-18

Najnowsze komentarze

  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

Zobacz też

ACEA: Amerykańskie cła na samochody uderzą jednocześnie w globalnych producentów aut i przemysł USA

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 45/2012

Nowiutki Peugeot 405 odnaleziony w opuszczonym salonie. Ma 0 km na liczniku!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz