Kompaktowy samochód zastępujący Renault 19 zadebiutował jesienią 1995 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. W tym roku kończy więc 25 lat! Nowy model otrzymał nazwę Megane, co oznaczało, że nomenklatura numeryczna należy już do przeszłości. Mimo iż poprzednik postawił poprzeczkę bardzo wysoko ze sprzedażą na poziomie 3,2 mln egzemplarzy, Megane kontynuowało sukces.
Początkowo Renault Megane trafiło do oferty jako czterodrzwiowy hatchback i trzydrzwiowe coupe „Coach”, ale w kolejnych latach zadebiutowały kolejne wersje nadwoziowe, które uczyniły rodzinę Megane bardzo urozmaiconą. W 1996 roku zadebiutował sedan, czyli wersja „Classic”, w kolejnym roku kabriolet a w roku 1999 wariant kombi znany jako Grandtour. Pierwszym kompaktowym minivanem w Europie było Megane Scenic.
Pod względem technicznym, w Renault Megane nie brakowało nowoczesnych rozwiązań. Od 1997 roku model był oferowany z ABS-em, od 1999 roku z silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem a w 2000 roku klienci mogli zamówić Megane z turbodoładowanym dieslem z wtryskiem common rail. Od 2001 roku wszystkie modele posiadały wspomaganie hamowania. Doceniono także poziom ochrony pasażerów na pokładzie. W 1999 roku organizacja Euro NCAP wybrała kompaktowe Renault najbezpieczniejszym pojazdem w swojej klasie.
Renault Megane I generacji było oferowane z silnikami benzynowymi o mocy od 51 kW/ 69 KM do 108 kW/147 KM oraz wysokoprężnymi w wariantach mocy od 47 kW/64 KM do 75 kW/102 KM.
Renault produkowało Megane I generacji we Francji, Hiszpanii, Rosji, Kolumbii, Turcji, Brazylii, Meksyku i Argentynie. Montaż modelu w Europie zakończono w 2002 roku. W Argentynie samochód powstawał jeszcze do roku 2009. I generacja, która obchodzi w tym roku swoje 25 urodziny, w pełni spełniła oczekiwania Renault. W sumie marka sprzedała około 5 milionów egzemplarzy pojazdu
Źródło: Renault
Najnowsze komentarze