środa, 6 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault Megane II – tani, oszczędny i sprawdzony samochód na trudne czasy

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-06-23
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
1.4k 73
7
1.3k
UDOSTĘPNIEŃ
4.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Renault Mégane II ma charakterystyczną sylwetkę, której nie da pomylić się z żadnym innym autem. Może być świetnym sposobem na tani samochód, szczególnie w tak trudnych czasach, jakie mamy teraz.

Na rynku wtórnym auta kompaktowe niezmiennie pozostają w kręgu zainteresowań ogromnej grupy kierowców. Szczególnie w przedziale cenowym 10-15 tysięcy złotych wybór dopracowanych modeli mamy całkiem spory – jednym z nich jest Renault Megane II, model w którym z sukcesem wyeliminowano wszystkie wady poprzednika. Sięgając po polecają wersję silnikową dostaniemy funkcjonalny kompakt, który faktycznie nie nadwyręża domowego budżetu.

Kariera drugiej generacji Megane trwała od 2002 do 2009 roku. W ofercie znalazł się trzy i pięciodrzwiowy hatchback, sedan, kombi i kabriolet ze sztywnym składanym dachem. W każdej odmianie widać gigantyczną poprawę jakości w kwestii zabezpieczenia antykorozyjnego. O ile wielką bolączką Megane I była rdza atakująca praktycznie całe nadwozie, o tyle wariant drugi jest całkowicie wolny od tego problemu. Miejsce obłych kształtów zajęły wyraźniej zaznaczone linie z budzącym skrajne emocje tyłem w odmianie hatchback. Co ciekawe, niektóre elementy poszycia wzorem Laguny i Scenica wykonano z tworzywa co utrudnia ocenę wypadkowej przeszłości. Użytkownicy zwracają uwagę na dosyć wrażliwą powłokę lakierniczą, którą bardzo łatwo zarysować nawet przy delikatnym kontakcie.

Wnętrze zaprojektowano nowocześnie. Futurystyczna forma w żadnym razie nie burzy ergonomicznego rozplanowania przełączników i pokręteł, obsługa wszystkich instrumentów jest bardzo prosta. Oczywiście miejsce tradycyjnego kluczyka zastąpiła karta – opcjonalnie z systemem bezkluczykowego dostępu (Hands Free) kierowca nie musi jej nawet wyjmować z kieszeni. Po latach karta może sprawiać pewne trudności – pamiętajmy, że jest to delikatny element który dosyć łatwo uszkodzić. Obecnie cena naprawy – nowej karty wraz z programowaniem nie przekroczy 500 złotych. Tworzywa zastosowane do wykończenia deski rozdzielczej są estetyczne, przyzwoicie spasowane lecz twarde. W wielu egzemplarzach plastiki piszczą i trzeszczą na nierównościach. Tekstylne pokrycia siedzeń nie prezentują najlepszej jakości w segmencie, zaskakująco szybko pojawiają się wyraźne oznaki zużycia, przetarcia i przebarwienia, lepiej trudy użytkowania znosi rzadko spotykana skórzana tapicerka.

Warunki podróżowania Megane II dla czterech dorosłych osób – z wyjątkiem odmiany pozbawionej dachu – są więcej niż wystarczające. Przednie fotele są obszerne i komfortowe, sprawdzą się także w kilkugodzinnej podróży. Szeroki zakres regulacji fotela i kolumny kierowniczej pozwoli dobrać idealną pozycję niezależnie od wzrostu. Z tyłu również miejsca jest pod dostatkiem, szczególnie w wersji kombi przestrzeni nie zabraknie wysokim osobom. Bagażnik mieści wystarczające 330-520 litrów. Megane II pod względem poziomu wyposażenia deklasuje niemieckich, koreańskich i japońskich konkurentów serwując między innymi komplet poduszek powietrznych, liczne systemy bezpieczeństwa, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzację manualną lub automatyczną, radio z CD, panoramiczne okno dachowe, skórzaną tapicerkę, tempomat czy komputer pokładowy.

Przymierzając się do zakupu Megane drugiej generacji powinniśmy szczególnie ostrożnie podchodzić do wersji wysokoprężnych, które po latach mają przeważnie imponujące przebiegi co przekłada się na ogólne zużycie pojazdu i liczbę drobnych napraw które przyjdzie nam wykonać po zakupie. Doprowadzenie do pełnej sprawności nowoczesnego diesla często kosztować może równowartość nastoletniego Megane II. Dostępne były jednostki 1.9 dCI 110-130 KM, 1.5 dCI 82-105 KM i 2.0 dCI 150-173 KM. Wszystkie korzystają z bezpośredniego wtrysku common raill i turbosprężarki, za wyjątkiem najsłabszych odmian 1.5 dCI stosowano sprężarkę ze zmienną geometrią łopat.

W wielu egzemplarzach stosowano także filtr cząstek stałych. Lata intensywnej eksploatacji bez wątpienia odcisnęły piętno na kondycji wtryskiwaczy, sprężarki, dwumasowego koła zamachowego i szeregu innych elementów. Znacznie bezpieczniejszym rozwiązaniem jest zakup dobrze utrzymanej odmiany z prostym silnikiem benzynowym, który z łatwością możemy zaadaptować do spalania gazu LPG. Do wyboru mamy czterocylindrowe silniki z paskiem rozrządu i wielopunktowym wtryskiem paliwa: 1.4 82-98 KM, 1.6 113 KM i 2.0 134 KM. Propozycją dla kierowców wymagających znacznie lepszych osiągów jest wciąż godny polecenia doładowany silnik 2.0 Turbo generujący 163 KM, lub w wersji topowej RS 224-230 KM. W ich przypadku okazjonalnie mogą pojawić się problemy z zapchanym zaworem recyrkulacji spalin czy przepustnicą, trudności rozwiązuje zazwyczaj czyszczenie elementu lub wymiana (koszt około 400 złotych). Mechanicy zgłaszają także okazjonalnie występujące wycieki i zapocenia silnika, koszt ich usunięcia jednak nie jest wygórowany. Wszelkie części zamienne – oryginalne i markowe zamienniki – są powszechnie dostępne.

Megane II wzorem innych modeli francuskiej marki w udany sposób łączy komfort i precyzję prowadzenia, mimo zastosowania prostego układu jezdnego opartego na kolumnach McPhersona i belce skrętnej – jej ewentualna regeneracja to koszt około 800 złotych. Najlepszym przykładem na ogromne zdolności tak prostych rozwiązań jest Megane RS, gdzie z pomocą zgoła różnych nastawów zawieszenia udało się uzyskać niebywałą precyzję prowadzenia w skrajnych sytuacjach drogowych.

Renault Megane II w wersjach benzynowych wciąż jest warte polecenia, przy odrobinie szczęścia znajdziemy egzemplarz z polskiej sieci sprzedaży z prawdziwym przebiegiem. Koszty obsługi mechanicznej są nader atrakcyjne. Niestety trzeba być gotowym na pewne problemy z elektroniką pokładową. Poza wspomnianą wcześniej kartą w niektórych egzemplarzach problemy stwarzać mogą także podnośniki szyb, silniczki wycieraczek czy centralny zamek. Często sprawę rozwiązuje odłączenie akumulatora na kilka minut. Model jest już doskonale znany elektrykom, którzy z łatwością zdiagnozują i usuną usterkę.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.8 10 głosy
Ocena artykułu
Tagi: MeganeRenault
Udostepnij502Tweet314Udostepnij88
Poprzedni

Fleet Derby 2022: Renault Polska obsypane nagrodami. Użytkowy samochód roku to Renault Kangoo

Następny

Citroën realizuje największe wdrożenie floty elektrycznych samochodów dostawczych w Singapurze

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Następny

Citroën realizuje największe wdrożenie floty elektrycznych samochodów dostawczych w Singapurze

Citroën Jumpy, Peugeot Expert i Opel Vivaro: samochody dostawcze na wodór. 400 km zasięgu, tankowanie w 3 minuty

Autobusy Renault z nowością: siedzenie kierowcy przesunięte do przodu

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • eliza - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • adalb - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Anonimowo - Otwarcie zamówień na całą gamę nowego Nissana ARIYA w Polsce – pełny cennik ujawniony
  • Trjku - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.