Na pierwszy rzut oka zmieniło się niewiele, ale wystarczy zajrzeć do wnętrza, by przekonać się, że francuski producent postarał się przy odnawianiu swojego kompaktu. Oto jak wygląda Renault Megane IV generacji po face liftingu w porównaniu do swojego poprzednika.
Pod względem stylistycznym Renault Megane wciąż wygląda bardzo dobrze dlatego francuski producent postanowił pozostawić to, co już znamy i wprowadzić tylko lekką kosmetykę tu i tam. Nawet w informacji prasowej, Renault nie próbuje nas za wszelką cenę przekonać do wielkich zmian, których nie ma i mówi nam po prostu, że Megane „zachowuje stylistykę” z poprzedniego modelu. Samochód będzie teraz oferowany z reflektorami LED Pure Vision w standardzie od pierwszej wersji wyposażenia. Oprócz tego poprawiono wygląd świateł przeciwmgielnych i dodano LED-owe światła tylne i dynamiczne kierunkowskazy. W ofercie znajdziemy nowe kolory nadwozia oraz wzory felg w rozmiarze od 16 do 18 cali.
Zmiany w kabinie są większe, wnętrze jest teraz bardziej nowoczesne i ergonomiczne. Renault w końcu zdecydowało się zainstalować w pełni cyfrowy zestaw zegarów, który wkrótce trafi również do Talismana. Nowy ekran ma przekątną 10,2 cala i ma możliwość wyświetlania elementów nawigacji. Francuska marka przeniosła przyciski tempomatu na kierownicę, co będzie wygodniejsze w obsłudze. Wcześniej znajdowały się na konsoli centralnej. We wnętrzu pojazdu nowy jest panel klimatyzacji z pokrętłami w postaci niewielkich ekranów, na których wyświetlana jest temperatura. Pojawił się również system multimedialny EASY LINK, który jest obecny w Clio i Capturze. System jest obsługiwany za pomocą ekranu o przekątnej 9,3 cala.
Ważnymi funkcjami, które znajdziemy w odświeżonej Megance są: EASY PILOT, czyli asystent jazdy w korku i na autostradzie oraz system autonomicznej jazdy poziomu 2, który wykorzystuje adaptacyjny tempomat oraz aktywny system utrzymywania pasa ruchu.
Renault Megane będzie oferowane w wersji hybrydowej E-Tech, podobnie jak Captur. Napęd składa się z silnika benzynowego o pojemności 1,6-litra oraz 2 silników elektrycznych. Łączna moc pojazdu wynosi 160 KM. Samochód został wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności 9,8 kWh, który zgodnie z cyklem WLTP pozwala na przejechanie do 50 km w trybie elektrycznym. W ofercie ma pojawić się również nowy silnik benzynowy 1.0 o mocy 120 KM. Nowe Renault Megane w wersji Grandtour E-Tech zadebiutuje podczas tegorocznego samochodowego w Genewie.
Megane po face liftingu pojawi się na polskim rynku w czerwcu tego roku. We wrześniu do oferty dołączy hybrydowe Megane Grandtour.
Najnowsze komentarze