Zbliża się koniec kariery Renault Megane RS Produkcja najmocniejszej wersji kompaktowego modelu zakończy się w 2023 roku, ale hot-hatch nie odejdzie po cichu. Francuska marka przygotowuje małą niespodziankę pożegnalną.
Historia Renault Megane IV generacji wkrótce dobiegnie końca, ale nie musimy martwić się o następcę. Ciągłość rodu Megane pozostanie dzięki elektrycznej wersji E-Tech Electric, która na razie występuje w gamie równolegle z wcześniejszym modelem o tej samej nazwie. Renault rozpocznie wycofywanie Megane z oferty od wersji, która budzi najwięcej emocji. Glen Sealey, dyrektor marki w Australii, w wywiadzie dla portalu Drive poinformował, że koniec Renault Megane RS nastąpi już w 2023 roku.
„Mégane RS zostanie wycofany w przyszłym roku. Nie znam jeszcze daty zakończenia produkcji, ale z przemysłowego punktu widzenia montaż nie będzie kontynuowany od końca przyszłego roku” – powiedział. „Ostatnie egzemplarze będą limitowane, ale nie znam jeszcze szczegółów ” – dodał Sealey.
Zobacz także: Jak nowe Renault Megane E-Tech Electric poradziło sobie w teście łosia?
Chociaż oficjalnie nie wiemy jeszcze wszystkiego, pewne informacje są już dostępne w internecie. Na stronie Worldscoop możemy przeczytać, że pod koniec produkcji Renault Megane RS marka wprowadzi na rynek specjalną wersję „Ultimate R.S.”. Zgodnie z wewnętrznym dokumentem opublikowanym na forum, pojazd powstanie w oparciu o model Trophy charakteryzujący się m.in. sztywniejszą charakterystyką podwozia. W wyposażeniu znajdziemy m.in. fotele Recaro pokryte Alcantarą, system R.S. Monitor, 19-calowe felgi aluminiowe Fuji Light, czarne logo marki oraz oznaczenia i ekskluzywne plakietki zarezerwowane dla wersji specjalnej R.S. Ultimate.
Układ napędowy najprawdopodobniej pozostanie bez zmian. Pod maską znajdziemy zatem 4-cylindrowy silnik 1.8, który generuje 300 KM mocy oraz 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd jest przekazywany za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni z siedmioma przełożeniami. Aby rozpędzić Renault Megane RS Trophy od 0 do 100 km/h potrzeba 5,7 sekundy a maksymalna prędkość francuzki wynosi 255 km/h.
Zobacz także: Wywiad z Fabienem Goulmy, dyrektorem zarządzającym Renault w Polsce i Terytorium East
Kiedy zabraknie już Megane RS, marka wciąż może zaskoczyć nas pojazdem o nieco bardziej sportowym zacięciu, ale w wersji elektrycznej. Nowe Renault Megane E-Tech Electric otrzyma zastrzyk mocy, kilka sportowych atrybutów stylistycznych oraz plakietkę Alpine. Jeśli chodzi o pozostałych przedstawicieli rodziny Megane IV generacji, to pozostaną w produkcji do 2024 roku.
Źródło: Drive
Najnowsze komentarze