Chat with us, powered by LiveChat

Renault Megane RS Trophy-R nowym rekordzistą na Nürburgringu!

13 448

Nowy rekord na Nürburgringu należy do Renault Megane RS Trophy-R! Hot-hatch spod znaku rombu przejechał słynną „Pętlę” w czasie 7 minut i 40 sekund i tym samym pokonał Hondę Civic Type R.

5 kwietnia 2019 roku model Renault Megane RS Trophy-R ustanowił oficjalny rekord słynnej trasy Nordschleife na niemieckim torze Nürburgring. Najbardziej sportowa odmiana francuskiego hot-hatcha osiągnęła czas 07’40”100 na dystansie 20,600 km. Jest to nowy rekord dla kompaktowych samochodów z napędem na przód, który do tej pory należał do Hondy Civic Type R. Model Renault pokonał także całą długość okrążenia Nordschleife, czyli 20,832 km z wynikiem 07’45”389.

Renault Megane RS Trophy-R jest napędzane silnikiem 1.8 o mocy 300 KM. Samochód zawdzięcza swoje osiągi redukcji masy, która w porównaniu do Megane RS Trophy wynosi nawet 130 kg. Pojazd charakteryzuje się ulepszoną aerodynamiką oraz bardziej radykalnym zestrojeniem zawieszenia. Megane RS Trophy R będzie oferowany jako ekskluzywna edycja specjalna, limitowana do kilkuset egzemplarzy. Model trafi na rynek przed końcem 2019 roku. Samochód został opracowany przez Renault Sport przy współpracy z firmami Akrapovič, Brembo, Bridgestone, Öhlins i Sabelt.

Megane RS Trophy-R zostanie oficjalnie zaprezentowane 24 maja tego roku dzień przed Grand Prix Formuły 1 Monako. Za kierownicą pojazdu zasiądą kierowcy teamu F1: Daniel Ricciardo i Nico Hülkenberg.

Historia Renault Megane RS i słynnej „pętli” trwa już ponad 10 lat. Wszystko zaczęło się od 2008 roku, kiedy model Megane R.S. R26.R. ustanowił rekord w kategorii samochodów z napędem na przednie koła. Czas wynosił wówczas 8’17”. Trzy lata później został pobity przez Megane RS Trophy drugiej generacji. Laurent Hurgon, który zasiadł za kierownicą pojazdu uzyskał wynik 8’07”97. W 2014 roku Megane RS Trophy-R III przekroczyło barierę 8 minut osiągając czas 7’54”36.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
6 Wątki komentarzy
7 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
9 Autorzy komentarzy
AdrianKarolPiotr001Trofikgosc Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Rafał
Gość
Rafał

Brawo dla meganki! Cieszę się.

gigant2009
Gość
gigant2009

No to może w końcu, nadszedł czas do rozważenia zakupu, oczywiście „cywilnej” Megane RS Trophy bez – „R”

Type-r
Gość
Type-r

Ale mi osiągnięcie, jakby odelzyc type-r i dać mu bardziej radykalne zawieszenie to pozamiatałby megane na torze, ale civic em da się jeździć na codzień w przeciwieństwie do trophy

gigant2009
Gość
gigant2009

Gdyby babcia miała wąsy, byłaby dziadkiem.
Zrobią poprawkę to pogadamy, w sporcie liczy się wynik nawet ułamki sekund
A obecnie rekord należy do Megi

Trofik
Gość
Trofik

Panie TypieR nie jechał Pan Trophy co? ;o)

Piotr001
Gość
Piotr001

On nawet Type-R’em nie jeździł.

Adam
Gość
Adam

A o ile jest szybsze? Ktos ma te dane?
A tak w ogóle najlepsze, najladniejsze.

Adam
Gość
Adam

Honda 7.43.800 bodajże. Siknik 2.0 316KM.
No to meganka pojechała

gosc
Gość
gosc

Skończ z tym Syfem japan bida honda.Przesiac się do samochodu.

Adam
Gość
Adam

Podałem wyniki hondy i dane silnika. Nigdy nie miałem hondy jako auta i nie będę mial. Jeżdżę motocyklem hondy. Jestem bardzo zadowolony że RS jest teraz ” mistrzem”. Osobiście bardzo podoba mi sie RS. Kiedyś będę ją miał

gigant2009
Gość
gigant2009

Widać wpis został źle zrozumiany, jako niedocenienie tych urwanych sekund przez Megane. Należy pamiętać, że poprzednie rekordy były również urywane przez kolejne auta i kolejne wcielenia Megane o sekundy nie minuty.

Karol
Gość
Karol

Odchudzić auto o 130 kg to naprawdę wyczyn. Nie dziwne ze takie wyniki. Ciekawe jak wyglada ta wersja vs seria. Ale RS bardzo mj sie podoba. Mniam.

Adrian
Gość
Adrian

Wszystko ok ale żeby bariera 250km/h była tak trudna do osiągnięcia?!