Na okładce pierwszego numeru AUTO MOTO datowanego na 2022 rok jest tylko jedno auto francuskie. To malutkie zdjęcie Renault Megane, które jest jednym z ośmiu samochodów porównanych w „Wielkim teście kompaktów”. Jak wypadł francuski samochód w starciu z Audi A3, BMW 118i, Fordem Focusem, Hyundaiem i30, Mazdą 3, Seatem Leonem i Volkswagenem Golfem? I czy warto w ogóle kupić ten miesięcznik?
AUTO MOTO nr 01 (308) z I.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 6,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 7 groszy
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, DS 4, 208, 2008, 308, Arkana, Clio, Megane, Megane E-Tech Electric, Sandero, Astra
Pierwszym samochodem pozostającym w kręgu naszych zainteresowań, o którym napisało styczniowe AUTO MOTO, jest Opel Astra Sports Tourer wspomniany nuba stronie 11.
O tym, że Peugeot 2008 był najpopularniejszym nowym samochodem w Europie w październiku 2021 roku AUTO MOTO wspomina na stronie 12. Wzmiankuje tam też Peugeota 208, Renault Clio i Dacię Sandero.
Na kolejnej stronie znajdziecie krótką notatkę o zakończeniu produkcji Opla Astry w fabryce w Gliwicach.
Zapowiadany na okładce porównawczy test ośmiu samochodów kompaktowych opublikowano na stronach 22-37. Porównane samochody napędzane były silnikami benzynowymi o mocach rzędu 136-159 KM. Spory rozrzut. Motor o najniższej mocy pracował pod maską BMW, o najwyższej – w Hyundaiu. Meganka dysponowała silnikiem 140-konnym, który zapewniał jej najwolniejszy sprint do setki (9,4 sekundy) i najniższą prędkość maksymalną (205 km/h). Czy jednak test może być wiarygodny, skoro już na wstępie poczyniono założenie, że „VW Golf ósmej generacji pozostaje bestsellerem w segmencie kompaktów i punktem odniesienia dla konkurencji”?
Megane jest najstarszym samochodem w porównaniu, a więc poniekąd chłopcem do bicia. W ubiegłym roku przeszedł wprawdzie lifting, ale czy to pomoże? AUTO MOTO docenia największy bagażnik w teście (402 litry), ale krytykuje poziom wyposażenia w zakresie systemów asystujących. Nie spodobało się także profilowanie przednich foteli. Postawiono zarzuty względem przyspieszania, ale doceniono najniższe w teście zużycie paliwa. Pracę lewarka skrzyni biegów uznano za gąbczastą, a prowadzenie za mocno podsterowne.
Wyposażenie Renault jest bardzo bogate już w standardzie, bazowa cena samochodu też zdecydowanie może kusić. Cóż z tego, skoro po podliczaniu punktacji Megane uciułało tylko 2.964 punkty i jako jedyne nie przekroczyło progu 3.000 oczek. Wygrał, oczywiście, Volkswagen (3.143), przed Fordem, Seatem, Mazdą, Hyundaiem, BMW i Audi, przy czym dwa ostatnie auta straciły mocno ceną zakupu. Potwierdziło się jednak – Megankę wzięto do testu w roli chłopca do bicia.
Kolejny odcinek wrażeń z jazd Renault Arkaną E-Tech znajdziecie na stronie 48. Hybryda zalicza test długodystansowy i tym razem opisano jej właściwości jezdne. Owszem, jeździ dobrze, komfortowo, bezpiecznie i pewnie się prowadzi, ale sportu w tym nie widać. I bardzo dobrze – przecież nie tego oczekujemy od SUV-a. A R.S. Line, to wersja wyposażeniowa i stylistyczna, a nie zapowiedź sportowych wrażeń za kółkiem. Dobrze oceniono także układ hamulcowy.
Na stronach 72-75 AUTO MOTO zachęca do głosowania w plebiscycie Auto Lider 2022 i prezentuje kandydatów w kategorii premiera motoryzacyjna. Wśród nominowanych aut znajdują się m.in. Alfa Romeo Giulia GTAm, Citroën C3 Aircross, Dacia Sandero, DS 4, Nissan Qashqai, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Arkana i Renault Megane E-Tech Electric.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w styczniowym numerze AUTO MOTO.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO
Najnowsze komentarze