W 1927 roku w polskiej prasie pojawiły się informacje o nowych samochodach Renault V6:
Według swego zwyczaju Louis Renault był znów pierwszym produkującym we Francji seryjnie 6-cio cylindrowe samochody. Jest to jedna z największych nowości tegorocznego salonu samochodów paryskich. Jest to samochód, przedstawiający sobą coś w rodzaju 6-cio konnych samochodów marki Renault, których dotychczas przeszło 100.000 opuściło fabrykę.
Ze względu na swoje 6 cylindrów samochód ten na-zwany „Monasix” przedstawia sobą wszelkie dodatnie strony t. j. elastyczność motoru, tj. łatwość pokonywania terenów górskich i t. d. Dzięki swojej konstrukcji mały ten 6-cio cylindrowy samochód Renault jest niezawodnie jedynym samochodem o stosunkowo niskiej cenie i najekonomiczniejszy w wystawionym tegorocznym salonie. Rozmiar karoserji zapewnia zarówno kierowcy, jak i pasażerom wszelkie możliwe wygody.
Konstrukcyjnie przedstawia się Monasix – Renault jak następuje: motor 8/24 K. M. 6 cylindrów o rozmiarach 58/93 przymocowanych do podwozia w trzech punktach, zapalanie systemem Delco. Karburator typu Renault o jednym żyklerze normalnym i jednym specjalnym dla wolnych obrotów. Sprzęgło dyskowe,skrzynka biegów — trzy biegi wprzód, jeden wstecz, hamulce: nożny (servau – frein) działający na 4 koła, ręczny na dwa tylne, koła tarczowe na oponach bezrantowych 12/45. Resorowanie: dwa resory podłużne przednie, jeden resor półeliptyczny tylny.
Poza wymienionym wyżej typem fabryka Renault produkuje samochody 4-ro cylindrowe 6/18, 10/30 konne oraz 6-cio cylindrowe 15/60, 24/90, 40/150 K. M. Konstrukcja wszystkich samochodów Renault odpowiada w szelkim wymaganiom technicznym. Godnym zanotowania jest fakt wybudowania przez Renault nowej fabryki karoseryj, zatrudniającej w chwili obecnej przeszło 5.000 robotników. Karoserje typu otwartego oraz krytego samochodu budowane są z uwzględnieniem najgorszych dróg.
Poza samochodami osobowemi produkuje fabryka Renault samochody ciężarowe od 400 do 10.000 kg. siły nośnej, uwzględniając specjalne potrzeby ruchu komunikacyjnego. Na podwoziach Renault z łatwością buduje się autobusy od 10 do 40 osobowe. Najlepszym dowodem dobroci i wytrzymałości autobusów Renault jest utrzymywanie stałej komunikacji przez Saharę; na linji tej kursują 6-cio kołowe autobusy sleepingi marki Renault. 6-cio kołowe podwozia zostały przyjęte przez nasze M. S. Wojsk. jako typ samochodu, nadający się najbardziej na złe drogi.
Stosunkowo niska cena samochodu Renault oraz ustalona dobra opinja co do ich wytrzymałości na naszych nienajlepszych drogach zapewniają nadal łałwy zbyt samochodom, reprezentowanym w Warszawie przez towarzystwo Espera, ul. Marszalkowska 158.
źródło: Ajencja Wschodnia. Codzienne Wiadomości Ekonomiczne 1927 grudzień
Originally posted 2021-01-08 09:16:33.
Najnowsze komentarze