W czasie, kiedy my szykowaliśmy się do Świąt, kiedy obżeraliśmy się za suto zastawionymi stołami, kiedy próbowaliśmy walczyć z pochłoniętymi przysmakami, w centrum ekspozycyjnym Safes w Algierze odbywała się impreza wystawiennicza. Na Algierskich Targach Produkcyjnych różne firmy prezentowały to, co wytwarzają a tym północnoafrykańskim kraju.
Jak łatwo się domyślić, na Algierskich Targach Produkcyjnych nie mogło zabraknąć marki Renault. Firma jest obecna w Algierii od paru ładnych lat produkując samochody przeznaczone na lokalny rynek, ale też na eksport do krajów regionu. Na Algierskich Targach Produkcyjnych Renault prezentowało dwa modele – Symbol oraz Dacię Sandero Stepway. Oba samochody powstają w fabryce Oued Tlelat, w Oranie, i są owocem solidnej i trwałej współpracy między Grupą Renault i jej lokalnym partnerami, SNVI i FNI.
„Nasza fabryka przyspieszyła rozwój i przekroczyła wszystkie założone cele. Od inauguracji w dniu 10. listopada 2014 roku wyprodukowaliśmy ponad 110.000 pojazdów, zatrudniliśmy i wyszkoliliśmy ponad 1.000 pracowników. Renault przyczyniło się również do rozwoju lokalnych dostawców części i podzespołów i osiągnęło lokalny wskaźnik integracji wynoszący 30%” – twierdzą przedstawiciele Renault Algérie.
Samochody produkowane w zakładzie Oued Tlelat w Oranie cieszą się w Algierii ogromnym zainteresowaniem. Również praca w samych zakładach lub ewentualnie w firmach partnerskich, jest marzeniem dla wielu Algierczyków.
„Jako część naszej odpowiedzialności społecznej oraz podejścia korporacyjnego, Renault Algérie nadal wspiera kilka centrów szkolenia zawodowego, służąc im swoim doświadczeniem w tej dziedzinie. Musimy pamiętać, że Renault Algérie jest ważnym graczem w sektorze szkoleń motoryzacyjnych, w szczególności dzięki Renault Algérie Académie, państwowemu ośrodkowi szkoleniowemu, zainaugurowanemu w 2015 roku przez tutejsze władze” – dodają przedstawiciele Renault Algérie.
Algierski rynek samochodowy dość dynamicznie się zmienia. Jest to zasługa nie tylko lokalnej produkcji oraz oczekiwań klientów, ale też regulacji wprowadzanych przez władze. Te dbają, żeby nie zrobiło się na tym rynku za ciasno i ograniczają dostęp dla chętnych, którzy chcieliby produkować samochody lokalnie. Z jednej strony może to dziwić, drugiej zaś władze chcą, by poczynione inwestycje były trwałe i nawiązały stałe partnerstwo z lokalnymi producentami i podwykonawcami.
Grupa Renault, jak i Grupa PSA znalazły się na szczęście w gronie pięciu koncernów dopuszczonych do produkcji samochodów osobowych w Algierii. Pozostali gracze, to Hyundai, Nissan i Sovac.
Renault szykuje się do uruchomienia w Algierii produkcji modelu Clio IV. Jak zdradzono to na Algierskich Targach Produkcyjnych, ma się ona rozpocząć w nadchodzącym, 2018 roku.
Tegoroczna, już 26. edycja Algierskich Targów Produkcyjnych, odbyła się w dniach 21-27.XII.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Dzaïrauto
Najnowsze komentarze