uzywane Wiadomości
Wiadomości

Używany samochód od pierwszego właściciela za 4000 zł. Czy to możliwe?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Citroen Basalt,
Wiadomości

Od Xsary Picasso do Basalta. Citroën świętuje produkcję 1 miliona samochodów w Brazylii

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
Renault Master
Wiadomości

Renault Master zdobywa uznanie ekspertów i czytelników „Trade Van Driver”

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
ds n4 11 Wiadomości
Wiadomości

Nowy luksusowy DS N°4 zaprezentowany! Nowy rozdział francuskiej elegancji i zaawansowanej technologii

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
Road trip to Renault Douai Factory
Wiadomości

Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
dacia bigster journey najdrozsza Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
renault Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault Duster ma podbić serca klientów w tym kraju

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości Renault

Renault 5 Alpine Turbo, 5 GT Turbo, Fuego: Renault na Retromobile 2019

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-12-01
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
453
A A
0
04. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Alpine Turbo Wiadomości

Retromobile, a dokładnie 44-ta edycja, przeszła do historii. Były na niej obecne trzy najważniejsze samochodowe marki francuskie, ale i szereg klubów i miłośników klasycznej motoryzacji z samochodami marek w Polsce znanych mało, albo niemal wcale.

Było, jak zwykle – stoisko producenckie, astworzone we współpracy z klubami zrzeszającymi miłośników marki oraz samochody wystawiane niezależnie. W naszej dzisiejszej relacji skupimy się ogólnie na tych samochodach Renault, które udało mi się znaleźć w trzech halach. Ale kto wie, może swoje trzy grosze dorzuci także Małgoś. Wszak byliśmy w Paryżu razem, acz każde z nas niezależnie szwędało się po halach w Porte de Versaille. Stwierdziliśmy po prostu, że w ten sposób zrobimy więcej materiału.

Tematem przewodnim tegorocznego Retromobile na stoisku markowym Renault było turbo. Pokazano kilka wspaniałych aut z turbodoładowanymi silnikami. Oj, czego tam nie było! A każdy piękniejszy, a każdy bardziej chciałoby się mieć!

Warto przeczytać!

polski samochod ursus 01 Wiadomości

Tajemnica polskiego samochodu: Kto twierdzi, że Polska to kraj próżniaków, nieuków i niedopędków politycznych, niechaj jedzie i zwiedzi fabrykę Ursusa!

2025-05-20
Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Rodzina Renault 5

– wspaniałe niebieskie Renault 5 Alpine Turbo z 1983 roku z czterocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 1.397 cm³; dzięki turbosprężarce motor ów generował 110 KM przy 6.000 obr./min. i 152 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4.000 obr./min.; ważące 870 kg autko mierzące 352 cm długości uzyskiwało prędkość do 185 km/h.
– nader spokojnie wyglądające, ale mocne Renault 5 GT Turbo w kolorze ecru; Renault pokazało tę wersję w styczniu 1985 roku, a prezentowany na Retromobile 2019 egzemplarz pochodzi z roku 1986; jest napędzany przez czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 1.397 cm³ i mocy maksymalnej 115 KM; ma pięciobiegową skrzynię, waży 830 kg, mierzy 365 cm długości i osiąga prędkość do 200 km/h.
– czerwone, jak ogień piekielny Renault 5 Turbo... pod koniec lat 70. XX wieku Renault triumfowało dzięki turbodoładowanym silnikom w Formule 1 oraz w 24godzinnym wyścigu w Le Mans. Wypadało pokazać coś w rajdach… Aby móc homologować rajdówkę trzeba było wypuścić co najmniej 400 egzemplarzy „cywilnego” auta, na którym owa rajdówka się opierała. W 1978 roku pokazano więc na paryskim salonie Renault 5 Turbo z centralnie zamontowanym silnikiem. Ostatecznie wyprodukowano 4.857 egzemplarzy napędzanych czterocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 1.397 cm³ doładowanym turbosprężarką Garret. 160 KM przy masie 970 kg pozwalało na uzyskanie prędkości 200 km/h.

58. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Turbo Wiadomości

Ale turbo było powszechnie stosowane w różnych modelach Renault. W kompaktowych modelach Renault 9 i Renault 11 także było montowane. Przykłady można było obejrzeć na Retromobile 2019. Po jednym egzemplarzu Renault 9 i Renault 11 wystawiono na markowym stoisku. Znalazło się tez miejsce dla mało popularnego w Polsce Renault 18 i znacznie popularniejszych nad Wisłą Renault 21 i Renault 25. Renault 18 prezentowany na Retromobile 2019 pochodził z roku 1981. Miał pod maską czterocylindrowy silnik o pojemności 1.565 cm³ generujący 110 KM.

Niby niedużo, ale my w tym czasie w Polsce wzdychaliśmy do Polskiego Fiata 125P, pod maską którego pracował silnik 1.3 o mocy 65 KM, ewentualnie 1.5 generujący oszałamiające 75 KM ;-) Ewentualnie do Poloneza uzyskującego „aż” 82 KM. Nie wspominam tu o Polonezach z silnikiem 2.0 i mocy 112 KM, bo na rynku prywatnym był to prawdziwy rarytas. Renault 18 ważyło 1.040 kg i mogło się rozpędzić do 185 km/h.

W Paryżu pokazano też Renault Fuego. Stylowe coupe z Wielka tylną szybą napędzane było silnikiem 1.6 turbo generującym 132 KM. Ważący 1.050 kg mógł się rozpędzić do 200 km/h, a egzemplarz prezentowany na Retromobile pochodził z 1984 roku.

32. Renault na Retromobile 2019 Renault Fuego Turbo Wiadomości

Na Retromobile 2019 nie mogło zabraknąć Renault 21 napędzanego dwulitrowym turbodoładowanym silnikiem. Generował on 162 KM mocy maksymalnej. Auto mierzyło 449 cm długości i ważyło 1.190 kg. Osiągało nawet 227 km/h prędkości maksymalnej.

Topowym silnikiem w Renault 25 było benzynowe, zaturbione V6 o pojemności skokowej 2.458 cm³. Ważące 1.410 kg auto mierzyło 471 cm długości i rozpędzało się z tym 205-konnym silnikiem do 233 km/h. Zapewniało przy tym niesamowity komfort podróży i było bardzo bogato wyposażone. Świetne fotele, regulowane wielokierunkowo, zwykle też podgrzewane. Imponująca przestronność. Renault 25 w wersji Baccara było samochodem marzeń dla wielu Francuzów i nie tylko.

33. Renault na Retromobile 2019 Renault 21 Turbo Wiadomości

Następcą Renault 25 było Safrane. Otrzymało w topowej wersji silnik V6 o pojemności skokowej 2.963 cm³ generujący 268 KM mocy maksymalnej. To nie tylko dzięki sześciu cylindrom, ale też podwójnej turbosprężarce. Ważący 1.770 kg samochód mógł się rozpędzić do 250 km/h. Prezentowany na Retromobile 2019 egzemplarz pochodził z 1993 roku.

44. Renault na Retromobile 2019 Renault Safrane V6 BiTurbo Wiadomości

Najnowsze osiągnięcie Renault w dziedzinie turbodoładowanych aut, to Megane IV R.S. Trophy z 300-konnym silnikiem 1.8 TCe. Taki samochód także pokazano na tegorocznym Retromobile i budził on spore zainteresowanie zwiedzających.

W dwóch miejscach – na stoisku Renault oraz w innej lokalizacji – znalazłem dwa bolidy Renault, RS10 i RE40.

54. Renault na Retromobile 2019 Renault RE40 Wiadomości

Renault 5 w różnych wersjach były także na stoiskach niezależnych.

Ciekawy Renault 4 GTL Plein Air był wystawiony na sprzedaż. Za wyprodukowane w kwietniu 1988 roku auto napędzane silnikiem o pojemności 1.108 cm³ o mocy 34 KM z przebiegiem 67.100 km i 12-miesięczną gwarancją sprzedający oczekiwał 12.450 euro.

64. Renault na Retromobile 2019 Renault 4 Plein Air Wiadomości

Na innym stoisku, obok Peugeota 604, prezentowano też youngtimera Renault 30 TS z silnikiem V6 i pojemności 2.664 cm³ o mocy 131 KM. Taki samochód mógł się rozpędzić do 185 km/h.

Wśród najstarszych modeli Renault pojawił się egzemplarz Nervasport TG5 z 1933 roku. W swoich czasach taki samochód kosztował – zależnie od karoserii i wykończenia – od 35.000 franków do 44.000 franków. Można było też kupić samą mechanikę, bez nadwozia, za 28.000 franków. W latach 1932-1933 powstało 563 lub 564 egzemplarzy licząc wszystkie odmiany.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

76. Renault na Retromobile 2019 Renault Nervasport TG5 Wiadomości56. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Turbo Wiadomości55. Renault na Retromobile 2019 Renault Estafette Wiadomości54. Renault na Retromobile 2019 Renault RE40 Wiadomości53. Renault na Retromobile 2019 Renault RS10 Wiadomości52. Renault na Retromobile 2019 Renault RS10 Wiadomości51. Renault na Retromobile 2019 Renault RS10 Wiadomości50. Renault na Retromobile 2019 Renault Megane IV R.S. Trophy Wiadomości49. Renault na Retromobile 2019 Renault Megane IV R.S. Trophy Wiadomości48. Renault na Retromobile 2019 Renault Megane IV R.S. Trophy Wiadomości47. Renault na Retromobile 2019 Renault Megane IV R.S. Trophy Wiadomości46. Renault na Retromobile 2019 Renault Safrane V6 BiTurbo Wiadomości45. Renault na Retromobile 2019 Renault Safrane V6 BiTurbo Wiadomości44. Renault na Retromobile 2019 Renault Safrane V6 BiTurbo Wiadomości43. Renault na Retromobile 2019 Renault Safrane V6 BiTurbo Wiadomości42. Renault na Retromobile 2019 Renault Safrane V6 BiTurbo Wiadomości41. Renault na Retromobile 2019 Renault 25 V6 Turbo Wiadomości40. Renault na Retromobile 2019 Renault 25 V6 Turbo Wiadomości57. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Turbo Wiadomości58. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Turbo Wiadomości75. Renault na Retromobile 2019 Renault Nervasport TG5 Wiadomości74. Renault na Retromobile 2019 Renault Nervasport TG5 Wiadomości73. Renault na Retromobile 2019 Renault Nervasport TG5 Wiadomości72. Renault na Retromobile 2019 Renault Nervasport TG5 Wiadomości71. Renault na Retromobile 2019 Renault Nervasport TG5 Wiadomości70. Renault na Retromobile 2019 Wiadomości69. Renault na Retromobile 2019 Wiadomości68. Renault na Retromobile 2019 Renault 30 TS Wiadomości67. Renault na Retromobile 2019 Renault 30 TS Wiadomości66. Renault na Retromobile 2019 Renault 30 TS Wiadomości65. Renault na Retromobile 2019 Renault 4 Plein Air Wiadomości64. Renault na Retromobile 2019 Renault 4 Plein Air Wiadomości63. Renault na Retromobile 2019 Renault 4 Plein Air Wiadomości62. Renault na Retromobile 2019 Renault 4 Plein Air Wiadomości61. Renault na Retromobile 2019 Renault 4 Plein Air Wiadomości60. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Wiadomości59. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Wiadomości39. Renault na Retromobile 2019 Renault 25 V6 Turbo Wiadomości38. Renault na Retromobile 2019 Renault 25 V6 Turbo Wiadomości18. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Turbo 160 KM Wiadomości17. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Turbo 160 KM Wiadomości16. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Turbo 160 KM Wiadomości15. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Turbo 160 KM Wiadomości14. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Turbo 160 KM Wiadomości13. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Turbo 160 KM Wiadomości12. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Turbo 160 KM Wiadomości11. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Turbo 160 KM Wiadomości10. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 GT Turbo Wiadomości09. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 GT Turbo Wiadomości08. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 GT Turbo Wiadomości07. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 GT Turbo Wiadomości06. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 GT Turbo Wiadomości05. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Alpine Turbo Wiadomości04. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Alpine Turbo Wiadomości03. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Alpine Turbo Wiadomości02. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Alpine Turbo Wiadomości19. Renault na Retromobile 2019 Renault 9 Turbo Wiadomości20. Renault na Retromobile 2019 Renault 9 Turbo Wiadomości37. Renault na Retromobile 2019 Renault 25 V6 Turbo Wiadomości36. Renault na Retromobile 2019 Renault 21 Turbo Wiadomości35. Renault na Retromobile 2019 Renault 21 Turbo Wiadomości34. Renault na Retromobile 2019 Renault 21 Turbo Wiadomości33. Renault na Retromobile 2019 Renault 21 Turbo Wiadomości32. Renault na Retromobile 2019 Renault Fuego Turbo Wiadomości31. Renault na Retromobile 2019 Renault Fuego Turbo Wiadomości30. Renault na Retromobile 2019 Renault Fuego Turbo Wiadomości29. Renault na Retromobile 2019 Renault Fuego Turbo Wiadomości28. Renault na Retromobile 2019 Renault 18 Turbo Wiadomości27. Renault na Retromobile 2019 Renault 18 Turbo Wiadomości26. Renault na Retromobile 2019 Renault 18 Turbo Wiadomości25. Renault na Retromobile 2019 Renault 18 Turbo Wiadomości24. Renault na Retromobile 2019 Renault 11 Turbo Wiadomości23. Renault na Retromobile 2019 Renault 11 Turbo Wiadomości22. Renault na Retromobile 2019 Renault 11 Turbo Wiadomości21. Renault na Retromobile 2019 Renault 9 Turbo Wiadomości01. Renault na Retromobile 2019 Renault 5 Alpine Turbo Wiadomości

Originally posted 2019-02-11 11:02:49.

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 18R5SafraneRetromobile21R925R1130NervasportR4Renaulthistoriatargi motoryzacyjneFuegozabytkoweR.S.Megane
Udostepnij187Tweet98Udostepnij27
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4127 udostępnienia
    Udostepnij 1651 Tweet 1032
  • 7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

    1158 udostępnienia
    Udostepnij 463 Tweet 290
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    365 udostępnienia
    Udostepnij 146 Tweet 91
  • Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

    582 udostępnienia
    Udostepnij 233 Tweet 146

Testy samochodów

Renault Arkana E Tech – pierwsza jazda 27 Wiadomości
Testy

Test: Renault Arkana E-Tech – pierwsza jazda. Czy warto kupić hybrydę? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-15
citroen ds5 2013 100 4 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen DS5 Hybrid4 200 KM – czy to już statek kosmiczny, czy tylko samochód? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2013-08-04
sandero 2008 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero Laureate 1.6 87 KM 2008 – okiem Czytelnika. Niedrogi samochód do miasta. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-11-12
IMG 2351 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kadjar 1.6 TCe 160 KM – w czym jest naj? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-03-04
DS 5
Testy

Test: używany DS 5 2.0 BlueHDi 180 KM po czterech latach. Ciekawsza alternatywa dla Passata. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-04

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

Zobacz też

Alpine A110 nagrodzone na Międzynarodowym Festiwalu Samochodowym

Pierwsze Citroëny już w Toruniu. Dzisiaj rusza ICCCR 2024

Citroën po raz drugi z rzędu na podium – załoga Lappi / Ferm na drugim miejscu w Rajdzie Szwecji!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz