Ten temat już poruszaliśmy – w ubiegłym tygodniu rozpoczął się 7. Międzynarodowy Salon Samochodowy w Buenos Aires, który potrwa do końca bieżącego tygodnia. Nie mogło tam, rzecz jasna, zabraknąć koncernu Renault, który w krajach Ameryki Łacińskiej jest od dawna obecny i radzi sobie tam naprawdę dobrze. Oczywiście z prasy motoryzacyjnej ukazującej się w Polsce nie dowiecie się o tym praktycznie niczego, ale na szczęście jest wortal Francuskie.pl ;-)
Dwie największe premiery targów w Argentynie już przedstawiliśmy w odrębnych publikacjach, bo im się to zwyczajnie należało ;-) Najpierw napisaliśmy o Renault Sandero R.S., a kilkadziesiąt minut później o Renault Dusterze Oroch – ciekawym rekreacyjnym pick-upie. Ale dwa samochody, to trochę za mało jak na stoisko o powierzchni 1.800 m². Co więc jeszcze można zobaczyć na ekspozycji Renault podczas targów w Buenos Aires?
Renault Fluence GT2
Odnowione Renault Fluence w wersji GT2 ma odświeżoną stylistykę, bardziej spójną i o bardziej wyrazistym, sportowym charakterze. Idzie to w parze z lepszymi pakietami wyposażenia. Ten sedan z pewnością wzbudzi zainteresowanie południowoamerykańskich klientów.
Renault Megane III
Megane, to jeden z najciekawszych hatchbacków w swoim segmencie. W Ameryce Łacińskiej właśnie zyskał nowy wygląd. Niezmiennie kusi bardzo wysokim poziomem bezpieczeństwa i komfortu. Elegancka sylwetka i bogate wyposażenie zjednują mu coraz to nowych zwolenników. To idealny samochód rodzinny, jak na warunki argentyńskie, i tak właśnie jest prezentowany.
Renault R.S. 01
Ten bolid dowodzi pasji Renault do motorsportu. Spektakularny styl i wysoka wydajność zostały połączone w jednym koncepcie podporządkowanym dążeniu do aerodynamicznego ideału. Auto ważące poniżej 1.100 kg dysponuje mocą 500 KM, co pozwala mu się rozpędzić do przeszło 300 km/h. „To mariaż między DeZirem, a Formułą 3.5” – skomentował ten samochód Patrice Ratti, dyrektor zarządzający Renault Sport Technologies, gdy prezentowano ów koncept w Moskwie.
Renault Sandero, Sandero Stepway oraz Duster
Ale nie brakuje w Buenos także samochodów dla zwykłych ludzi. Renault prezentuje najświeższe wersje Sandero, Sandero Stepway, oraz Dustera. To auta niezmiennie przestronne i dobrze wyposażone, które w aktualnych odsłonach prezentują się nader atrakcyjnie. Wydajne silniki, klimatyzacja, tempomat, ogranicznik prędkości, czy system MediaNav pozwalają cieszyć się jazdą bez angażowania wysokich środków finansowych. W Dusterze oferowanym w Argentynie można mieć nawet kamerę cofania.
Gama Z.E.
Samochody o napędzie całkiem elektrycznym, to spora część oferty Renault. Na kontynencie południowoamerykańskim nie ma jeszcze zbyt wielu takich aut, ale rynek wykazuje zainteresowanie, nic więc dziwnego, że w Buenos Aires prezentowane są Kangoo ZE, Twizy ZE oraz Zoe. Ten pierwszy oferuje możliwość przewiezienia nawet 3,5 m³ ładunku (o masie do 650 kg) z maksymalną prędkością 130 km/h. Ten drugi jest najmniejszym elektrycznym pojazdem Renault – świetnie pasuje do wielkich metropolii, choć podróżować nim mogą co najwyżej dwie osoby. Wreszcie Zoe jest pierwszym samochodem Renault zaprojektowanym od podstaw, jako auto elektryczne.
Pasjonaci sportów motorowych mogą też zobaczyć bolid Spark-Renault SRT_01E wykorzystywany w Formule E, a także wyścigowego Fluence’a STC2000 i rajdowego Dustera znanego ze startów w Rajdzie Dakar.
Warto więc odwiedzić Argentynę w bieżącym tygodniu ;-)
KG; zdjęcia: Renault Brasil
Najnowsze komentarze