W 2006 roku podczas salonu samochodowego w Paryżu, marka Renault zaprezentowała koncepcyjny kabriolet z podnoszonymi do góry drzwiami, który był wizją luksusowego modelu o wysokich osiągach.
Renault Nepta Concept był kolejnym z serii koncepcyjnych kabrioletów, które francuska marka prezentowała publiczności na różnego rodzaju imprezach motoryzacyjnych. W 1990 roku światło dzienne ujrzało Renault Laguna Roadster, cztery lata później Argos, był też niewielki Zo z 1998 roku oraz Wind z 2004 roku. Ten ostatni doczekał się nawet wersji produkcyjnej. Niestety nie możemy tego samego powiedzieć o mierzącym prawie 5 m długości modelu Nepta, który pozostał jedynie prototypem, choć nie da się ukryć, że bardzo ciekawym.
Luksusowy kabriolet prezentował możliwości marki w zakresie rozwiązań z wyższej półki. Sylwetka modelu łączyła dynamikę z elegancją, którą dodatkowo podkreślono za pomocą anodowanego aluminium w dolnej części nadwozia.
Zobacz także: Renault Scenic Vision – rewolucyjna wizja bezemisyjnej mobilności rodzinnej
Renault z podnoszonymi do góry drzwiami
Chociaż przód pojazdu prezentował się dosyć zwyczajnie, po uniesieniu bocznych „skrzydeł”, można było otworzyć oczy ze zdumienia. Projektanci marki spod znaku rombu bardzo lubią to rozwiązanie. Podnoszone drzwi pojawiały się zarówno we wcześniejszych, jak i późniejszych koncepcjach. „Skrzydełka” dodano nawet do pierwszej wizji Captura. Dodatkowego efektu modelowi Renault Nepta dodawały zawiasy pokryte polerowanym aluminium, które układały się w kształt spadającej gwiazdy biegnącej przez maskę.
Podnoszone do góry drzwi prototypu odsłaniały całe wnętrze wraz z przednimi i tylnymi fotelami oraz jednostką napędową. Aby zniwelować ryzyko przytrzaśnięcia podczas wsiadania i wysiadania inżynierowie Renault wyposażyli Neptę w elektroniczne czujniki bezpieczeństwa.
Zobacz także: Renault Captur Concept, czyli zanim pojawiła się I generacja crossovera
Reflektory Renault Nepta składały się z trzech segmentów: świateł do jazdy dziennej, świateł mijania oraz świateł kierunkowych z LED-ową technologią opracowaną przez firmę Valeo. Do tego dochodziły zintegrowane kierunkowskazy w kształcie bumerangu.
Wnętrze premium
Wnętrze Renault Nepta prezentuje się prawie niczym w luksusowym jachcie. Jest elegancja, ale też minimalizm. Deska rozdzielcza sprawia zawieszonej w powietrzu a zestaw wskaźników to zegary analogowe oraz cyfrowe, co daje ciekawe połączenie klasyki z erą nowoczesności. Fotele nie są regulowane, ale kierowca otrzymał możliwość dostosowania pozycji poprzez zmianę położenia kierownicy i pedałów.
Elementy sterujące klimatyzacją znajdują się na każdym końcu deski rozdzielczej dlatego mogą być niezależnie regulowane przez kierowcę i pasażera i łączą zaawansowaną technologię z łatwością obsługi.
Zobacz także: Dacia Bigster Concept: „podczas prac nad pojazdem złamaliśmy kilka zasad”
Czteromiejscowy kabriolet Renault Nepta Concept jest napędzany 3,5-litrowym silnikiem benzynowym V6, który ma dawać maksimum przyjemności z jazdy. Jednostka generuje 420 KM mocy i umożliwia rozpędzenie czteromiejscowego kabrioletu od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy. Napęd jest przekazywany na koła za pomocą 7-biegowego automatu sterowanego przełącznikami na kierownicy.
Renault Nepta wygląda niczym samochód marzeń i trochę szkoda, że nie trafił do salonów, ale nie oszukujmy się, pewnie nie cieszyłby się oszałamiającą karierą na rynku motoryzacyjnym.
Najnowsze komentarze