Na tle mało zadowalających wyników finansowych wielu europejskich producentów, Grupa Renault jest wyjątkiem. Firma potrafi przyciągać klientów do swoich salonów zwiększając przychody w III kwartale. Dyrektor marki, Fabrice Cambolive, przekonuje w wywiadzie dla Auto-Infos, że nie ma cudownego przepisu na sukces.
Osiągnięcie dobrych wyników polega na oferowaniu atrakcyjnej gamy modelowej, która od ogłoszenia planu Renaulution w 2021 roku mocno się rozwinęła. W tym roku zadebiutował na rynku europejskim Renault Rafale, Captur po face lfitingu, Symbioz, a także R5 i Scenic E-Tech Electric. Nie bez znaczenia jest również strategia ukierunkowana na dostosowanie się do norm środowiskowych i oferta samochodów łączących emocje i nowoczesność.
Dyrektor marki Renault, Fabrice Cambolive w wywiadzie dla portalu Auto-Infos opowiedział o sukcesach, nowych modelach oraz zainteresowaniu, jakie wzbudziły pojazdy spod znaku rombu na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu. Podczas targów odbyła się światowa premiera nowego Renault 4 E-Tech, ale można było zobaczyć także R5, ciekawe pojazdy koncepcyjne prezentujące przyszły kierunek stylu marki oraz aktualną ofertę francuskiego producenta.
Stellantis i Renault inwestują w Maroku. Tu powstają Dacia Sandero i Citroën Ami
Renault 4 i 5 E-Tech to mieszanka emocji i nowoczesności
„Spacerując po hali 6, która przypominała trochę naszą „wioskę”, miło było zobaczyć, jak klienci odkrywają wszystkie nasze modele, doceniają ich komplementarność i zapoznają się z naszymi ofertami mobilności” – powiedział Fabrice Cambolive i dodał, że Renault 5, cieszyło się zainteresowaniem przez cały tydzień.
Dyrektor generalny marki uważa, że zarówno R5, jak i R4 wykraczają poza styl vintage. „To raczej mieszanka emocji i nowoczesności. Dzięki Renault 4 lub Renault 5 ludzie nawiązują więź ze swoją przeszłością, rodziną, odkrywając jednocześnie nowoczesność i nowe technologie. Ta równowaga pomiędzy tradycją a innowacją sprawdza się bardzo dobrze” – powiedział.
Spójność z planem Renaulution
Zapytany o receptę na sukces, który marka osiągnęła w 2024 pod względem wyników finansowych na tle innych producentów europejskich, Cambolive odpowiedział, że „nie ma cudownego przepisu. Jeśli porównamy wyniki finansowe ze strategią wyznaczoną trzy lata temu w ramach planu Renaulution, zobaczymy dużą spójność. Postawiliśmy na stopniowe wchodzenie na wyższy poziom, lepszą dystrybucję kanałów sprzedaży i ukierunkowaną elektryfikację w Europie” – powiedział. „Dziś z dumą przedstawiam naszym klientom zrównoważoną gamę modeli hybrydowych oferujących zoptymalizowane zużycie paliwa i szybko rozwijającą się ofertę pojazdów elektrycznych” – dodał.
Podkreślił zrównoważenie obecności we wszystkich segmentach, w tym rozwój oferty w segmencie C i napędów hybrydowych i elektrycznych.
Źródło: auto-infos.fr










