poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault, Nissan i Mitsubishi potroją inwestycję z samochody elektryczne. Ponad 30 nowych modeli

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-01-23
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 2 minut
168 7
2
150
UDOSTĘPNIEŃ
500
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy

W najbliższych dniach Renault, Nissan oraz Mitsubishi ogłoszą ambitny plan rozwoju samochodów elektrycznych do 2030 roku o wartości 20 miliardów euro.

Ponad 30 nowych modeli, pięć platform, premiery co roku oraz znaczne zwiększanie zasięgu. To wszystko elementy planu działań sojuszu. Renault, Nissan i Mitsubishi planują potroić swoje inwestycje, aby przyspieszyć rozwój samochodów elektrycznych, lepiej wykorzystać olbrzymi know-how grupy, zebrany podczas produkcji i eksploatacji takich samochodów jak Renault Zoe czy Nissan Leaf, oraz zająć jak największą część rosnącego rynku aut elektrycznych.

Kokpit nowego Renault Mégane EV. Samochód wkrótce zadebiutuje w Polsce.

Plan, który nazywać się będzie „Alliance to 2030” (Sojusz do 2030) ma również na celu zacieśnienie współpracy pomiędzy producentami. Pięć wspólnych platform ma obejmować ponad 90% samochodów elektrycznych, które będą zaprojektowane i wyprodukowane do roku 2030.

Sojusz Renault – Nissan – Mitsubishi dysponuje dzisiaj czterema platformami. Najważniejsza z nich to CMF-EV, na której budowane są Renault Megane E-Tech i nadchodzący Nissan Ariya. Druga z platform pozwala budować nieduże auta budżetowe, takie jak najtańszy samochód elektrycznych w Europie taki jak Dacia Spring. Dwie pozostałe to platforma na rynek japoński dla samochodów typu mikro mini oraz dla aut typu LCV, czyli lekkich pojazdów dostawczych. Za dwa lata sojusz ma wdrożyć piątą wspólną platformę dla kompaktowych pojazdów elektrycznych zaprojektowaną przez Renault, CMFB-EV. Będzie ona wykorzystana m.in. dla budowy nowego Nissana Micry. Z kolei wśród planowanych przez francuskiego producentów nowych samochodów elektrycznych znajdują się m.in. nowe Renault 5 i SUV Renault 4L.

Renault, Nissan oraz Mitsubishi będą używać wspólnych akumulatorów. Sojusz będzie inwestować w fabryki we Francji, Wielkiej Brytanii, Chinach i Japonii. W sumie do 2030 roku ma powstać 220 gigawatogodzin baterii. Dzięki standaryzacji procesów produkcji, koszty mają zostać zmniejszone o połowę.

Koncerny rozmawiają również na temat współpracy w ramach napędów hybrydowych, które obecnie produkują oddzielnie.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 4L5AriyaMeganeMicraNissanRenault
Udostepnij60Tweet38Udostepnij11
Poprzedni

Francuski polityk oskarża Peugeot i Renault o zdradę narodu

Następny

Używana Renault Laguna Coupe w wersji Monaco GP. Jak sprawdza się w praktyce?

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Renault Laguna Coupe 2.0 dCi Monaco GP

Używana Renault Laguna Coupe w wersji Monaco GP. Jak sprawdza się w praktyce?

Zimowa promocja Citroëna. Serwis i części taniej, atrakcyjne rabaty, bezpłatny montaż

Nowy Peugeot 308 dobrze oceniony! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 02/2022

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Fan Panharda - Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]uskie.pl

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.