Scénic XMOD – nowy model w gamie Scénica – tym razem w wersji crossover. Auto o wyglądzie terenowego samochodu zapewniające pełną kontrolę nad drogą zostało idealnie wyposażone na wszelkiego rodzaju wypady pozwalające uciec od codzienności. Dostępny w Polsce w cenie od 78.500 zł z silnikiem Energy TCe 115 KM.
Modele Scénic i Grand Scénic – otrzymały zmieniony przód, zgodny z nową stylistyką samochodów marki Renault. Scenic z silnikiem 1.6 16V 110 KM jest dostępny w cenie od 69.900 zł, a Grand Scenic w cenie od 78.500 zł.
RENAULT SCENIC Xmod – RYNKOWY LIDER TYM RAZEM W WERSJI CROSSOVERA
Model z innowacyjnym systemem kontroli trakcji Extended Grip, wyglądem terenowego auta, nowym silnikiem TCe 130 oraz stylistyką zgodną z nowym kanonem stylistycznym marki – to nowa wersja, która jest doskonałym uzupełnieniem gamy Renault Scenic. Posiada najważniejsze cechy zapewniające temu modelowi od roku 1996 silną pozycję na europejskim rynku vanów.
CROSSOVER OD ZEWNĄTRZ
Sportowy i elegancki Scénic XMOD jest udanym połączeniem outdoorowego stylu crossovera ze starannie dopracowanym wnętrzem vana. Posiada zwiększony prześwit i specjalne aluminiowe obręcze kół oraz wyrazisty design z typowymi dla crossovera elementami: specjalnym przednim i tylnym zderzakiem, ochronnymi listwami progowymi czy chromowanymi relingami dachowymi. Wyrazisty przód auta, zgodny z nową stylistyką marki podkreślają dodatkowo światła z diodami LED do jazdy dziennej o unikalnym kształcie.
ZAAWANSOWANE TECHNOLOGIE WEWNĄTRZ
Miejsce kierowcy w Scénicu XMOD kojarzy się z prawdziwym kokpitem z unikalną, środkową, nieruchomą konsolą i zespołem elementów sterowania. Bezpośrednio w zasięgu ręki znajduje się pokrętło sterowania najnowszego systemu kontroli trakcji Extended Grip oraz wielokierunkowy joystick obsługi multimedialnego interfejsu. Znaczną część deski rozdzielczej zajmuje multimedialny system łączności ze światem Renault R-Link z cyfrowym, dotykowym wyświetlaczem TFT (Thin Film Transistor).
EXTENDED GRIP POD SPODEM
Scénic XMOD jest pierwszym modelem z gamy Renault wyposażonym w najnowszy system Extended Grip. Ten zaawansowany system kontroli trakcji jest nową generacją układu zapobiegającego poślizgowi kół. Zapewnia doskonałą przyczepność w trudnych warunkach drogowych (śnieg, błoto, piasek), dającą poczucie pewności za kierownicą.
Scénic XMOD posiada wszystkie atuty, dzięki którym Scenic stał się wiodącym modelem w segmencie kompaktowych vanów. Bagażnik o objętości sięgającej 555 l zapewnia mu pod tym względem pozycję w ścisłej czołówce aut z tego segmentu.
MODELE SCÉNIC I GRAND SCÉNIC
Renault Scénic i Grand Scénic zmieniają swój design na zgodny z nową stylistyką marki Renault. Ich linie nadwozia nabierają nowoczesności.
Numer 1 w europejskim segmencie kompaktowych vanów zyskuje na charakterze
Renault Scénic i Grand Scénic otrzymują całkowicie zmieniony przód, z nową osłoną chłodnicy, podkreśloną powiększonym logo marki, umieszczonym na czarnym, błyszczącym tle. Dodatkowo światła do jazdy dziennej z diodami LED, stanowiące świetlny znak rozpoznawczy tych modeli, są teraz dostępne w standardzie już od najniższego poziomu wyposażenia.
SAGA SCÉNICA
W kolejnych generacjach Scénica pojawiały się coraz to nowe zmiany, a jednocześnie model ten zachował typowe dla siebie zalety: komfortowe i przestronne wnętrze z licznymi możliwościami jego aranżacji, przydatne technologie, bezpieczeństwo i wysokie osiągi przy odpowiedzialnym podejściu do środowiska.
1996-2003: „Zaproszenie do podróży”
Pierwsza generacja modelu Mégane Scénic została zaprezentowana w 1991 r. w postaci samochodu koncepcyjnego, na Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Dzięki Mégane Scénic, wprowadzonemu po modelu Espace, vanie klasy S, który pojawił się w 1984 r. i Twingo, miejskiemu autu o cechach vana, które zadebiutowało w 1993 r., koncern Renault umocnił swoją przewagę w tej dziedzinie. Nowy model, wprowadzony oficjalnie w 1996 r., jest uważany za pierwsze auto w segmencie kompaktowych vanów.
Zaprojektowany dla klientów, którym spodobała się idea bezpiecznego samochodu, tworzącego swoisty „kokon”, samochód koncepcyjny Scénic ma już w sobie geny przestronności i licznych możliwości zmian konfiguracji wnętrza i bezpieczeństwa. Jego głównym atutem jest niezwykle funkcjonalne wnętrze, przyjemne i uwzględniające potrzeby wszystkich użytkowników (nie tylko kierowcy).
Dzięki licznym innowacjom proponowanym w samochodzie koncepcyjnym Scénic, jego pasażerów czekają zupełnie nowe doznania podczas podróży. Stąd towarzyszące mu hasło „Zaproszenie do podróży”.
Mégane Scénic prezentowało liczne innowacje technologiczne, które pojawiły się później w seryjnie produkowanych autach Renault: większe wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu, ABS w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów itd.
Wybrane europejskim „Samochodem roku 1997” i poddane w 1999 r. restylingowi, Scénic I sprzedał się w Europie w ilości blisko 1,9 mln sztuk.
2003-2009: pionierski model potwierdza swoją pozycję lidera
Po sukcesie pierwszej generacji tego modelu również inni producenci wypuszczają na rynek kompaktowe vany i Scénic musi stawić czoła konkurencji, a zwłaszcza modelom Opel Zafira i Citroën Xsara Picasso. Scénic II pozwala marce na zachowanie przewagi w segmencie, w którym model Renault jest obecny od 1996 r. i w którym marka nigdy nie utraciła pozycji lidera.
Pod względem możliwości zmian konfiguracji i przyjaznych rozwiązań w kabinie, Scénic II poszedł jeszcze dalej – pojawiły się nowe elementy wyposażenia, takie jak przesuwny środkowy schowek, lusterko zapewniające kontakt wzrokowy z dziećmi siedzącymi z tyłu czy przednie siedzenie z oparciem tworzącym po złożeniu stolik.
Każda wolna przestrzeń została wykorzystana na schowek. Scénic II umocnił swoją pozycję lidera pod względem komfortu wnętrza.
Scénic II potwierdził również swój rodzinny charakter oraz przewagę nad konkurencją – jako jedyny van w tym segmencie był dostępny w 3 wersjach: 5-miejscowej wersji krótkiej o długości 4,30 m oraz dwóch wersjach przedłużonych – 5- lub 7-osobowych o długości 4,50 m. Zgodnie z tradycją zapewnienia pasażerom komfortu, Scénic II godzi dużą ilość miejsca typową dla vana z przyjemnością prowadzenia cechującą hatchbacki.
Również silniki Scénica II przyczyniają się do zapewnienia przyjemności prowadzenia dzięki większej precyzji, oszczędnemu zużyciu paliwa i cichej pracy.
W 2003 r. Scénic II uzyskał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP, stając się tym samym najbezpieczniejszym samochodem w tej kategorii.
2009-2012: nacisk na komfort we wnętrzu
Renault Scénic i Grand Scénic trzeciej generacji, których prapremiera miała miejsce na międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2009 r., stanowiły kolejną generację kompaktowych vanów Renault. W zmieniającym się stale świecie Nowe Renault Scénic i Grand Scénic dostosowały się do oczekiwań klientów, oferując coraz wyższy poziom komfortu i przyjemności jazdy.
W kolejnej generacji Scénica i Grand Scénica położono większy nacisk na komfort wnętrza: lepszą widoczność do przodu, ilość miejsca na poziomie kolan w 2. rzędzie „best in class” i najwygodniejsze miejsca w 3. rzędzie w segmencie kompaktowych vanów. Nowa generacja dysponowała szeroką ofertą odnowionych silników benzynowych i wysokoprężnych, wyróżniających się wysokimi osiągami i przyjaznych dla środowiska.
Trzecia generacja Scénica wprowadziła zmianę w wartościach i profilu tego modelu. Jak zawsze funkcjonalne, Scénic i Grand Scénic zrezygnowały z nieco zabawnej stylistyki, stawiając na bardziej elegancki i stonowany design.
W 2009 r. Nowe Renault Scénic zdobyło nagrodę „Złotej kierownicy”. Nagroda ta, przyznawana przez niemiecki dziennik „Bild am Sonntag” oraz czytelników „AutoBILD” i innych europejskich magazynów motoryzacyjnych z 25 krajów, uwzględnia liczne kryteria, takie jak: design, konstrukcja, komfort, trzymanie się drogi, bezpieczeństwo czy ekologię.
Trzecia generacja Scénica wraz z wprowadzeniem gamy 2012 zyskała nowy przód i nowe silniki. Przyświecała jej jedna ambicja – aby coraz bardziej podobać się klientom.
Rok 2013 wprowadza ten kultowy model w nową generację samochodów marki, prezentujących nową stylistykę i tożsamość Renault.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze