Do tej pory słuchanie muzyki w samochodzie oznaczało najczęściej korzystanie ze stacji radiowej lub utworów z komórki czy pendrive. Teraz to się zmieni, za sprawą usługi Amazon Music, wprowadzonej przez Renault do swoich najnowszych modeli.
Aplikacja Amazon Music dostępna jest do pobrania poprzez My Renault Mobile2. Dzięki Amazon Music, osoby subskrybujące Prime mają dostęp do 2 milionów utworów bez reklam i bez dodatkowych kosztów związanych z subskrypcją. Za dodatkową opłatą można również skorzystać z usługi subskrypcji premium Amazon Music Unlimited, która zapewnia dostęp do ponad 90 milionów utworów i najnowszych wydań.
Zobacz: Nowe samochody Renault
Początkowa oferta będzie dostępna na pokładzie najnowszej generacji samochodów Renault wyposażonych w system OpenR Link w Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Francji i Wielkiej Brytanii. Docelowo pojawi się we wszystkich krajach.
Na subskrypcji muzyki zarabia zarówno Amazon jak i Renault. Producent nie zdradził warunków swojej umowy z dostawcą treści, jednak jest to pierwsza z całej serii aplikacji, które będą oferowane na podobnej zasadzie. Celem jest zwiększenie funkcjonalności samochodu dla klientów, ale także poszerzenie strumienia przychodów, płynących do Renault już po sprzedaży auta. Firma chce oferować jak najwięcej cyfrowych płatnych usług, które pomogą zmienić model biznesowy: z dostawcy samochodu na dostawcę cyfrowych treści.
Zobacz: W 44 godziny dookoła Polski nowym Mégane E-tech
Na podstawie wniosków z tego swojego rodzaju pilotażu będą podejmowane kolejne decyzje, związane z rozwojem usług w samochodzie.
Najnowsze komentarze