Gdy po raz pierwszy spojrzymy na Renault Ondelios możemy zastanawiać się, dlaczego styliści francuskiej marki stworzyli tak nietypowy, osobliwy wręcz pojazd. Nadwozie konceptu faktycznie do najpiękniejszych nie należy, ale model miał być przede wszystkim aerodynamicznym, luksusowym środkiem transportu dla 6 osób.
Styliści Renault mieli za zadanie zaprojektować samochód, który byłby jednocześnie przestronny, luksusowy i wykonany zgodnie z zasadami aerodynamiki. Efektem prac okazał się mierzący 4,8 m długości oraz 1,6 m wysokości koncepcyjny model Ondelios o współczynniku oporu 0,29. Pojazd zadebiutował podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2008 roku.
Nazwa konceptu pochodzi od dwóch francuskich słów: „onde” oznaczającego falę, co miało być nawiązaniem do opływowej sylwetki pojazdu oraz „helios” od greckiego boga słońca. Samochód przyciąga uwagę ogromnym grillem z podświetlanym logo marki, mocno wysuniętym tyłem nadwozia, a wnętrze – futurystyczną deską rozdzielczą.
Ondelios mógł pomieścić maksymalnie 6 osób. Każda z nich zasiadała na osobnym fotelu, z dużym zakresem elektrycznej regulacji, podnóżkiem i głośnikami w zagłówkach oraz dostępem do indywidualnych ustawień temperatury. Aby dostać się do wnętrza trzeba było unieść do góry drzwi przypominające skrzydła motyla.
Napęd Renault Ondelios pochodził od 2-litrowego silnika dCi o mocy 205 KM, który współpracował z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 20 kW zlokalizowanymi z przodu i z tyłu pojazdu. Jednostki elektryczne zapewniały modelowi dodatkową moc a energia była odzyskiwana w procesie hamowania. Silnik zamontowany z tyłu może napędzać także tylne koła, jeśli układ ESP wykryje utratę przyczepności.
Najnowsze komentarze