Wiadomości

UOKiK: Jeep Wrangler 4xe do serwisu

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-08
© Arnaud Taquet @ ContinentalProductions
Wiadomości

Czy i która marka w koncernie Stellantis będzie pełnić rolę Dacii?

autor Tomasz Nowicki
2023-06-07
Wiadomości

Jeep® Avenger debiutuje w telewizji w kampanii „Built for the Real World”

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-08
Renault logo
Wiadomości

Renault ogłasza utworzenie nowej spółki w Maroku. Czym będzie się zajmować?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-08
Wiadomości

Ile kosztuje Citroën GS, Peugeot 404 i Renault 12 z rocznika 1975?

autor Tomasz Nowicki
2023-06-04
Wiadomości

Alfa Romeo F1 Team przed Grand Prix Hiszpanii

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-04
Wiadomości

Polska policja notuje tam bardzo wiele wypadków

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-02
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wyprawy Brazylia

Renault Oroch 1.3 170 KM automat: pierwsze wrażenia po przejechaniu ponad 400 km. Misja Brazylia – cz.3

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2023-03-29
w Brazylia, Wyprawy
Czas czytania 6 minut
2.4k 152
A A
11

Renault Oroch to 5-osobowy pickup bazujący na modelu Duster, którym jeżdżę aktualnie po Brazylii. Wczoraj odebrałam go w Sao Paulo i dojechałam do Kurytyby. To ponad 400 kilometrowa trasa. Jak sprawuje się ten samochód?

Jeśli śledzicie naszą wyprawę to wiecie, że przyleciałam do Brazylii w poniedziałek. Po krótkim odpoczynku testowałam w Sao Paulo tego elektryczną wersję Renault Kwid a po południu odebrałam pickupa i ruszyłam nim w stronę Kurytyby, gdzie znajduje się fabryka Renault. Przejechałam ponad 400 kilometrów, w ruchu miejskim i na tutejszych autostradach. Była to prawdziwa przygoda, o czym za moment.

Przyjemność z jazdy? No zobaczymy…

„Renault Oroch jest idealny dla tych, którzy ciężko pracują i intensywnie żyją. I jeszcze możesz wybrać jedną z dwóch opcji silnikowych, w które wyposażysz swojego pickupa. Technologiczny silnik 1.3 TCe Turbo flex o mocy 170 z 8-biegową skrzynią X-Tronic CVT zapewnia większe osiągi, oszczędność i przyjemność z jazdy.” – informuje na swojej stronie producent. Jak w praktyce wygląda owa przyjemność?

Wygodnie, cicho, pickup

Renault Oroch to samochód produkowany w Ameryce Południowej. Mam wrażenie, że materiały są nieco lepsze niż te, które znamy z Dustera poprzedniej generacji w Polsce. Siedzi się dość wysoko, wygodnie a wnętrze jest całkiem dobrze wyciszone. Z jaką prędkością jechałam? Maksymalnie 110 km/h, bo tutejsze drogi są wręcz upstrzone radarami, dosłownie zatrzęsienie. Auto, jak na swoje rozmiary, jest bardzo zrywne. Wyprzedzanie jest bezproblemowo. Dodajesz gazu, chwila oczekiwania i wymijasz wszystko. Z minusów zauważyłam, że lekko szarpie przy ruszaniu.

Jazda w Brazylii jest zupełnie inna niż w Polsce. Ciężarówki jeżdżą tutaj dosłownie jak szalone, wyprzedzają na złamanie karku a jest ich tutaj mnóstwo. Mam wrażenie, że zdecydowanie więcej niż gdziekolwiek na świecie.

Autostrady tańsze niż w Polsce. Dużo tańsze

Droga z Sao Paulo do Kurytyby jest płatna, ale dużo tańsza nawet od odcinka Katowice–Kraków, o A1 nie wspominając. Płaci się na bramkach, najlepiej gotówką, bo karty często nie działają. Łącznie naliczyłam siedem takich punktów poboru opłat – cena na sześciu z nich to 3,9 reala, na jednej 2,8 reala. Łączny koszt pokonania 400 kilometrów wyniósł więc 26,8 reala, co na złotówki (kurs z dnia 29.03.2023 r.) daje oszałamiającą kwotę… 22 zł.

Jeździec na pasie awaryjnym

Brazylia to kraj dla nas mocno egzotyczny, bo chociaż mieszka tu kilkaset tysięcy potomków Polaków, to jednak nie podróżujemy tutaj tak często jak do bliższych nam rejonów. W czasie podróży z niejakim zdziwieniem obserwowałam człowieka, który konno jechał pasem awaryjnym pod prąd na dwupasmówce. Wyglądał na całkowicie wyluzowanego a samochody kompletnie mu nie przeszkadzały. Co kraj, to obyczaj.

Wszystkie artykuły z naszego testu w Brazylii znajdziesz tutaj

Infrastruktura na plus

Brazylii możemy zazdrościć świetnie rozwiniętej infrastruktury. Na każdym kroku punkty odpoczynku, restauracje, bary, stacje. Zatrzymałam się przy jednym z takich miejsc – przy wejściu do restauracji była bramka, wciskasz guzik i wyskakuje plastikowa karta. Wszystko, co zamawiałam, było nabijane na tę kartę, a płaciłam przy wyjściu za wszystko. Być może ze względu na standard lokalu cena za obiad i kawę wyniosła około 38 zł, co jest kwotą dość dużą jak na tutejsze warunki.

Nie wiem z czym kojarzycie Brazylię ale dla mnie obraz tego kraju mocno się zmienia. Sao Paulo to potężny ośrodek miejski z kilkunastoma milionami mieszkańców. Hałas, gwar, ruch. Kurytyba jest nieco mniejsza, to z kolei bardzo nowoczesne miasto. Mnóstwo tu śladów Polski, o czym w oddzielnym materiale.

Więcej informacji o Orochu znajdziecie tutaj

Ile pali Renault Oroch 170 KM z automatem?

I na koniec tego wstępu do testu – jak wygląda spalanie Orocha? W stosunku do tego co pisałam wcześniej, trochę wzrosło. Średnia z trasy plus przejazd przez dwa miasta (Sao Paulo i Kurytyba) wyniosła 8,5 litra na 100 kilometrów. Po poprzednim artykule odezwał się do redakcji jeden z pracowników fabryki Renault, którą wkrótce odwiedzę. Brał udział w projektowaniu elementów wnętrza do Orocha. Może uda nam się spotkać na miejscu? Zobaczymy.

Jakie plany na dzisiaj? Citroën C3

A plany na dzisiaj (kiedy wy to czytacie to w Polsce jest popołudnie a u mnie wczesny poranek) obejmują test nowego Citroëna C3. Będzie to wersja Feel Pack z silnikiem 1.6 o mocy 120 KM Nie mogę się doczekać! Oroch czeka na mnie w garażu obok hotelu, jutro do niego wrócę.

Na kolejną relację zapraszam jutro.

Pełen test Renault Oroch i pozostałych samochodów, które opisujemy, pojawi się na naszych łamach po naszym powrocie. Zaglądajcie regularnie!

Zobacz część 1: Misję Brazylia czas zacząć.

Zobacz część 2: Jeździłam Renault Kwid w Sao Paulo. Lekko nie było!

Dziękujemy firmie Renault Brazylia za udostępnienie samochodów do testu. Dziękujemy Renault Polska za pomoc w realizacji niniejszego materiału.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4.6 5 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Maj 2023 – Grupa Renault i koncern Stellantis na największym samochodowym rynku Europy

2023-06-09

Czerwiec jednym z najbardziej niebezpiecznych miesięcy

2023-06-08

Ponad 2000 osób złożyło pozew przeciwko Renault we Francji. Chodzi o silnik 1.2 TCe, montowany także w samochodach Dacia, Nissan i Mercedes

2023-06-08

Dacia sprzedała tu w 2023 r. pięć razy więcej samochodów niż Toyota. Rynek samochodów w Rumunii

2023-06-07
Tagi: Ameryka ŁacińskaBrazyliaOrochpodróżeRenault
Udostepnij868Tweet543Udostepnij152
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia spodziewa się dużego wzrostu zamówień po premierze trzeciej generacji Dustera

    1850 udostępnienia
    Udostepnij 740 Tweet 463
  • Napis na tylnej klapie tego Citroëna C3 wzbudził uśmiechy kierowców. Za kierownicą siedział mężczyzna

    1565 udostępnienia
    Udostepnij 626 Tweet 391
  • Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”

    724 udostępnienia
    Udostepnij 290 Tweet 181
  • Czy i która marka w koncernie Stellantis będzie pełnić rolę Dacii?

    1930 udostępnienia
    Udostepnij 772 Tweet 483

Testy samochodów

Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 SW III PureTech 130 KM EAT8 GT – wyraziste i funkcjonalne kombi

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-06-09
Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane GT 2.0 TCe 180 KM 2012 – sportowy kompakt z odrobiną szaleństwa. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-07-26
Dacia Sandero Stepway
Dacia - testy i opinie

Test: Nowa Dacia Sandero Stepway TCe 90 KM 2021. Dopracowana w (prawie) każdym calu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-01-23
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM 2011 – najtańszy SUV. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-07-15
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS3 1.6 HDi 92 KM – luksusowy samochód w prawie każdym calu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-12-06

Najnowsze komentarze

  • Krzysztof - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”
  • Krzysztof - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”
  • Tylko ia - Dacia na LPG: ile kosztują najtańsze wersje z fabryczną instalacją gazową? Maj 2023
  • Roman - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”
  • Roman - Alpine A310 V6 na sprzedaż w Polsce, cena zwala z nóg. „Jeździ jak Porsche”
  • Anominowo - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”
  • Piter - Dacia spodziewa się dużego wzrostu zamówień po premierze trzeciej generacji Dustera

Zobacz też

Renault Algérie Production – przekazanie dziesięciotysięcznego Symbola

PSA otwiera światowe Centrum Techniczne w Indiach

Nowy Citroën Berlingo dla firm

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.