Po przejęciu pozostałych 51% udziałów w zakładach produkcyjnych w Chennai od Nissana, Renault wdraża kolejny etap rozwoju marki w Indiach. Nowe centrum designu powstało w ramach modelu „Renault Rethink”, zgodnie z którym pojazdy przeznaczone na indyjski rynek zostaną opracowane przez lokalnych projektantów.
Nowe Centrum Projektowe to obiekt zlokalizowany w pobliżu zakładu RNAIPL w Chennai, który dysponuje infrastrukturą oraz przestrzeniami wspierającymi kreatywność i innowacyjność. Renault jest obecne w Indiach od 2005 roku. Początkowo marka posiadała biuro projektowe w Pune, następnie ośrodek kreatywny w Mumbaju, a od 2013 roku dołączył także obiekt w Chennai. Nowe centrum, które zastąpi studio otwarte w 2013 roku stanowi ośrodek innowacji i rozwoju na rynku indyjskim. To duży krok w przyszłość dla rozwoju Grupy Renault w tym regionie.
„Wprowadzenie strategii „renault rethink” otwiera nowy rozdział dla Renault w Indiach. Jesteśmy zdeterminowani, aby zmienić pozycjonowanie marki, doświadczenie produktowe i relacje z klientami, aby sprostać zmieniającym się potrzebom naszych konsumentów. Otwarcie nowego centrum projektowego w Chennai odegra kluczową rolę we wdrażaniu Renault International Game Plan, przyczyniając się jednocześnie do realizacji lokalnych i globalnych programów produktowych” – powiedział Venkatram Mamillapalle, dyrektor generalny i dyrektor operacyjny Renault India.
„Jako trzeci co do wielkości rynek motoryzacyjny na świecie, Indie są wyjątkowym krajem o silnym lokalnym znaczeniu. Posiadanie dedykowanego studia projektowego ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia niuansów rynku, wsłuchania się w jego potrzeby i wykorzystania jego mocnych stron. Centrum Projektowe Renault w Chennai będzie koncentrować się na opracowywaniu modeli i koncepcji dostosowanych do rynku indyjskiego, wnosząc jednocześnie wkład w globalne projekty Grupy Renault. Wykorzystując lokalne talenty i wiedzę, centrum to odegra kluczową rolę w realizacji przyszłych rozwiązań Renault w zakresie mobilności. Jego strategiczne położenie – w centrum doskonałości RNTBCI – umożliwia również ściślejszą współpracę między różnymi funkcjami i szybszą integrację projektowania z procesami inżynieryjnymi i innowacyjnymi” – powiedział Laurens van den Acker, dyrektor ds. projektowania Grupy Renault.
Centrum Projektowe Renault w Chennai – przestrzeń sprzyjająca kreatywności
Po gruntownej przebudowie Centrum Projektowe Renault w Chennai zajmuje powierzchnię 1500 m² i jest wyposażone w nowoczesne technologie, tworząc środowisko sprzyjające innowacyjności i kreatywności. Jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie wnętrz Renault, oferuje:
- Przestrzeń prezentacji immersyjnych – zaawansowane technologicznie środowisko zaprojektowane do oceny modeli 3D i doświadczeń wirtualnej rzeczywistości, pozwalające zespołom wizualizować i udoskonalać projekty w czasie rzeczywistym.
- Studio wizualizacji nowej generacji – wyposażone w zaawansowane narzędzia cyfrowe i oprogramowanie, studio umożliwia tworzenie projektów i prezentacji w wysokiej rozdzielczości w czasie rzeczywistym.
- Strefa współpracy kreatywnej – otwarta przestrzeń zaprojektowana w celu wspierania burzy mózgów, współtworzenia i sprawnej pracy zespołowej w celu płynnej wymiany pomysłów.
- Wysokowydajna ściana LED – duży ekran LED o wymiarach 8,5 x 2,4 m (format 2 x 16/9) do wyświetlania czytelnych i efektownych prezentacji, wykorzystywany w projektach lokalnych i globalnych.
- Zaawansowana integracja VR – trzy konfiguratory VR o wysokiej rozdzielczości oferują hiperrealistyczne przejścia w wirtualnej rzeczywistości, które pozwalają projektantom na interakcję ze swoimi dziełami w całkowicie immersyjnych środowiskach, zanim przejdą do fizycznych prototypów.
- Harmonijne połączenie europejskiego i indyjskiego wzornictwa – filozofia studia, znana jako Tactile Confluence, łączy nowoczesną, istotną architekturę europejską z wyraźnymi wpływami kultury indyjskiej, tworząc inspirujące i pełne znaczenia środowisko pracy.
- Podejście projektowe stawiające ludzi na pierwszym miejscu – innowacyjna organizacja przestrzenna obejmuje elastyczne obszary pozwalające projektantom odejść od biurek, zresetować sposób myślenia i współpracować w bardziej stymulujących i kreatywnych środowiskach.
Otwarcie studia podkreśla zaangażowanie Grupy w innowacyjność i doskonałość wzornictwa, z silną globalną siecią centrów projektowych zlokalizowanych w Paryżu, Kurytybie, Bukareszcie, Seulu i Chennai. Łącząc międzynarodowe doświadczenie z dogłębną znajomością rynków lokalnych, Renault kształtuje przyszłość wzornictwa motoryzacyjnego, tworząc pojazdy przemawiające do klientów na całym świecie przewidując potrzeby przyszłości.
Ile kosztuje nowy Espace? Cena w polskim salonie, wersje, wyposażenie
Najnowsze komentarze