Renault, Peugeot, Citroen, Dacia – najpopularniejsze modele francuskie w Polsce

16 16

Jakie samochody francuskie sprzedają się najlepiej? Renault, Peugeot, Citroen, a może Dacia? IBRM SAMAR przygotował zestawienie najpopularniejszych modeli z Francji na naszym rynku w okresie od stycznia do listopada 2018 roku.

1.      Dacia Duster – 9099 rejestracji

Na pierwszym miejscu znajdziemy pół krwi francuza. Dacia Duster, która jest produkowana pod skrzydłami koncernu Renault Group, zyskała popularność właściwie już od momentu wprowadzenia na rynek. Model trafił w modny segment SUV i wyróżnia się dobrym stosunkiem jakości do ceny. W Polsce jest dostępny w cenie rozpoczynającej się od 39.900 zł.

2.      Renault Clio – 7480 rejestracji

Najpopularniejszy model Renault w Europie, cieszy się dużym zainteresowaniem także w Polsce. Czwarta generacja Clio została zaprezentowana w roku 2012 i odznacza się ciekawą nowoczesną stylistyką. W roku 2016 pojazd przeszedł niewielki face lifting, a już w przyszłym roku doczekamy się kolejnej generacji miejskiego Renault. Samochód jest dostępny w polskich salonach w cenie rozpoczynającej się od 43.500 zł.

3.      Dacia Sandero – 5876 rejestracji

II generacja popularnego modelu z segmentu B Dacii, po raz pierwszy została zaprezentowana w 2012 roku. Samochód charakteryzuje się prostą konstrukcją, niezwykle przestronnym wnętrzem, a do tego jest przystępny dla kieszeni Polaka. W polskich salonach cena modelu rozpoczyna się od 29.900 zł.

4.      Renault Megane – 5233 rejestracje

Na czwartym miejscu znajdziemy kompaktowy model Renault. Samochód IV generacji zadebiutował w roku 2015. Model wyróżnia się atrakcyjnym designem nadwozia i ma ciekawie skomponowane, nowoczesne wnętrze z dużym pionowym ekranem systemu multimedialnego. Bazowa cena modelu w promocji rocznika wynosi 59.400 zł.

5.      Renault Captur –  3705 rejestracji

Renault Captur, który powstał na bazie Clio zadebiutował w roku 2013 trafiając w błyskawicznie rozwijający się rynek crossoverów. Model szybko zdobył serca klientów w Europie, wielokrotnie był najlepiej sprzedającym się modelem w swoim segmencie. Już w przyszłym roku najprawdopodobniej zobaczymy nową generację modelu. W Polsce Renault Captur można zamawiać w cenie rozpoczynającej się od 58.500 zł.

6.      Citroen C3 – 3411 rejestracji

Modny i wygodny, tak w skrócie można określić Citroena C3. Samochód charakteryzuje się oryginalną, wręcz awangardową stylistyką, nowoczesnym wnętrzem i bogatym wyborem wersji kolorystycznych nadwozia. Obecnie na rynku znajduje się trzecia generacja modelu, która zadebiutowała w roku 2016. Ceny  modelu w polskich salonach rozpoczynają się od 40.950 zł.

7.      Dacia Dokker – 2834 rejestracje

Sporą popularnością w Polsce cieszy się również francusko-rumuński kombivan. Model może służyć zarówno jako pojazd dostawczy, jak i rodzinny. Wyróżnia się przestronnym wnętrzem i dużymi możliwościami transportowymi. Bazowa cena pojazdu na polskim rynku wynosi 39.000 zł.

8.      Dacia Lodgy – 2783 rejestracje

Dacia Lodgy, czyli niedrogi, funkcjonalny minivan, trafiła na rynek w roku 2012. Głównymi zaletami pojazdu są: przestrzeń, łatwa konfiguracja wnętrza oraz możliwość transportu nawet do 7 dorosłych osób. Pojazd można kupić w polskich salonach w cenie rozpoczynającej się od 37.900 zł.

9.      Peugeot 308 – 2715 rejestracji

II generacja Peugeot 308 zadebiutowała w 2013 roku, model przeszedł niedawno niewielki face lifting, który delikatnie poprawił wygląd zewnętrzny i dodał nowe napędy oraz systemy wspomagające bezpieczeństwo. Samochód jest dostępny w Polsce w cenie bazowej wynoszącej 68.000 zł.

10.   Renault Kadjar – 2487 rejestracji

Pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych modeli francuskich w Polsce zamyka Renault Kadjar. Kompaktowy SUV trafił na rynek w roku 2015, a podczas salonu samochodowego w Paryżu w październiku tego roku, zaprezentowano face lifting modelu. Większy brat Captura jest dostępny w polskich salonach w cenie rozpoczynającej się od 78.900 zł

Pozostałe miejsca:

11. Peugeot 3008: 2469 sztuk

12. Peugeot 208: 2299 sztuk

13. Peugeot 2008: 2178 sztuk

14. Renault Trafic: 1916 sztuk

15. Citroen Berlingo: 1886 sztuk

16. Dacia Logan MCV: 1837 sztuk

17. Peugeot Partner: 1539 sztuk

18. Peugeot 5008: 1409 sztuk

19. Citroen C3 Aircross: 1242 sztuki

20. Renault Koleos: 989 sztuk

21. Citroen C-Elysee: 954 sztuki

22. Citroen C4 Cactus: 927 sztuk

23. Renault Talisman: 887 sztuk

24. Citroen C4 Picasso: 775 sztuk

25. Peugeot 301: 752 sztuki

26. Renault Scenic: 656 sztuk

27. Peugeot Traveller: 565 sztuk

28. Dacia Logan: 452 sztuki

29. Citroen Spacetourer: 351 sztuk

30. Renault Espace: 267 sztuk

Źródło: IBRM SAMAR

 

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
6 Wątki komentarzy
10 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
13 Autorzy komentarzy
axermannspoogieWaldiWaldicarlos Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marcel
Gość
Marcel

Ciekawe, że słabo schodzi c3 aircross? Czyżby za wysoka cena za podniesione do góry pudełko z kiepskimi plastikami środku?

axermann
Gość
axermann

W ogóle cała grupa PSA ma wysokie ceny-sam byłem zainteresowany C3 aircrossem z silnikiem 1.2 110km, niestety krakowski dealer uparł się na 69 tysi i ani grosza mniej- cóż za 62 kupiłem kia venge i jestem mega zadowolony-podobnie teraz kolega na wyprzedaży chciał kupić puga 208 też z podobnym silnikiem tutaj dealer uparł się na 65 tys. skończyło się tak że kupił polo 1.0 115 km highline za 60 tysi- mam wrażenie ze PSA nie zależy na naszym rynku- cóż ich brożka…..

Przemysław
Gość
Przemysław

Dacia to rzeczywiście francuska marka . Lamborghini też jest niemieckie a chrysler jest włoski.

Roman
Gość
Roman

Najciekawsze zaś jest to iż przewaga koncernu Renault w ilości sprzedawanych samochodów nad produktami koncernu PSA jest wprost miażdżąca. Niezbyt to dobrze świadczy zarówno o akcji reklamowo-promocyjnej samochodów PSA jak i też najpewniej o gamie oferowanych samochodów widocznie niezbyt trafiających w gusta klienteli w Polsce. Bowiem poziomy cen, wyposażenie i technika są porównywalne a ilości sprzedawanych samochodów dzieli przepaść.

Tomek
Gość
Tomek

Nie wiem czy porównywalne np megan/308 59.000/68.000
i mamy odpowiedź

Marcin.
Gość
Marcin.

Dokładnie, a w przypadku SUVów jak Kadjar i 3008 to różnica ponad 10 tyś zł, ale 3008 zdecydowanie warta tej dopłaty bo jest samochodem naprawdę najlepszej klasy wśród obecnych SUVów do 140 tyś zł.

Slawo
Gość
Slawo

Realna różnica to 20k i więcej za 3008. Kadjar jest dobrze wyceniony i ma konkretne rabaty.

Maciek
Gość
Maciek

Hahahaha kolego nie przesadzaj z tą miażdżącą przewagą. Popatrz na całokształt sprzedaży koncern PSA jest np w chinach i na innych rynkach, a np w samej francji. Opel dopiero staje na nogi i zobaczysz, że za rok może dwa będzie lepszy niż reno. A w Polsce nie gusta tylko cena jest na pierwszym miejscu i jest mało ludzi, którzy kupują nie tylko patrząc się na cenę ale też na wygląd wnętrza i jakość wykonania.

Maciek
Gość
Maciek

Wpisz sobie,,FELIETONY

Dane o sprzedaży nowych aut ACEA pokazują, że Europa to cztery rynki. Reszta się nie liczy tu zobacz jakie bzdury piszesz

abacab22332123322443
Gość
abacab22332123322443

Zapomnieliście o Renault Kangoo. Z tego co pamiętam model ma ponad tysiąc sprzedanych sztuk.

Maciek
Gość
Maciek

Jak dla mnie dacia,,taczka” to jest auto poprzedniej generacji i nic dziwnego, że tylko tyle kosztuje. Więc jak dla mnie nie ma co porównywać to tak jakby porównać Peugeota 307 z dacią Logan i to jest porównanie. Woję dopłacić i jeżdzić autem, a nie przestarzałym autem i tę badziewiarskie materiały, spasowanie itd.

Waldi
Gość
Waldi

No tak bo Polska to tak bogaty kraj, że jeździć Dacią to faktycznie wstyd. Nie rozumie Pan że ludzie wybierający Dacie po prostu chcą mieć nowy samochód na gwarancji święty spokój?! I nie koniecznie chcą przepłacać za niektóre przereklamowane marki które z bezawaryjnoscią
mają niewiele wspólnego.
Ostatnio na francuskie.pl można zaobserwować dość sporo hejtu niestety, ale to chyba coraz większa popularność wortalu?Jednak poziom komentarzy nieco spadł ?

Maciek
Gość
Maciek

Ja nie mówię o wstydzie tylko o tym, co z tego, że masz Nowe auto jak wsiadasz do środka i czujesz się jak np W reno clio czy Megane z lat 2002 . To tylko przykład i dlatego, ja wybrałem 8 letniego Peugeota 3008 w środek ma taki, że zachwyca wszystkich którzy posiadają i nie jest brzydki. A co do bezawaryjności to bym się kłócił poczytaj fora na temat daci, może faktycznie pierwszy rok ma spokuj ale następne już nie są tak spokojne

carlos
Gość
carlos

Czy dalibyście radę zrobić takie zestawienie na Europę?

Waldi
Gość
Waldi

Proszę wejść na bestsellingcarsblog.com tam Pan znajdzie wyniki sprzedaży z całej Europy.

spoogie
Gość
spoogie