Renault, Peugeot, Citroen i Opel – jaka sprzedaż crossoverów w Polsce?

6 3 430

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR opublikował wyniki sprzedaży segmentu miejskich crossoverów w Polsce. Jak w roku 2019 poradziły  sobie modele Renault Captur, Peugeot 2008, Citroen C3 Aircross i Opel Crossland X?

Producenci raczej nie muszą martwić się o popularność miejskich crossoverów. W ubiegłym roku z polskich salonów sprzedaży zniknęło 49.849 samochodów z tego segmentu, co daje wzrost o prawie 24%. Niestety żaden z naszych ulubionych modeli nie znalazł się na podium. Pierwsze trzy miejsca zajęły Mazda CX-3, Volkswagen T-Roc oraz Suzuki Vitara. Pierwszy model z Francji odnajdziemy na pozycji czwartej, należy ona do Renault Captur. W ubiegłym roku zadebiutowała II generacja pojazdu a już w tym tygodniu model trafi do salonów dealerskich. W ubiegłym roku sprzedano 3.721 egzemplarzy Captura, czyli o 364 więcej niż kolejnego modelu w rankingu, jakim jest Kia Stonic.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

W pierwszej dziesiątce znajdziemy jeszcze dwa modele Opla: Crossland X oraz Mokka X, który został już wycofany z oferty. Jeszcze w tym roku zadebiutuje nowa generacja modelu bazująca na platformie Grupy PSA.

Ze sprzedażą na poziomie 2.124 egzemplarzy, na miejscu czternastym znalazł się Peugeot 2008, który w roku 2019 również doczekał się kolejnej generacji. Polscy klienci wykupili również 1.516 sztuk Citroena C3 Aircross oraz 807 egzemplarzy C4 Cactusa. Pojazdy znalazły się odpowiednio na miejscu 16. i 19. Wyniki bazują na danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców.

Sprzedaż samochodów w segmencie B-SUV w roku 2019 w Polsce:

  1. Mazda CX-3: 4.903 sztuki (+52%)
  2. Volkswagen T-Roc: 4.384 (+62%)
  3. Suzuki Vitara: 4.178 (+11%)
  4. Renault Captur: 3.721 (-6%)
  5. Kia Stonic: 3.357 (+27%)
  6. SEAT Arona: 2.614 (+46%)
  7. Opel Crossland X: 2.532 (+86%)
  8. Opel Mokka X: 2.485 (-30%)
  9. Hyundai Kona: 2.440 (+29%)
  10. Ford EcoSport: 2.383 (+8%)
  11. Honda HR-V: 2.324 (+23%)
  12. Volkswagen T-Cross: 2.242 (nowość)
  13. Nissan Juke: 2.180 (-1%)
  14. Peugeot 2008: 2.124 (-10%)
  15. Jeep Renegade: 1.604 (-16%)
  16. Citroen C3 Aircross: 1.516 (+10%)
  17. Skoda Kamiq: 1.339 (nowość)
  18. Audi Q2: 813 (-1%)
  19. Citroen C4 Cactus: 807 (-19%)
  20. MINI Countryman: 784 (+9%)

Źródło: IBRM SAMAR

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
RufusKlawiaturaToJaJakman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Jakman
Gość
Jakman

Na pierwszym miejscu w tej kategorii jest pewien samochód z koncernu Renault, ale z sobie wiadomych powodów Samar go przemilczał.

ToJa
Gość
ToJa

Dokładnie. Ciekawe, dlaczego wykluczyli Dustera?

Klawiatura
Gość
Klawiatura

Wydaje mi się, że Duster to segment C.

ToJa
Gość
ToJa

A T-Roc to co? Jeszcze większa fura. Segment C to jest Kadjar, który jest wyraźnie większy od nich.

ToJa
Gość
ToJa

Swoją drogą, prawdziwa potęga Citroena. Przegrywać z takim badziewiem jak Ford Ecosport to osiągnięcie.

Rufus
Gość
Rufus

Trudno się dziwić… Mimo hejtu na crossovery ze strony tradycjonalistów i Januszôw wyznania passatowego, samochody z tego segmentu kuszą bagażnikiem i wygodą siedzenia. Sam jechałem Crosslandem (crossover długości Corsy:)) i wygoda w mieście jest i to bez kompromisów, bo to nadal krótkie wąskie a miejsca dużo. W trasie to inna bajka (150 na liczniku to i hałas i rzuca), ale to nie auto dla przedstawiciela handlowego.