Platformy społecznościowe rozwijają się w szybkim tempie i nawet tak konserwatywne firmy jak producenci samochodów muszą z nich korzystać, by docierać do nowych klientów. TikTok jest obecnie najpopularniejszym medium wśród młodych ludzi a krótkie filmy zdobyły serca miliardy widzów na całym świecie. Nic więc dziwnego, że pojawia się tam Renault.
Koncern Renault jest bardzo aktywny marketingowo i wkłada dużo wysiłku w budowę swojej rozpoznawalności. Niedawno mieliśmy okazję obserwować zaangażowanie marki w czasie turnieju Roland Garros, który wygrała nasza znakomita tenisistka Iga Świątek. Renault zaprezentowało na kortach swoje najnowsze modele, w tym Renault Megane E-Tech w wersji elektrycznej czy nowego SUVa, Renault Austral. Oprócz tego na Polach Elizejskich zbudowano korty tenisowe i uruchomiono specjalną linię autobusową, którą zabytkowym autobusem – oczywiście z rombem na masce – można było się dostać z salonu Renault w centrum Paryża właśnie na korty. Elektryczne samochody marki obsługiwały zawodników, działaczy i gości VIP.
Renault korzystał do tej pory z platform LinkeIn, Twitter i Youtube. Nowa strona marki na TikToku będzie promować nowe modele. Celem projektu jest pozyskanie młodszych odbiorców, zarówno tych, którzy jeszcze nie mogą kupić samochodu z uwagi na wiek jak, za ich pośrednictwem, także rodziców. Według wielu badań to dzieci mają przemożny wpływ na decyzje zakupowe taty i mamy.
Uruchomienie konta miało miejsce podczas forum ChangeNOW, na którym Renault prezentowało swoją strategię rozwoju na najbliższe lata. Na TikToku pokazano wybrane aspekty dotyczące Renault Scenic Vision, najnowszego koncepcyjnego modelu. Nowe treści będą pojawiać się na bieżąco w formie krótkich, wciągających filmów. Na kanale Renault można już znaleźć treści dotyczące Roland Garros.
Kanał Renault można znaleźć tutaj.
https://www.youtube.com/watch?v=Qkk879Tc23M
Najnowsze komentarze