14 stycznia dyrektor generalny Grupy Renault, który wcześniej stał na czele Seata ogłosi strategię koncernu na przyszłość. Plan nazwano „Renaulution”, aby podkreślić rewolucyjny charakter zmian.
W pierwszej połowie 2020 roku Grupa Renault poniosła stratę w wysokości ponad 7 mld euro. Francuski koncern ma szansę wyjść na prostą dzięki powołaniu nowego dyrektora generalnego, Luci de Meo oraz opracowaniu nowej koncepcji rozwoju firmy. Nie bez powodu Renault posługuje się nazwą „Renaulution” w nazwie swojego planu. Zgodnie ze wstępnymi informacjami, jakie dotarły do mediów francuska Grupa całkowicie zmieni schemat działania. Szczegóły poznamy 14 stycznia 2021 roku.
Przyszłość marki Alpine i Dacia
Pod koniec maja firma Renault ogłosiła program oszczędności 2 mld euro, który początkowo poddawał w wątpliwość przyszłość Alpine. Luca de Meo nie zamierza rezygnować z francuskiej marki o tak długiej tradycji. Producent z Dieppe został wyznaczony na sportowy oddział koncernu, który zastąpi Renault Sport. W jednej z wypowiedzi szef Renault stwierdził nawet, że Alpine stanie się mniejszym i bardziej przystępnym dla klientów Ferrari.
Luca de Meo chce skorzystać z przykładu Grupy PSA. Zamiast większej liczby sprzedanych samochodów koncern skupi się na droższych, lepiej wyposażonych pojazdach, które przyczynią się do poprawy zysków. Luca de Meo ma pomysł również na Dacię. Marka została przez szefa Grupy określona mianem „cudu” na motoryzacyjnym rynku. W przyszłości, rumuński producent ma rozwijać się nie tylko jako tańszy odpowiednik Renault, ale również jako marka z własną tożsamością. Według dyrektora Grupy, Dacia ma konkurować z Citroënem, podczas gdy Renault jest przedstawiane jako rywal Peugeota.
Wkrótce debiut Renault Arkana
W wyższym pozycjonowaniu Grupy Renault ma pomóc nowy model Arkana, który zostanie wprowadzony na rynek w roku 2021. Samochód ma kusić bogatym wyposażeniem, technologiami pokładowymi oraz napędami hybrydowymi. Dla Renault jest to też krok w nowy segment. Arkana łączy bowiem cechy SUV-a oraz coupe, co do tej pory były zarezerwowane głównie dla marek premium.
Nad Renaulution pracuje zespół 40 osób powołanych przez Lucę de Meo. Jak przekonuje szef Renault, nowa strategia „nie będzie listą życzeń”, ale konkretnym zestawem działań, które zostaną wprowadzone w życie.
Najnowsze komentarze