W marcu Grupa Renault wykroiła dla siebie niemal 1/4 całego francuskiego rynku obejmującego sprzedaż samochodów osobowych i lekkich aut użytkowych. To sporo, choć niestety w liczbach bezwzględnych Grupa wciąż notuje spadki sprzedaży, które zresztą dotykają całego rynku francuskiego. W ujęciu globalnym jednak Renault zwiększył swój udział rynkowy we Francji o 1,4 punktu procentowego.
W ujęciu sprzedaży w całym kwartale udział rynkowy Renault wyniósł jeszcze więcej, bo 25,6%, co oznacza wzrost o 0,8 punktu procentowego w stosunku do pierwszego kwartału roku 2012 (dane również łącznie dla aut osobowych i dostawczych).
Nowe Clio wybiło się na pierwsze miejsce sprzedaży w swoim segmencie w marcu, a dzięki dobrym wynikom – także w całym pierwszym kwartale.
Dacia zanotowała znaczący wzrost sprzedaży (+24,5% w pierwszym kwartale) zajmując piąte miejsce na rynku samochodów osobowych we Francji i dynamiką wzrostu sprzedaży wyprzedzając większość marek.
W marcu we Francji zarejestrowano 32.664 nowe samochody osobowe marki Renault, co pozwoliło na objęcie przez tę firmę 19,8% rynku, o 0,7 punktu procentowego więcej, aniżeli w marcu’2012. W tym samym czasie rynek aut osobowych skurczył się nad Sekwaną o 16,4%.
Na Nowe Clio zdecydowało się w marcu 12.523 klientów, a w całym pierwszym kwartale zarejestrowano już 27.645 tych samochodów. Do salonów trafiło też Clio IV Grandtour, którego sprzedaż (ujęta już w powyższych danych) sięgnęła 1.713 egzemplarzy. To najlepiej sprzedające się kombi we Francji w tym okresie czasu.
Na koniec marca liderami sprzedaży w swoich segmentach były też Twingo, Megane i Scenic.
Z 1.089 rejestracjami Renault Zoe był najlepiej sprzedającym się we Francji samochodem elektrycznym. To kompaktowe auto wykroiło dla siebie aż 80% rynku aut napędzanych prądem!
Dacia, głównie dzięki wprowadzeniu do sprzedaży nowego Sandero, zanotowała w marcu 6.752 rejestracji zdobywając tym samym 4,1% francuskiego rynku samochodów osobowych, o 1,5 punktu procentowego więcej, niż rok wcześniej. Nowe Sandero było trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w marcu!
Na wykazującym 10-procentową tendencję spadkową rynku lekkich aut użytkowych zarejestrowano 9.835 samochodów marki Renault. Oznacza to spadek w stosunku do marca’2012 o 19,4%, co przełożyło się na zmniejszenie udziału rynkowego o 3,4 punktu procentowego, do poziomu 29,9%. W ujęciu całego pierwszego kwartału udział rynkowy Renault w tym segmencie wyniósł 32%.
Kangoo utrzymało pozycję lidera segmentu LCV we Francji w pierwszym kwartale.
Kangoo Z.E. okazało się być najlepiej sprzedającym się we Francji dostawczym samochodem o napędzie elektrycznym – w marcu zarejestrowano 319 takich aut, a w całym pierwszym kwartale aż 1.051, co stanowi 80% rynku elektrycznych aut dostawczych we Francji.
„Na rynku, który zanotował jeszcze większe spadki, niż oczekiwano, nadal jesteśmy na dobrej drodze do umocnienia się w poszczególnych segmentach, a nawet zanotowaliśmy lekki wzrost na rynku aut osobowych. Wszystkie nasze nowe modele okazały się nadzwyczaj udane – Clio IV, Clio IV Grandtour i Zoe, nie wspominając już o Daciach Sandero i Sandero Stepway. Wprowadzenie Captura i Scenic’a XMOD w kwietniu powinno zwiększać naszą sprzedaż” – powiedział Bernard Cambier, wiceprezes Renault na Francję.
KG
Najnowsze komentarze