W ramach prowadzonych działań mających na celu podniesienie jakości obsługi wybrano najlepszych koncesjonerów Renault. Wyniki mierzono przede wszystkim w oparciu o dwa kryteria: wskaźnik zadowolenia z procesu sprzedaży (QVN) oraz wskaźnik zadowolenia z obsługi posprzedażnej (QSA). Informacje były zbierane podczas ankiet telefonicznych prowadzonych wśród klientów, a uzyskane wyniki określiły procentowy udział klientów całkowicie zadowolonych z obsługi. Zebrane za pomocą ankiet wyniki świadczą o wzroście jakości obsługi we wszystkich autoryzowanych stacjach Renault. W porównaniu z ubiegłym rokiem poziom zadowolenia klientów Renault wzrósł o 7,2% w procesie sprzedaży oraz o 2,2% w procesie obsługi posprzedażnej.
W 41 koncesjach Renault Polska uzyskano wynik ponad 78% zadowolenia klientów (proces sprzedaży + proces obsługi posprzedażnej). Pierwszą trójkę najlepszych pod względem jakości obsługi klienta otwierają: Smektała Sp. z o.o. (Leszno) z wynikiem średniej z 12 miesięcy – 91,1%; Dąbrowscy Sp. z o.o (Zabrze) – 89,7% i Nazaruk Service Sp. z o.o. (Lublin) – 87,1%. Liczby te oznaczaja, że aż tyle procent klientów jest całkowicie zadowolonych z obsługi! Do grupy o najwyższym wyniku należy również firma Adamowscy (Starogard Gdański, Grudziądz), która uzyskała najwyższy wzrost w zakresie wyników satysfakcji klientów w porównaniu do roku 2006. W roku 2008 Renault chce podnieść wyniki całej sieci handlowej do poziomu, w którym 81,5% klientów będzie całkowicie zadowolonych z obsługi.
Wprowadzony przez Grupę, Plan Doskonałości Renault 2005-2007 (PER) zmierza do uwzględnienia jakości we wszystkich procesach w firmie oraz do wdrożenia odpowiednich standardów. Celem Grupy Renault jest uplasowanie się wśród 3 najlepszych producentów o najwyższym poziomie usatysfakcjonowania klienta.
6 najlepszych koncesjonerów
Smektała Sp. z o.o.
Dąbrowscy Sp. z o.o.
Nazaruk Service Sp. z o.o.
Lisowski Sp. z o.o.
Auto-Lider Sp. z o.o.
Adamowscy sp. z o.o.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze