Renault prezentuje Alaskan Concept oraz swoje ambitne plany w segmencie samochodów dostawczych.
Grupa Renault, zajmująca od 17 lat pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych w Europie, a także bardzo mocną pozycję w Ameryce Łacińskiej i Afryce, zdecydowanie przyspiesza swój rozwój na rynkach pozaeuropejskich. Ambicją Grupy jest przekształcenie europejskiej marki Renault, regionalnego lidera na rynku samochodów dostawczych, w wiodącego producenta na skalę światową.
W tym celu Grupa wchodzi do segmentu pick-upów, który stanowi ponad jedną trzecią światowego rynku samochodów dostawczych. Marka wprowadza na rynek dwa różne modele: południowoamerykańskiego pick-upa Renault Duster Oroch, zaprezentowanego w czerwcu br. w Buenos Aires (Argentyna) oraz prezentowany obecnie ALASKAN Concept, show truck (*) pick-up o ładowności jednej tony, który stanowi zapowiedź przyszłego modelu Renault przeznaczonego na rynki całego świata.
Poza ofensywą nowych modeli na nowych rynkach, Renault rozwija markę ekspertów Renault Pro+, przeznaczoną dla nabywców i użytkowników samochodów dostawczych. Specjalistyczna sieć Renault Pro+, oferująca produkty i usługi dostosowane do potrzeb klientów, zapewni nową jakość ich obsługi, zarówno przed sprzedażą, w jej trakcie, jak i po niej. Specjalistyczna marka Renault Pro+ jest realizacją złożonej klientom obietnicy i przejawem ambitnej strategii rozwoju Renault na światowym rynku samochodów dostawczych.
Jesteśmy obecnie gotowi do realizacji naszego planu ogólnoświatowego rozwoju, aby spełnić oczekiwania klientów biznesowych i indywidualnych dzięki wzbogaconej gamie produktów, nowej ofercie usług i nowej jakości obsługi klienta na światowym rynku samochodów dostawczych – Ashwani Gupta, dyrektor ds. samochodów dostawczych na świat.
(*) show truck – dostawczy pojazd demonstracyjny
RENAULT – WIODĄCY PRODUCENT NA RYNKU SAMOCHODÓW DOSTAWCZYCH
ŚWIATOWY PRODUCENT POSIADAJĄCY MOCNĄ BAZĘ PRODUKCYJNĄ
– sprzedający samochody w 112 krajach. Poza Europą głównymi rynkami Renault są Brazylia, Argentyna, Turcja, Maroko i Algieria.
– zakłady przemysłowe na 3 kontynentach: Europa (Francja), Ameryka Łacińska (Argentyna, Brazylia) i Afryka (Maroko).
LIDER REGIONALNY (*)
– lider w Europie od 1998 r.
– lider w Maghrebie od 2010 r.
– w pierwszej trójce producentów w Ameryce Łacińskiej od 2008 r.
MOCNA POZYCJA W WIELU KRAJACH (*)
– Brazylia: Kangoo numerem 1 i Master numerem 1.
– Argentyna: Kangoo numerem 1 i Master numerem 2.
– Kolumbia: Kangoo numerem 1 i Master numerem 3.
– Algieria: Kangoo numerem 1 i Master numerem 1.
– Maroko: Master numerem 1 i Kangoo numerem 3.
– Polska: Master numerem 2 i Trafic numerem 2.
LIDER NA RYNKU ELEKTRYCZNYCH SAMOCHODÓW DOSTAWCZYCH
– pierwszy producent proponujący gamę elektrycznych samochodów dostawczych.
– Kangoo Z.E. jest sprzedawane w 45 krajach.
– ofertę uzupełnia elektryczne Twizy Cargo.
MAMY ROZWIĄZANIE DLA KAŻDEGO KLIENTA
– od przedstawicieli rzemiosła po duże floty na całym świecie.
– sieć 360 autoryzowanych producentów zabudów w 27 krajach, pozwalająca dostosować się do potrzeb klientów.
(*) z wyjątkiem rynku pick-upów.
Renault prezentuje ALASKAN Concept, samochód pokazowy pick-up
Po Dusterze Oroch Renault prezentuje ALASKAN Concept i wchodzi w nowy etap podboju rynku pick-upów. Pick-upy stanowią ponad jedną trzecią sprzedawanych na świecie samochodów dostawczych. Renault przechodzi do ofensywy na tym stale rosnącym rynku.
ALASKAN Concept, będący zapowiedzią seryjnego modelu przeznaczonego na rynki całego świata, jest pick-upem o ładowności wynoszącej jedną tonę oraz nowoczesnym, atletycznym designie. Jest przystosowany do wymagań zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych.
ALASKAN Concept – solidny, atletyczny i nowoczesny design
ALASKAN Concept to atrakcyjny i solidny samochód, wpisujący się w kanony estetyczne obowiązujące na rynku pick-upów, o charakterystycznym dla Renault designie.
ALASKAN Concept jest imponującym pick-upem:
– spore rozmiary zapewniają mu atrakcyjny wygląd i świadczą o jego wytrzymałości i mocy.
– w atletycznie przetłoczonych bokach nadwozia uwagę przyciągają mocno zarysowane nadkola i 21-calowe obręcze kół.
– idealnie wpisuje się w kanony solidnych i zaawansowanych technologicznie maszyn.
Przód zwraca uwagę charakterystyczną dla Renault stylistyką i wprowadza powiew świeżości do świata pick-upów:
– atrakcyjnie wyglądające, powiększone logo;
– imponująca maska, podkreślająca wrażenie solidności i siły dzięki czterem mocnym przetłoczeniom;
– lakiery metalizowane łączące odcienie satynowej, szczotkowanej lub polerowanej szarości;
– niebieskie i żółte akcenty na lusterkach bocznych, zaciskach hamulców, w środku obręczy kół i na zaczepie z przodu, podkreślające dynamikę samochodu;
– światła w kształcie bumerangu;
– charakterystyczny układ świateł Full LED.
Pod względem stylistyki ALASKAN Concept spełnia wszystkie kanony obowiązujące w segmencie pick-upów – ma imponujące wymiary i sprawia wrażenie mocnego, solidnego samochodu. Dodaliśmy do tego typowy dla Renault akcent – pełen elegancji przód – Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu przemysłowego
ALASKAN Concept jest wyposażony w sprawdzony silnik Renault – czterocylindrowy silnik wysokoprężny Twin Turbo, montowany już w innych modelach łącznie z Masterem.
– Technologia Twin Turbo łączy pracę małego turbo na niskich obrotach, co zapewnia płynne przyspieszenie bez konieczności dodawania gazu i mocniejsze turbo, które działa przy wysokich obrotach pracy silnika.
– Ustawiony wzdłużnie silnik Twin Turbo jest lżejszy niż przeciętny silnik.
– Poza doskonałym przyspieszeniem zapewnia również oszczędność paliwa i obniżenie emisji CO2.
ALASKAN Concept – by korzystać z życia w trzech wymiarach
ALASKAN Concept ma spełniać wymagania trzech różnych światów: świata pracy zawodowej, rekreacji i codziennego życia.
ALASKAN Concept jest idealnie przystosowany do potrzeb klientów biznesowych:
– wytrzymały układ jezdny zapewniający doskonałe trzymanie się drogi, duży prześwit i niespotykany komfort jazdy;
– ładowność wynosząca ponad 1 t z pojemną skrzynią o dużej szerokości i długości;
– skrzynia wyposażona w trzy szyny umożliwiające zamocowanie sprzętu;
– schowki po obu stronach skrzyni umożliwiające bezpieczny przewóz sprzętu;
– wyjątkowo niskie zużycie paliwa, a jednocześnie wysoka moc i doskonałe przyspieszenie.
ALASKAN Concept jest:
– idealny na wyjazdy, sportowe wypady lub poszukiwanie przygód. Pomieści rower górski, namioty, deski surfingowe i sprzęt kempingowy (został wyposażony w panele zabezpieczające burty i pokrywę skrzyni);
– zapewnia optymalny poziom komfortu w kabinie, wysokiej klasy wyposażenie i możliwości korzystania z usług mobilnych;
– posiada kamery wbudowane w lusterka boczne, pozwalające nakręcić panoramę lub odtworzyć jeszcze raz przeżytą przygodę.
ALASKAN Concept potrafi również przystosować się do wymogów codziennego życia:
– prestiżowy samochód o imponujących 21-calowych kołach, reprezentujący nowoczesny, miejski styl zaskakujący w segmencie pick-upów, zapewnia dużą ilość miejsca;
– sportowa sylwetka:
- duże świata tylne LED PURE VISION w obudowie ze szczotkowanego i polerowanego aluminium, obramowane kierunkowskazami w kształcie litery C;
- centralnie umieszczony, aluminiowy wydech przypominający kształtem elegancką, wyrafinowaną linię tylnych świateł.
HASSELBLAD I ALASKAN CONCEPT
W celu podkreślenia uniwersalności zastosowań ALASKAN Concept, Renault nawiązało współpracę z firmą Hasselblad, szwedzkim producentem aparatów fotograficznych, który dostarczył wyposażenie do misji Apollo, podczas której człowiek stanął po raz pierwszy na księżycu.
W ramach współpracy obie firmy stworzyły postać Paula – fotografa reportera, dla którego ALASKAN Concept jest idealnym samochodem.
Paul jest fotografem reporterem pracującym dla kilku międzynarodowych czasopism i w samochodzie przewozi swój sprzęt fotograficzny marki Hasselblad. Jego zawód może od niego wymagać jazdy w najróżniejszych warunkach, zarówno po lodzie, jak i na pustyni. Dzięki ALASKAN Concept Paul może również wykorzystać go w ramach swojego wolnego czasu. ALASKAN Concept jest idealnym samochodem do przewozu sprzętu dla całej rodziny. A jeśli chce spotkać się z przyjaciółmi, wystarczy tylko przetrzeć maskę i można dumnie zaparkować ten imponujący samochód w mieście.
Wkrótce pojawi się pick-up Renault zbliżony do samochodu pokazowego ALASKAN Concept
– będzie utrzymany w tym samym stylu, co ALASKAN Concept i będzie miał te same wymiary.
– dostępnych będzie kilka wersji i silników.
– dzięki doświadczeniu Renault w segmencie crossoverów (Captur i Kadjar) będzie to wysokiej klasy pick-up przeznaczony dla klientów biznesowych, ale także przystosowany do wymogów codziennego życia i aktywnego spędzania wolnego czasu.
Nowy pick-up o ładowności jednej tony zostanie zaprezentowany w pierwszym półroczu 2016 r.
Renault przedstawia swoje ambitne plany na rynku samochodów dostawczych
Grupa Renault, zajmująca od 17 lat pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych w Europie, a także bardzo mocną pozycję w Ameryce Łacińskiej i Afryce, chce z europejskiej marki Renault, regionalnego lidera na rynku samochodów dostawczych, przekształcić się w wiodącego producenta na skalę światową. Światowy rynek samochodów dostawczych jest ważnym i strategicznym rynkiem. W 2014 r. sprzedano na nim ponad 14 milionów samochodów.
W celu zdobycia wiodącej pozycji wśród producentów na świecie Renault podejmuje ofensywę na wszystkich frontach: produktów, rynków, współpracy z partnerami i utworzenia nowej marki ekspertów Renault Pro+, działającej na całym świecie.
Ofensywa na wszystkich frontach: produktów, rynków i współpracy z partnerami
Renault rozpoczyna ambitną ofensywę produktową na rynku samochodów dostawczych, której przejawem jest m.in. ALASKAN Concept, zapowiadający pojawienie się w przyszłości pick-upa o ładowności jednej tony. Należy tu również wspomnieć o:
Odnowionej gamie samochodów dostawczych:
- Nowy Trafic i Nowy Master w 2014 r.
- Nowe Kangoo w połowie 2013 r.
Nowy Trafic (270 wersji):
- całkowicie odnowiony model, prawdziwe biuro na kołach;
- ogromny sukces handlowy: 40 tys. sprzedanych samochodów na koniec czerwca 2015 r. (czyli o 12,5% więcej niż na koniec czerwca 2014 r.);
- liczne nagrody na całym świecie (Trophée de l’Argus 2015 we Francji, What Van? i nagroda za innowacyjność za lusterko wide view w Zjednoczonym Królestwie, Van of the Year w Finlandii, Best LCV w Niemczech i Chorwacji i liczne inne nagrody).
Nowy Trafic zastąpił poprzedni model, który sprzedał się w ilości ponad 1,6 miliona sztuk. Nowy model zdobył liczne nagrody na całym świecie. Oferuje liczne, innowacyjne rozwiązania, takie jak lusterko „wide view” czy mobilne biuro – Pascal Schmitt, dyrektor handlowy na świat pionu samochodów dostawczych
Nowy Master (350 wersji):
- nowy design, nowe silniki, najnowsze technologie (jak np. ESC, Extended Grip,
- lusterko wide view itd.) w ramach odnowy tego lidera.
Oferta elektrycznych samochodów dostawczych:
- Renault jest pierwszą marką oferującą elektryczne samochody dostawcze (Kangoo Z.E. i Twizy Cargo);
- Kangoo Z.E. jest sprzedawane w 45 krajach.
Renault rozpoczyna również podbój rynku pick-upów, na którym w 2014 r. sprzedało się ponad 5 milionów samochodów.
Wzrost światowego rynku samochodów dostawczych opiera się głównie na dynamice segmentu pick-upów, który w zależności od ładowności dzieli się na trzy kategorie (*):
- pick-upy półtonowe: 3% światowego rynku z przewidywanym wzrostem o 35% w okresie od 2014 do 2019 r.;
- pick-upy o ładowności jednej tony: 17% światowego rynku, przewidywany wzrost o 19% w latach 2014-2019;
- duże pick-upy: 18% światowego rynku (w tym 90% stanowi rynek Stanów Zjednoczonych i Kanady).
Ofensywa Renault na rynku pick-upów opiera się na 4-etapowej strategii:
- prezentacja Dustera Oroch w Sao Paolo (w Brazylii) w październiku 2014 r.;
- prezentacja Dustera Oroch w Buenos Aires (Argentyna) w czerwcu 2015 r.;
- ALASKAN Concept – prezentowany obecnie w Paryżu (Francja);
- jednotonowy pick-up, który zostanie zaprezentowany w pierwszym półroczu 2016 r., przeznaczony na rynki całego świata.
RENAULT DUSTER OROCH – MODEL ZAPROJEKTOWANY W AMERYCE ŁACIŃSKIEJ I DLA NIEJ
Renault Duster Oroch jest jedynym pick-upem opracowanym na bazie SUV-a Renault Duster.
Ten dynamiczny i niezawodny samochód jest wyposażony w pełnowymiarową podwójną kabinę, czworo drzwi, pięć miejsc i pokaźną skrzynię. Jego design, wyposażenie i akcesoria świadczą o pokrewieństwie z Dusterem, niemniej Duster Oroch jest również wyposażony w nowe elementy i rozwiązania. Wyposażenie wnętrza godne jest SUV-a klasy C.
Szeroki wachlarz akcesoriów umożliwia klientom personalizację pick-upa i jego dostosowanie do indywidualnych potrzeb i wymagań. Renault Duster odniósł światowy sukces. Jest najlepiej sprzedającym się na świecie modelem Grupy Renault. W 2014 r. w około stu krajach sprzedano łącznie blisko 400 tys. tych samochodów.
Realizację planu wzrostu sprzedaży samochodów dostawczych marki na świecie umożliwi również współpraca z kluczowymi partnerami:
– Nissan i Renault pracują nad jednotonowym pick-upem dla Renault, w którym wykorzystane zostaną niektóre elementy konstrukcyjne Nissana NP300.
– Nissan, Daimler, General Motors Europe i Renault Truck mają wspólne produkty i komponenty oraz wykorzystują doświadczenie Renault w dziedzinie samochodów dostawczych w ramach rozbudowanej wieloletniej współpracy.
– Marka Renault nawiązała również współpracę z Fiatem: na bazie podwozia Trafica zakład w Sandouville rozpocznie w połowie 2016 r. produkcję dostawczego modelu Fiata.
Renault rozwija Renault Pro+, światową markę ekspertów wyspecjalizowanych w obsłudze samochodów dostawczych
Klienci biznesowi mają specyficzne wymagania, do których należy się dostosować. Stworzenie dedykowanej marki stanowi odpowiednie rozwiązanie, czytelne z punktu widzenia podjętych w stosunku do klientów zobowiązań, jak również możliwości reklamy nowej formy usług. Marka ekspertów będzie również czynnikiem pozwalającym rozwinąć know-how Renault w całym procesie obsługi klienta.
Renault Pro+: marka ekspertów wyspecjalizowanych w obsłudze samochodów dostawczych o światowych ambicjach
– Renault rozwija Renault Pro+, markę ekspertów wyspecjalizowanych w obsłudze nabywców i użytkowników samochodów dostawczych, oferującą produkty i usługi dostosowane do potrzeb tej grupy odbiorców.
– Do dziś Pro+ było wyspecjalizowaną siecią Renault, zapewniającą obsługę dostosowaną do potrzeb klientów użytkujących samochody dostawcze. Obejmowała ona punkty sprzedaży wyróżniające się wysoką sprzedażą tego typu modeli.
– Renault Pro+ jako ogólnoświatowa marka ekspertów będzie zapewniać wsparcie podczas całego procesu obsługi klienta, zarówno przed zakupem pojazdu, w trakcie zakupu, jak i po nim.
– Renault Pro+ jest wyrazem zaangażowania Renault w zapewnienie odpowiedniej obsługi i dotrzymanie złożonych klientom obietnic, jak również dowodzi ogólnoświatowych ambicji marki na rynku samochodów dostawczych.
Wprowadzenie ogólnoświatowej marki ekspertów Renault Pro+ oznacza mocne zaangażowanie w obsługę klientów – użytkowników samochodów dostawczych. Zobowiązujemy się spełnić ich potrzeby dzięki naszemu know-how w zakresie produktów i usług – Fabien Goulmy, dyrektor generalny marki ekspertów Renault Pro+, pion samochodów dostawczych Renault Pro+: specjalne produkty
Renault Pro+ oferuje użytkownikom samochodów dostawczych trzy ważne elementy:
– ofertę pojazdów dostosowanych do ich potrzeb, o czym świadczy bogata gama samochodów dostawczych Renault (ponad 640 wersji) i szerokie możliwości zabudowy pozwalające spełnić zróżnicowane wymagania klientów;
– pomysłowe i innowacyjne rozwiązania, takie jak lusterko wide view, zapewniające maksymalne bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów;
– łatwość użytkowania, której symbolem może być „mobilne biuro” w modelach Trafic i Master, pozwalające przenieść część czynności biurowych do samochodu.
Renault Pro+: dedykowane usługi
W 2020 r. 80% ludności świata będzie miało dostęp do Internetu. Stanie się on powszechnie używanym interfejsem w kontaktach między klientami, punktem sprzedaży i producentem.
Renault Pro+ zapewni klientowi wsparcie podczas całego procesu obsługi – od wyszukiwania informacji w Internecie po przeglądy i naprawy pojazdu.
Uprości to i ułatwi obsługę klienta.
Oferta Renault Pro+ będzie nieco zróżnicowana w zależności od kraju.
Niektóre usługi adresowane do użytkowników samochodów dostawczych, jak np. finansowanie samochodów modyfikowanych dostępne we Francji czy w Polsce, zostanie w ramach marki Renault Pro+ wprowadzone na szerszą skalę.
Inne specyficzne usługi będą wprowadzane odpowiednio do potrzeb klientów, zróżnicowanych w zależności od kraju: specjalna oferta leasingu na samochody modyfikowane, ubezpieczenie dla drobnego rzemiosła, program sprzedaży samochodów używanych itd.
Renault PRO+: sieć przeznaczona do obsługi firm
– Aktualnie 600 dealerów z różnych krajów świata proponuje specjalną ofertę usług dla użytkowników samochodów dostawczych.
– Ta wyspecjalizowana i dysponująca dedykowanym zespołem pracowników sieć w pełni spełnia potrzeby klientów biznesowych. Umożliwia im zwłaszcza zachowanie ciągłości prowadzonej działalności oraz mobilność dzięki przedłużonym godzinom otwarcia, szybkim usługom serwisowym i samochodom zastępczym.
Naszym nowym, ambitnym celem jest przekształcenie Renault, regionalnego lidera na rynku samochodów dostawczych, w wiodącego światowego producenta. Dysponujemy dobrym punktem wyjścia do realizacji tego celu: nowymi rynkami, nowymi produktami, bogatym doświadczeniem w obsłudze klienta oraz umowami o współpracy. Dziś jesteśmy gotowi do realizacji tej strategii, której wyrazem jest nasza nowa marka ekspertów Renault Pro+ – Ashwani Gupta, dyrektor ds. samochodów dostawczych na świat.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze