Citroen Ami będzie miał na rynku nowego konkurenta. Marka Renault zaprezentowała koncepcyjny model EZ1, który zajmie w gamie miejsce Twizy. Nowy elektryk zainauguruje nową markę Mobilize.
Citroen Ami jest tanim sposobem na elektryczną mobilność w mieście. Klienci mogą pojazd kupić lub skorzystać z różnych form wynajmu. Marka Renault również chce mieć swojego gracza w tym segmencie a model Twizy ma już swoje lata. Następcą malucha będzie seryjna wersja konceptu EZ-1, który zadebiutował podczas prezentacji planu Renaulution. Podobnie jak Ami, koncept ma napęd elektryczny i pomieści dwóch pasażerów w kabinie. Długość zaledwie 2,3 m (Ami mierzy 2,41 m) pozwoli zaparkować praktycznie wszędzie, nawet w poprzek tradycyjnego miejsca parkingowego.
Wraz z prezentacją Renault EZ-1, francuska marka przedstawia nową jednostkę biznesową Mobilize, która ma oferować szeroki zakres usług mobilności w miastach i miasteczkach za pośrednictwem aplikacji na smartfona. Nowa marka ma proponować różne formy wynajmu pojazdów zależne od czasu użytkowania (od jednej minuty do kilku lat) lub przebytych kilometrów. W efekcie klienci zapłacą za to, z czego faktyczne korzystają. Mobilize to także nowe usługi ładowania samochodów i systemy finansowania.
W planach projektu Mobilize są cztery samochody. Pierwszym z nich będzie właśnie Renault EZ-1. Dwumiejscowy wehikuł wykonano w 50% z materiałów pochodzących z recyklingu. Producent twierdzi, że recyklingowi można poddać 95% komponentów następcy Twizy.
Oprócz rozwoju carsharingu, nowa jednostka biznesowa inwestuje w rozwój inteligentnych rozwiązań służących do ładowania i magazynowania energii. Mobilize umożliwi klientom szybkie znalezienie publicznych stacji oraz pozwoli na korzystanie z jednego systemu płatności za ładowanie samochodów na terenie całej Europy.
Najnowsze komentarze