Podczas targów samochodów użytkowych w Hanowerze, w Niemczech, Renault Pro+ prezentuje ofertę samochodów specjalistycznych, zabudowanych na bazie pick-upa o ładowności 1 tony – Renault Alaskan. Renault Pro+ przedstawia również nowe technologie wzmocnionych układów przeniesienia napędu, czy też automatyczną skrzynię biegów oraz współpracę z Formułą 1. Utrzymujące od 18 lat pozycję lidera w segmencie samochodów dostawczych w Europie oraz dysponujące mocną pozycją w Ameryce Łacińskiej i w Afryce, Renault Pro+ stawia sobie coraz ambitniejsze cele na światowym rynku i prezentuje coraz szerszą ofertę produktów, spełniającą zróżnicowane potrzeby klientów biznesowych. Renault Pro+ stale uzupełnia tę ofertę o usługi kierowane specjalnie do klientów użytkujących samochody dostawcze w oparciu o wyspecjalizowaną sieć 650 centrów obsługi na całym świecie, spełniających bardzo wymagające standardy.
Oferta pojazdów „szytych na miarę”, zbudowanych na bazie mocnego pick-upa Renault Alaskan
Renault Pro+ przedstawia cztery rodzaje zabudów w nowym pick-upie Renault Alaskan, doskonale pokazujących pełne spektrum know-how marki: Alaskan ambulans, pojazd ratowniczo-pożarniczy, samochód z wysięgnikiem koszowym i pojazd interwencyjny. Po wprowadzeniu do sprzedaży samochodu Renault Oroch – pick-upa o ładowności pół tony – w Ameryce Łacińskiej, gdzie odniósł on duży sukces rynkowy, w czerwcu 2016 roku, Renault Pro+ zaprezentowało w Kolumbii model Alaskan – pick-upa o ładowności jednej tony, wnoszącego powiew nowości do tego segmentu pojazdów. Alaskan jest mocnym, pomysłowo zaprojektowanym samochodem o wyjątkowych właściwościach terenowych.
Oferta „szyta na miarę” dzięki nowym technologiom: Extended Grip, RENAULT X-Track, Renault Master 4×4 oraz Kangoo EDC
Renault Pro+ oferuje nowe rozwiązania wzmocnionego układu przeniesienia napędu, takie jak Extended Grip, Renault X-Track lub Master 4×4, pozwalające na dostosowanie właściwości pojazdów do różnych warunków użytkowania, okazjonalnego czy intensywnego, a także do zróżnicowanego stopnia trudności terenu. Kangoo jest obecnie dostępne (w zależności od rynku) z oszczędną automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC (Efficient Dual Clutch).
Oferta „szyta na miarę” dla potrzeb Formuły 1, by poczuć sportowe emocje
Renault Pro+ rozpoczyna współpracę z Formułą 1 w ramach umowy z Renault Sport Formula One Team. Samochody dostawcze dostosowują się do wymagań Formuły 1 i znajdują miejsce w otoczeniu toru wyścigowego. Z okazji rozpoczęcia współpracy w całej gamie samochodów dostawczych zostanie wprowadzona seria limitowana Formula Edition w barwach żółto-złotych i czarnych, nawiązująca do zaangażowania w sport samochodowy.
Wzbogacenie naszej oferty pojazdów specjalistycznych pozwala marce Renault Pro+ na spełnienie różnorodnych wymagań użytkowników na całym świecie oraz na realizację naszych ambicji rozwoju na skalę światową – Ashwani Gupta, Wiceprezes, Dyrektor Pionu Samochodów Dostawczych.
Oferta pojazdów „szytych na miarę”, zbudowanych na bazie mocnego pick-upa, Renault Alaskan
Renault Alaskan ambulans, pojazd ratowniczo-pożarniczy, wersja z wysięgnikiem koszowym i pojazd interwencyjny: cztery wersje pokazujące różne aspekty know-how Renault Pro+ w dziedzinie samochodów dostawczych pozwalające na spełnienie zróżnicowanych potrzeb klientów biznesowych.
Samochodem bazowym, który posłużył do realizacji tych zabudów, było Renault Alaskan z podwójną kabiną – wyjątkowy pick-up o ładowności jednej tony, którego premiera światowa miała miejsce w czerwcu 2016 roku w Kolumbii. Alaskan jest trwałym, mocnym i komfortowym, a zarazem pomysłowo zaprojektowanym samochodem. Będzie dostępny w wersji z pojedynczą i podwójną kabiną, jako podwozie z kabiną wyposażone w krótką lub przedłużoną skrzynię oraz z nadwoziem standardowym lub poszerzonym.
Po wprowadzeniu Renault Dustera Orocha w Ameryce Łacińskiej – modelu, który wyłamuje się z kanonów obowiązujących w segmencie półtonowych pick-upów, Renault prezentuje model Alaskan, świadczący o światowych ambicjach marki na rynku pick-upów. Segment ten stanowi ponad jedną trzecią sprzedawanych samochodów dostawczych na świecie, co w skali roku daje pięć milionów samochodów. Nowy pick-up jest obecnie produkowany w Cuernavaca w Meksyku, zaś w przyszłości będzie również montowany w innych zakładach na świecie. Sprzedaż Alaskana rozpocznie się od krajów Ameryki Łacińskiej, gdzie pick-upy tradycyjnie cieszą się dużym powodzeniem, a Renault jest od dawna ważnym producentem. Pierwszym krajem, w którym będzie sprzedawany ten samochód jest Kolumbia. Sprzedaż nowego modelu ruszy przed końcem 2016 roku. Stopniowo Alaskan będzie wprowadzany na rynki pozostałych krajów świata.
Renault Alaskan
Alaskan wprowadza powiew nowości w segmencie pick-upów dzięki imponującemu designowi i energetycznemu przodowi nadwozia. Alaskan jest równie solidny co komfortowy i oferuje niezwykłe doznania z jazdy, spotęgowane wielodrążkową konstrukcją zawieszenia i solidną ramą podwozia. Alaskan to solidny samochód o pomysłowej konstrukcji i imponujących parametrach terenowych, zapewniający jednocześnie oszczędne zużycie paliwa dzięki silnikowi Renault dCi o pojemności 2,3 litra.
Imponujący design
– Imponujący przód samochodu z szerokim wlotem powietrza podkreślonym chromowanymi elementami
– Charakterystyczny układ świateł przednich full-LED w kształcie litery „C” wyróżnia z daleka samochód
– Silnie wyprofilowane zderzaki o atletycznych liniach oraz szerokie nadkola
Nowe, tylne zawieszenie o wielodrążkowej konstrukcji oferuje doskonałe zachowanie samochodu na drodze i wysoki komfort dla wszystkich pasażerów, bez negatywnego wpływu na właściwości terenowe czy trwałość pojazdu (dostępne w wersji z podwójną kabiną).
Wzmocniona rama podwozia, wyjątkowo odporna na obciążenia, pozwala na uzyskanie ładowności pojazdu przekraczającej tonę, co stanowi kluczowy element w tym segmencie. Samochód posiada wysoki prześwit i jest przystosowany do holowania przyczepy o dużej masie, tj. 3,5 tony.
Trwałe materiały
– Szczelna, antypoślizgowa powłoka zabezpieczająca skrzynię przed promieniami UV.
– Solidna i wytrzymała rama podwozia zabezpieczona antykorozyjnie, wykonana ze stali o wysokiej odporności na obciążenia.
Wielofunkcyjna i praktyczna skrzynia
– Skrzynia odporna na intensywne użytkowanie, w wersji krótkiej lub przedłużonej, zależnie od rynku.
– System zaczepów i szyn wbudowanych w burty oraz cztery pomysłowe haki do szybkiego i bezpiecznego przymocowania każdego rodzaju ładunku.
– Zasilanie 12V.
Przestronna i komfortowa kabina
– Kabina: drugi rząd siedzeń zapewnia poziom komfortu zbliżony do samochodów osobowych.
– Fotele z regulacją podparcia lędźwiowego zapewniają wygodną pozycję ciała na dalekich trasach.
– Ogrzewane przednie fotele.
– Automatycznie sterowana klimatyzacja z dwustrefową kontrolą temperatury i regulacją nawiewu powietrza na miejsca z tyłu kabiny.
– Intuicyjnie zaprojektowane schowki, rozmieszczone w całej kabinie, w tym konsola centralna i kieszenie w drzwiach i pod fotelami.
Alaskan posiada silnik Renault 2,3 litra dCi (zależnie od rynku). Jest to 4-cylindrowa jednostka wysokoprężna z pojedynczym lub podwójnym turbo, która sprawdziła się już w gamie Renault Master:
– Wersje o mocy 160 i 190 KM.
– Wyjątkowo dynamiczne przyspieszenia przy niskim zużyciu paliwa i emisji CO2, które stawiają ten samochód na wiodącej pozycji.
– Technologia twin-turbo obejmuje niewielką turbosprężarkę, dającą elastyczne przyspieszenia w niskim zakresie obrotów oraz większe turbo, pozwalające na uzyskanie lepszych osiągów w wysokim zakresie obrotów silnika.
– Dostępne są również dwa inne silniki (zależnie od rynku): benzynowy – 2,5 litra o mocy 160 KM i wysokoprężny – 2,5 litra o mocy 160 lub 190 KM.
– Oferta obejmuje 6-biegowe skrzynie mechaniczne lub 7-biegowe skrzynie automatyczne oraz układy przeniesienia napędu na dwa lub cztery koła.
Wyjątkowe właściwości terenowe
– Tryby działania układu napędowego: 2WD (napęd tylny) / 4H i 4LO (napęd na 4 koła)
2WD: tryb do codziennej jazdy po drogach asfaltowych.
4H (tryb działający przy prędkości poniżej 60 km/h): w warunkach słabej przyczepności do nawierzchni (drogi mokre, żwir…).
4LO (tryb, który można włączyć po zatrzymaniu pojazdu): w przypadku całkowitej utraty przyczepności i siły napędowej (piach, śnieg, błoto…).
– Samoblokujący mechanizm różnicowy (ze szperą elektroniczną) (eLSD) oraz przeniesienie napędu na cztery koła daje poczucie pewności w prowadzeniu samochodu. System wykorzystuje czujniki układu hamulcowego do kontrolowania prędkości obrotowej każdego koła. Gdy system stwierdzi, że jedno z kół tej samej osi obraca się szybciej niż przeciwległe koło, aktywuje hamulec, by poprawić przyczepność, ustabilizować samochód i wzmocnić poczucie bezpieczeństwa.
– Samoblokujący mechanizm różnicowy tylnej osi: mechaniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego poprawia trakcję w ekstremalnych warunkach drogowych.
– Systemy wspomagające kierowcę: elektroniczny system wspomagający przy niebezpiecznych manewrach w celu poprawy komfortu i bezpieczeństwa jazdy: wspomaganie ruszania pod górę (HSA) i system kontroli zjazdu (HDC).
Inteligentna i intuicyjna technologia
– System Renault bez kluczyka z przyciskiem do rozruchu silnika.
– Kolorowy ekran TFT 3D 5-calowy z prostym dostępem do danych dotyczących pojazdu.
– Praktyczne w użyciu systemy multimedialne i audio, kompatybilne ze smartfonami, zestaw głośnomówiący, złącze Bluetooth ze sterowaniem głosowym, odtwarzacz CD, radio AM/FM, cztery lub sześć głośników i pilot do sterowania umieszczony pod kierownicą.
– System nawigacji z 7-calowym ekranem dotykowym i dostępem do Internetu (dostępny zależnie od kraju).
– Widoczność w promieniu 360° dzięki czterem kamerom (zainstalowanym w przednim zderzaku, zewnętrznych lusterkach i w tylnej klapie) ułatwiającym manewry i uniknięcie przeszkód (dostępne zależnie od kraju).
Bogata oferta usług, zabudów i akcesoriów
Usługi skierowane do klientów biznesowych
– Wyspecjalizowana sieć Renault Pro+ spełnia specyficzne oczekiwania klientów biznesowych. Klient posiadający samochód Alaskan i użytkujący go do celów zawodowych będzie mógł z nich korzystać.
– Zaletą tej wyspecjalizowanej sieci jest:
> stała obecność doradców handlowych i serwisowych wyznaczonych do obsługi samochodów dostawczych i specjalnie przeszkolonych w tej dziedzinie,
> łatwy wybór produktu i usług: ekspozycja pełnej gamy samochodów dostawczych, w tym furgonów z zabudowami, jazdy próbne bez konieczności wcześniejszego umawiania, szczegółowa oferta handlowa dostępna w szybkim czasie,
> ułatwienia zapewniające stałą dostępność samochodów: przegląd pojazdu bez umawiania wizyty, wydłużone godziny pracy serwisu, samochody zastępcze.
– Do końca 2016 roku wyspecjalizowana sieć Renault Pro+ będzie obejmowała około 700 punktów w 41 krajach.
Zabudowy „szyte na miarę”
– We współpracy z naszą siecią autoryzowanych firm nadwoziowych tworzymy ofertę szerokiej gamy zabudów, by zapewnić naszym klientom biznesowym wszelkie rozwiązania niezbędne do prowadzonej przez nich działalności.
– Możliwe jest również dopasowanie samochodu do indywidualnych wymagań dzięki specjalnym opcjom fabrycznym.
– Renault było pierwszym producentem samochodów, który wdrożył procedurę autoryzacji firm zabudowujących, usprawniającą proces reagowania na potrzeby klienta, ułatwiającą relacje z producentami zabudów i nadwozi oraz podnoszącą jakość usług i produktów.
– Autoryzowane firmy zabudowujące posiadają dostęp do strony internetowej Renault Conversion, gdzie mogą uzyskać niezbędne informacje techniczne, rysunki oraz skierować pytania do działu wsparcia technicznego.
– Dział Zabudów oraz Dział Jakości Renault wspomagają sieć autoryzowanych firm nadwoziowych na całym świecie i regularnie przeprowadzają audyty w celu wyboru nowych firm zabudowujących lub odnowienia istniejących umów.
– W oparciu o swoje bogate doświadczenia, Renault wybiera również wzorcowych producentów nadwozi i zabudów, którzy spełniają wymogi międzynarodowych przetargów.
Akcesoria
– Szeroka gama akcesoriów ułatwiających załadunek i wyładunek skrzyni: przesuwna płyta na podłodze skrzyni, składany stopień wejściowy, panele do przedłużenia i podziału skrzyni itp.
– Szeroka gama akcesoriów do ochrony i zabezpieczenia ładunku: hardtop (zamknięty bagażnik), wykładzina chroniąca skrzynię czy system mocowania C-CHANNEL z czterema przesuwnymi zaczepami.
– Różne inne akcesoria umożliwiające personalizację samochodu, które cenią sobie klienci segmentu pick-upów.
Renault Alaskan ambulans, pojazd ratowniczo-pożarniczy, z wysięgnikiem koszowym i pojazd interwencyjny: cztery samochody ilustrujące know-how Renault Pro+
Renault Pro+ przedstawia cztery rodzaje zabudów wykonanych na bazie pick-upa Alaskan z podwójną kabiną: zabudowy spełniające zróżnicowane potrzeby klientów biznesowych. Pojazdy te mogą podejmować działania interwencyjne w trudnym terenie.
Renault Alaskan ambulans
Zabudowa ta jest wykonywana przez firmę Sanicar wchodzącą w skład Grupy Gruau, francuskiego producenta zabudów z siedzibą w Colombe, we Francji.
Renault Alaskan Ambulans jest samochodem przeznaczonym do przeprowadzania interwencji ratowniczych w trudnym terenie oraz do szybkiej ewakuacji ofiar do ośrodków pomocy medycznej. Cały pojazd jest pokryty panelami poliestrowymi i posiada ścianę oddzielającą kabinę kierowcy od przedziału medycznego z drzwiami przesuwnymi. W podwyższeniu dachu po obu stronach umieszczono przeszklone okna, zaś nad kabiną kierowcy znajduje się spojler. Wyposażenie wnętrza przedziału medycznego stanowią liczne szafki i schowki, fotel dla obsługi medycznej, uchwyty do butli tlenowych, prowadnice do noszy itd.
Renault Alaskan – pojazd ratowniczo-pożarniczy
Zabudowa ta jest wykonywana przez firmę SPAC, francuskiego producenta zabudów z siedzibą w Lesquin, we Francji.
Renault Alaskan w wersji ratowniczo-pożarniczej jest lekkim pojazdem terenowym, przeznaczonym do przewozu dowódcy załogi lub strażaków podczas różnego rodzaju interwencji. Samochód z napędem 4×4 może podejmować działania interwencyjne w trudnym terenie, podczas pożarów lasów, prowadzić rozpoznanie oraz zapewnić wsparcie dla ciężkiego sprzętu.
Renault Alaskan z wysięgnikiem koszowym
Zabudowa ta jest wykonywana przez firmę KLUBB, francuskiego producenta zabudów z siedzibą w Ferrières-en-Brie, we Francji.
Renault Alaskan z zabudową koszową zostało skonstruowane z przeznaczeniem do działania w trudnych warunkach terenowych i w miejscach trudnodostępnych. W samochodzie zamontowano podnośnik koszowy z w pełni hydraulicznym sterowaniem, co ułatwia jego obsługę na całym świecie oraz umożliwia sprawne działanie zarówno przy wysokich, jak i niskich temperaturach. Wykonany z aluminium teleskop podporowy zapewnia lepszą stabilność pojazdu. Przewody, układ przeniesienia napędu oraz siłownik podnośnika są zabezpieczone i umieszczone w ramieniu dla zapewnienia większej trwałości zabudowy.
Renault Alaskan interwencyjny
Zabudowa ta jest wykonywana przez firmę Durisotti, francuskiego producenta zabudów z siedzibą w Sallaumines we Francji.
Alaskan interwencyjny jest pojazdem zaopatrzenia i szybkiego udzielania pomocy technicznej. Umożliwia wsparcie w zakresie zaopatrzenia w paliwo lub wszelkie inne płyny eksploatacyjne i stanowi zabezpieczenie dla samochodów na drogach publicznych. Pojazd ten może podejmować działania interwencyjne na drogach wszelkiego typu. Jest wyposażony w przednią osłonę rurową ze wzmocnionej stali, wciągarkę zamontowaną z przodu o uciągu 3 ton oraz żuraw z wciągarką na skrzyni.
Oferta „szyta na miarę” dzięki nowym technologiom
Renault Pro+ poszerza swoją ofertę produktową i proponuje nowe rozwiązania wzmocnionych układów przeniesienia napędu w gamie samochodów dostawczych dostosowane do potrzeb klientów biznesowych.
Technologia Extended Grip pozwala na uzyskanie lepszej przyczepności podczas okazjonalnego użytkowania pojazdu w trudnych warunkach drogowych. Jest ona dostępna w standardowym wyposażeniu (w Europie w samochodach osobowych i dostawczych) w całej gamie modeli dostawczych: Kangoo, Trafic, Master.
Technologia Renault X-Track zastosowana w samochodach dostawczych pozwala na poprawę właściwości trakcyjnych w warunkach intensywnej eksploatacji pojazdu w trudnym terenie. Nowość ta jest dostępna w modelach Kangoo, Trafic i Master z przednim napędem.
Ponadto Renault Master jest teraz dostępne w wersji z napędem 4×4. Pojazd ten spełnia najbardziej ostre wymagania użytkowników. Jest wyposażony w układ przeniesienia napędu dostosowany do intensywnej eksploatacji w terenie poza utwardzonymi drogami i w szczególnie trudnych warunkach.
Renault Kangoo jest oferowane (w zależności od rynku) z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC.
Extended Grip, Renault X-Track i Renault Master 4×4: nowe rozwiązania zapewniające większą skuteczność napędu
Rozwiązania zapewniające większą skuteczność napędu i spełniające potrzeby użytkowników w każdych warunkach
Zależnie od sposobu użytkowania (okazjonalne lub intensywne) oraz warunków terenowych (bardziej lub mniej utrudnione), klienci potrzebują różnych układów napędu. Aby sprostać tym zapotrzebowaniom, Renault oferuje trzy technologie wzmocnionego układu przeniesienia napędu w swojej gamie samochodów dostawczych.
Rozwiązania oferowane przez Renault Pro+
System Extended Grip, wzmacniający skuteczność przeniesienia napędu w Renault Kangoo, Trafic i Master, jest oferowany w standardzie (w Europie w samochodach osobowych i dostawczych) od połowy 2013 roku w modelu Kangoo i od połowy 2014 roku w modelach Trafic i Master.
Systemy Renault X-Track (w modelach Kangoo, Trafic i Master) oraz napęd 4×4 (Master) znajdą się również w ofercie Renault we wszystkich krajach europejskich, w Europie Środkowej i krajach Maghrebu. Rozwiązania te są oferowane w ramach partnerskiej współpracy z firmami zabudowującymi (Poclain Véhicules – system X-Track oraz Oberaigner Automotive – Master 4×4). Renault Pro+ zapewnia pełną obsługę klienta – od sprzedaży po serwis posprzedażny, co pozwala na skrócenie terminów dostawy. Jest to partnerska współpraca zapewniająca klientowi kontakt wyłącznie z jednym podmiotem, którym jest Renault Pro+.
Extended Grip |
Renault X-Track |
4×4 |
|
Sposoby użytkowania i rodzaj terenu |
Okazjonalne użytkowanie w trudnych warunkach drogowych |
Intensywne użytkowanie w trudnym terenie |
Intensywne użytkowanie w terenie bardzo trudnym / poza drogami utwardzonymi |
Pojazd |
Kangoo Trafic Master |
Kangoo Trafic Master z napędem przednim |
Master z napędem tylnym (opcja blokady tylnego mechanizmu różnicowego) |
Przeniesienie napędu ze skrzyni |
Napęd 4×2 z zaawansowanym systemem kontroli trakcji |
Napęd 4×2 z samoblokującym mechanizmem różnicowym |
– Napęd 4×4 – Dołączany reduktor (o przełożeniu 1 : 1,42) |
Włączanie
|
Ręczne na postoju lub w czasie jazdy z prędkością poniżej 50 km/h (przycisk) |
Układ działa zawsze |
– Tryb 4×4: włączany na postoju lub w czasie jazdy z prędkością poniżej 25 km/h (przycisk) – Reduktor: włączanie na postoju (przycisk) |
Wyłączanie
|
Wyłączanie systemu – ręczne na postoju lub w czasie jazdy (przycisk) – automatyczne przy prędkości ponad 50 km/h |
Układ działa zawsze |
– Tryb 4×4: wyłączany w czasie jazdy z prędkością poniżej 20 km/h – Reduktor: wyłączanie na postoju. |
Osłony podwozia |
W opcji w Kangoo (w wersji uterenowionej i dostosowanej do jazdy po placach budowy) i w Masterze |
Metalowe osłony pod silnikiem i podwoziem |
Metalowe osłony pod silnikiem i podwoziem |
Podwyższone zawieszenie
|
W opcji w Kangoo (w wersji uterenowionej i dostosowanej do jazdy po placach budowy): podwyższone zawieszenie o 8 mm |
Podwyższone zawieszenie o około 30 mm (Kangoo, Trafic) i 40 mm (Master)
|
Podwyższone zawieszenie 65 mm z przodu 58 mm z tyłu (koła pojedyncze) 45 mm z tyłu (koła podwójne) |
Opony |
Opony standardowe lub opony Mud & Snow jako opcja |
Opony Mud & Snow
|
Opony Mud & Snow |
Partner |
W standardzie |
Poclain Véhicules |
Oberaigner Automotive |
Dostępność
|
Dostępne od połowy 2013 roku w Kangoo, od połowy 2014 roku w modelach Trafic i Master |
Dostępne z końcem 2016 roku (Kangoo), zależnie od kraju |
Dostępne z końcem 2016 roku
|
Technologia Extended Grip w modelach Kangoo, Trafic i Master
W standardowym wyposażeniu całej gamy samochodów dostawczych jest teraz oferowana technologia Extended Grip: w Kangoo od połowy 2013 roku, w modelach Trafic i Master – od połowy 2014 roku.
Extended Grip wzmacnia przeniesienie napędu na koła przednie podczas ruszania oraz jazdy z niewielką prędkością na grząskiej nawierzchni o słabej przyczepności lub na śliskiej drodze pokrytej śniegiem, błotem czy piaskiem. Extended Grip jest to zaawansowany, elektroniczny systemem kontroli trakcji działający na koła napędzane w celu skuteczności napędu pojazdu.
System Extended Grip jest układem inteligentnym. Jest uruchamiany przez kierowcę za pomocą odpowiedniego przycisku umieszczonego w kabinie. Jeśli system stwierdzi, że koła napędzane ślizgają się, a pozostałe koła stoją w miejscu, wnioskuje z tego, że przyczepność nawierzchni jest bardzo słaba i w związku z tym nie zmniejsza mocy silnika przenoszonej na koła. System ocenia, że aby umożliwić ruszenie na śniegu, gołoledzi lub w błocie, lepiej jest utrzymać poślizg kół, by usunąć spod nich śnieg i uzyskać przyczepność na znajdującym się pod nim asfalcie, lecz przede wszystkim – by stopniowo zapewnić powolne ruszenie pojazdu wykorzystując resztki dostępnej przyczepności. Kierowca zachowuje wtedy kontrolę nad mocą silnika poprzez wciskanie pedału gazu.
Technologia Renault X-Track w modelach Kangoo, Trafic i Master
Technologia X-Track stosowana w samochodach dostawczych będzie oferowana w całej gamie modeli od października 2016 roku (lecz już teraz można ją zamówić bezpośrednio w firmie zabudowującej Poclain Véhicules).
Renault X-Track w gamie samochodów dostawczych jest prostą transformacją samochodu ze standardowym napędem 4×2 na wersję przystosowaną do jazdy po drogach o złym stanie nawierzchni. Adaptacja ta jest wykonywana przez firmę Poclain Véhicules, eksperta w dziedzinie wzmocnionych układów przeniesienia napędu, wieloletniego partnera Renault.
Technologia X-Track pozwala zapewnić lepsze właściwości trakcyjne standardowego pojazdu z napędem 4×2 w trudnych warunkach drogowych, na śniegu lub na nawierzchniach w złym stanie. Zapewnia ona wyższą skuteczność przeniesienia napędu niż system Extended Grip. Stanowi alternatywne rozwiązanie dla układu z napędem na cztery koła, gdy warunki użytkowania nie wymagają pokonywania przeszkód terenowych.
Dla kogo takie rozwiązanie? Dla użytkowników z branży budowlanej, służb leśnych, utrzymania szlaków wodnych, służb technicznych, rolników, jak również dla klientów indywidualnych – do rekreacji.
Adaptacja pojazdu obejmuje cztery grupy podzespołów, by spełnić wymagania klientów.
– Samoblokujący mechanizm różnicowy: w skrzyni biegów zamontowany jest zmodyfikowany samoblokujący mechanizm różnicowy zamiast mechanizmu fabrycznego. Jest to system mechanicznego przeniesienia momentu obrotowego oparty za zjawisku tarcia ośmiu tarcz ustawionych naprzemiennie. Gdy koło traci przyczepność, samoblokujący mechanizm różnicowy pozwala na przeniesienie do 25% momentu obrotowego silnika na koło posiadające lepszą przyczepność. Dzięki temu samochód może kontynuować jazdę wychodząc z trudnych sytuacji spowodowanych warunkami drogowymi.
– Podwyższone zawieszenie: wyższe zawieszenie samochodu pozwala na pokonywanie przeszkód, które mogą znaleźć się na drodze. Prześwit pojazdu został zwiększony o około 30 mm w modelach Kangoo i Trafic oraz o 40 mm w modelu Master.
– Osłony pod silnikiem: wykonane z blachy stalowej o grubości 3 mm chronią miskę olejową (modele Kangoo, Trafic i Master). Wykonane z blachy stalowej osłony pod podwoziem (grub. 2 mm) chronią przewody hamulcowe i paliwowe biegnące pod podłogą (w Kangoo). Zabezpieczają samochód przed wystającymi elementami podłoża.
– Opony Mud & Snow: opony błotno-śniegowe ułatwiają poruszanie się w trudnym terenie. Skutecznie usuwają wodę, śnieg i błoto spod bieżnika i przenoszą na nawierzchnię drogi moment obrotowy niezbędny do kontynuowania jazdy samochodem.
Renault Master 4×4
Od kwietnia 2016 roku Renault Master jest dostępne w wersji z napędem 4×4. Adaptacja ta jest wykonywana w samochodzie Master z napędem tylnym w wersji furgon lub podwozie z pojedynczą i podwójną kabiną. Jest ona realizowana w ramach partnerskiej współpracy z firmą Oberaigner Automotive, niemieckim ekspertem w konstrukcji napędów 4×4.
Renault Master 4×4 zostało opracowane, by zaoferować klientom samochód o najwyższym poziomie komfortu i bezpieczeństwa, a jednocześnie zdolny do jazdy w sytuacji utraty przyczepności i gdy zachodzi potrzeba posiadania maksymalnej skuteczności przeniesienia napędu na koła.
Przeniesienie napędu w samochodzie Renault Master 4×4 posiada dwa tryby działania: tryb do jazdy po normalnej drodze (napęd 4×2) oraz tryb do jazdy po drogach o złej nawierzchni, a także poza nimi, w terenie (napęd 4×4). Renault Master w trybie napędu 4×4 może poruszać się po stromych zboczach, w śliskim terenie, po mokrych łąkach, w terenie błotnistym, w złych warunkach drogowych itp.
Dla kogo takie rozwiązanie? Odbiorcy to: branża budowlana, dystrybutorzy energii elektrycznej, rolnicy, ratownictwo medyczne, straż pożarna, policja, wojsko, służby komunalne, dostawcy wody, służby utrzymania elektrowni wiatrowych, służby drogowe, leśne, użytkownicy kamperów itp.
Adaptacja pojazdu obejmuje pięć grup podzespołów, by spełnić wymagania klientów.
– Napęd 4×4 (4 koła napędzane): skuteczniejsze przeniesienie siły napędowej. Na przedniej osi jest zamontowany most napędowy, a skrzynia rozdzielcza znajdująca się na wyjściu ze skrzyni biegów stanowi połączenie między tylnym i przednim mostem oraz skrzynią biegów. W trybie napędu 4×2 cały moment obrotowy na wyjściu ze skrzyni jest kierowany przez skrzynię rozdzielczą na tylny most. W trybie napędu 4×4 moment obrotowy jest rozdzielany między osiami proporcjonalnie do ich obciążenia – oś bardziej obciążona otrzymuje większy moment.
– Włączany reduktor (krótkie przełożenie): więcej mocy. W trudnych warunkach terenowych można dodatkowo włączyć reduktor, co zwiększa o około 40% moment obrotowy silnika na wyjściu ze skrzyni biegów. Reduktor składa się z 2 kół przekładniowych zainstalowanych w skrzyni rozdzielczej: jedno koło ma to samo przełożenie co koło na wyjściu ze skrzyni (czyli 1:1), zaś drugie koło ma inne przełożenie (1:1,42). Gdy reduktor jest wyłączony, koło skrzyni rozdzielczej o przełożeniu 1:1 jest zazębione z kołem skrzyni biegów (w trybie napędu 4×2 lub 4×4). Gdy reduktor jest włączony, koło skrzyni rozdzielczej o przełożeniu 1:1,42 jest zazębione z kołem skrzyni biegów (w trybie napędu 4×2 lub 4×4).
– Podwyższone zawieszenie: podwyższenie zawieszenia nadwozia o 65 mm z przodu i o 58 mm tyłu (koła pojedyncze) lub o 45 mm (koła podwójne).
– Osłony podwozia: wykonane z blachy stalowej osłony pod podwoziem chronią przewody hamulcowe i paliwowe biegnące pod podłogą.
– Opony Mud & Snow.
Oferta „szyta na miarę” dla potrzeb Formuły 1, by poczuć sportowe emocje
We wrześniu 2015 roku marka Renault zainaugurowała ogólnoświatową sieć wyspecjalizowaną w obsłudze klientów posiadających samochody dostawcze: Renault Pro+. W styczniu 2016 roku Renault stworzyło Renault Sport Formula One Team, by zwiększyć tempo wdrażania innowacji w dziedzinie sportu i wzmocnić wizerunek marki. Oba podmioty posiadają wspólne wartości. Obecnie podjęły partnerską współpracę na skalę światową. Z okazji rozpoczęcia współpracy w całej gamie samochodów dostawczych Renault Pro+ wprowadza serię limitowaną Formula Edition.
Współpraca Renault Pro+ i Renault Sport Formula One Team
We wrześniu 2015 roku Renault utworzyło Renault Pro+, światową markę ekspertów wyspecjalizowanych w obsłudze samochodów dostawczych. Renault Pro+ oferuje produkty i usługi przeznaczone dla użytkowników samochodów dostawczych. Renault Pro+ charakteryzuje się zindywidualizowanym podejściem do potrzeb klienta. Działa w oparciu o sieć 400 autoryzowanych firm zabudowujących na całym świecie oraz wyspecjalizowaną sieć 650 koncesjonerów spełniających bardzo wymagające standardy.
W styczniu 2016 roku Renault utworzyło Renault Sport Formula One Team, wracając tym samym do sportu wyczynowego z własną stajnią F1 od sezonu 2016. Marka, posiadająca na swoim koncie 12 tytułów mistrza świata konstruktorów, od blisko 40 lat jest jednym z wiodących graczy w historii Formuły 1. F1 jest doskonałą okazją do zaprezentowania nowych technologii. Jest także sposobem na przyspieszenie rozwoju innowacyjnych rozwiązań i gamy sportowych samochodów Renault. Formuła 1 jest sportem umożliwiającym zwiększenie rozpoznawalności i poprawę wizerunku marki na wszystkich rynkach świata. Jest jednym z najczęściej prezentowanych w mediach sportów na świecie – na wszystkich kontynentach, szczególnie popularnym na wschodzących rynkach. Rocznie gromadzi przed telewizorami 450 milionów widzów.
Renault Pro+ i Renault Sport Formula One Team wyznają te same wartości: niezawodność, profesjonalizm i wysokie osiągi. Obie jednostki podpisały umowę o współpracy w dziedzinie logistyki na terenie całego świata.
Renault Pro+ udostępnia minibusy do przewozu gości i dziennikarzy na tory zawodów Grands Prix Formuły 1.
Dostarczy także samochody dostawcze niezbędne do zapewnienia logistyki zespołu wyścigowego, w szczególności w zakładach w Viry Chatillon (Francja) i Enstone (Anglia).
Seria limitowana Formula Edition w całej gamie samochodów dostawczych
Z okazji rozpoczęcia współpracy w całej gamie samochodów dostawczych (Kangoo, Trafic i Master) Renault Pro+ wprowadziło serię limitowaną Formula Edition.
W barwach serii limitowanej Formula Edition, samochody dostawcze zyskują na wyglądzie dzięki czarnym zderzakom i grillom, czarnym matowym wykończeniom logo Renault oraz lusterek wstecznych i czarnym aluminiowym felgom.
Przejmują również od Renault Sport Formula One Team złoty kolor elementów podkreślających wloty powietrza, drzwi, światła przeciwmgłowe oraz klosze lamp. Nadaje to całej gamie niezaprzeczalnie sportowy charakter.
Nie zapomniano również o sportowych akcentach we wnętrzu kabiny. Czarna, matowa konsola centralna, kierownica pokryta skórą oraz dywaniki w barwach stajni są dopełnieniem wystroju serii Formula Edition.
Seria limitowana samochodów dostawczych podkreślająca fascynację sportem samochodowym będzie dostępna w sprzedaży w Europie na początku 2017 roku.
Renault Pro+ – liczący się gracz na rynku samochodów dostawczych
Renault Pro+: produkty i usługi przeznaczone dla użytkowników samochodów dostawczych
Produkty i usługi dopasowane do potrzeb klientów:
Kangoo Express i Kangoo Z.E., dostępne w 65 różnych wersjach. Trafic i Master, dostępne odpowiednio w 270 i 350 różnych wersjach.
Sieć 400 producentów zabudów w 29 krajach umożliwiająca adaptację samochodu do specyficznych potrzeb każdego klienta.
Renault Pro+: biuro konstrukcyjne, zakłady produkcyjne i wyspecjalizowana sieć obsługi
Biuro konstrukcyjne wyspecjalizowane w samochodach dostawczych w Villiers Saint Frédéric, we Francji.
Zakłady produkcyjne na trzech kontynentach: Europa (Francja), Ameryka Łacińska (Argentyna, Brazylia) i Afryka (Maroko).
Wyspecjalizowana sieć (sprzedaży i obsługi posprzedażnej) obejmująca 650 centrów Renault Pro+ (700 na koniec 2016 roku) w 41 krajach, dedykowana do obsługi klientów biznesowych, spełniająca bardzo wysokie standardy. Zaletą tej wyspecjalizowanej sieci jest:
– stała obecność doradców handlowych i serwisowych wyznaczonych do obsługi samochodów dostawczych i specjalnie przeszkolonych w tej dziedzinie,
– łatwy wybór produktu i usług: ekspozycja pełnej gamy samochodów dostawczych, w tym furgonów z zabudowami, jazdy próbne bez konieczności wcześniejszego umawiania, szczegółowa oferta handlowa dostępna w szybkim czasie,
– ułatwienia zapewniające stałą dostępność samochodów: przegląd pojazdu bez umawiania wizyty, wydłużone godziny pracy serwisu, samochody zastępcze.
Renault Pro+: mocna pozycja na całym świecie
Sprzedaż samochodów dostawczych w 112 krajach, kluczowe znaczenie rynku europejskiego, brazylijskiego, argentyńskiego, tureckiego, marokańskiego i algierskiego.
Lider na rynku samochodów dostawczych w Europie od 18 lat
– numer 1 we Francji, Hiszpanii, Portugalii, Belgii, Słowenii
– numer 2 we Włoszech, Polsce, Bułgarii, na Łotwie, na Litwie
– numer 3 w Danii, Szwecji, Irlandii, na Węgrzech, w Estonii i na Islandii
Mocna pozycja na wielu rynkach
– Brazylia: Kangoo numerem 2, Master numerem 1
– Argentyna: Kangoo numerem 1, Master numerem 2
– Kolumbia: Kangoo numerem 1, Trafic numerem 1, Master numerem 3
– Meksyk: Kangoo numerem 2
– Algieria: Kangoo numerem 1, Master numerem 1
– Maroko: Master numerem 1, Kangoo numerem 3
– Australia: Kangoo numerem 2, Master numerem 3
Grupa Renault osiągnęła bardzo dobre wyniki w 2015 roku na rynku samochodów dostawczych. Sprzedała 387 tys. pojazdów, co oznacza globalny wzrost o 12,4% (poza Ameryką Północną), pomimo spadku na światowym rynku o 6,3%. Na koniec sierpnia 2016 roku sprzedaż samochodów dostawczych Grupy Renault wyniosła 270 500 sztuk, czyli o 15,3% więcej niż w końcu sierpnia 2015 roku.
Lider na rynku elektrycznych samochodów dostawczych
– Renault jest pierwszym producentem oferującym pojazdy ze wszystkich segmentów, który posiada w swojej gamie elektryczne samochody dostawcze.
– Kangoo Z.E., zajmujące pozycję lidera w Europie, jest sprzedawane w 45 krajach.
– Twizy Cargo to najnowszy model elektryczny w gamie pojazdów dostawczych Renault.
Dane liczbowe na koniec 2015 roku (łącznie z pick-upami).
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze