Renault przekracza założenia sprzedażowe w Chinach

1 6

Za nami pierwsze półrocze, podsumowaliśmy już półroczną sprzedaż Grupy Renault we Francji, ale dobre wieści dla marki docierają do nas z Państwa Środka. I nie mam tu na myśli tych z wczorajszego wieczoru. Okazuje się bowiem, że Renault przekracza założenia sprzedażowe w Chinach w odniesieniu do dwóch kluczowych tam obecnie modeli.

Chodzi o dwa SUV-y, Kadjara i Koleosa. Jak wspominałem przy jakiejś okazji i jak się zresztą orientują nasi Czytelnicy, Chiny także przeżywają boom na SUV-y i crossovery. Nic więc dziwnego, że Renault przekracza założenia sprzedażowe w Państwie Środka. Wolumen sprzedaży może nie szokuje, ale pamiętajmy, że Renault tak naprawdę dopiero od niedawna oferuje tam swoje samochody.

W okresie od stycznia do czerwca włącznie w Chinach zarejestrowano 37.460 Kadjarów i Koleosów. To 63% całkowitych celów handlowych na bieżący rok. Wprawdzie Renault nie opublikowało oficjalnych danych, ale informacje o sprzedaży podał chiński partner francuskiego koncernu. Wynika z nich, iż na chińskie drogi wyjechało w pierwszym półroczu 13.603 Kadjarów i 23.857 Koleosów.

Trudno oczywiście odnosić te wyniki do jakiegokolwiek okresu, bo i Kadjar, i Koleos są w Chinach nowymi modelami. Kadjar jest tam oferowany od kwietnia ubiegłego roku, a Koleos od listopada 2016. Oba są produkowane na miejscu przez spółkę joint venture Dongfeng Renault Automobile Co. „Na miejscu”, czyli w Wuhan, jednym z największych ośrodków motoryzacyjnych w Państwie Środka.

Spółka miała pod koniec ubiegłego roku 150 salonów w całych Chinach. Na koniec pierwszego półrocza 2017 było już 175 punktów dealerskich, a rok bieżący ma się zakończyć stanem 200 dealerstw. Jeszcze w tym roku segment crossoverów Renault w Chinach rozszerzy się o siedmiomiejscowy model Espace. Będzie on jednak do Chin importowany, podobnie jak inne modele oferowane na tamtym rynku – Captur, Megane i Fluence.

Samochody importowane są w Chinach obłożone wysokim cłem, ale też uważa się je za prestiżowe z uwagi na wysokie ceny. Zapewne wielkiej różnicy w sprzedaży Renault nie zrobią, bo to dzięki Kadjarowi i Koleosowi Renault przekracza założenia sprzedażowe w Chinach, niemniej jednak warto mieć szeroką ofertę. W zależności od zainteresowania klientów zawsze można uruchomić na miejscu produkcję modelu, który interesuje potencjalnych klientów.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
ToJa Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
ToJa
Gość
ToJa

Generalnie wejście w rynek jest ok. Renault ustabilizowało się na poziomie ok 6tyś aut na miesiąc.

Natomiast pamiętam doskonale założenia pt 150tyś samochodów rocznie. Do tych trochę daleko :) zwłaszcza, że sprzedaż się ustabilizowała i nie wykazuje na razie wzrostu. Kadjar był już rok temu i jego sprzedaż jest stabilna, a zatem zwiększenie punktów dealerskich na razie nie daje efektu. Pewnie też dużo z tych aut to demówki.