Renault bardzo ostro gra o klienta z wyższych półek cenowych. Wprowadzają do sprzedaży Rafale 300 KM 4×4 i wyceniając go dość agresywnie, producent pokazuje że chce zawalczyć o ludzi, którzy szukają mocniejszych samochodów. Widać, że celem Luca de Meo są klienci takich marek jak DS Automobiles, Seat czy Lexus a to nie jest jeszcze jego ostatnie słowo.
Napęd Renault Rafale jest nie tylko mocny ale też oszczędny, cichy i ma duży zasięg w trybie elektrycznym
Nowy napęd ma wszelkie cechy by się spodobał: jest bardzo oszczędny, oferuje zasięg do 100 km w mieście w trybie elektrycznym i oferuje znakomitą dynamikę. To zupełnie inna klasa rozwiązania niż to, co proponuje w swoich samochodach Toyota czy Lexus (nie występuje tu tak dokuczające kierowcom tych marek wycie napędu czy przeciągnie). I chociaż Renault jest marką popularną, to Rafale jest kolejnym modelem, który ma zamiar walczyć także o klienta klasy premium. Zaproponowanie 300 KM, napędu na wszystkie koła i elektronicznych systemów typu wizualna analiza drogi za pomocą kamery oraz zawieszenie o zmiennej charakterystyce tłumnienia są tego najlepszym dowodem.
Renault Rafale: zamówienia na wersję E-Tech 4×4 300 KM otwarte! Jest polski cennik
Renault Rafale rozwija koncepcje Arkany
Renault już wcześniej puszczało oko w stronę segmentu wyższego, oferując model Arkana. W jego przypadku był to tylko, albo aż, kształt nadwozia, który mocno zmartwił posiadaczy aut typu premium, bo mniejsze modele BMW i Mercedsa coupe niewiele się, przynajmniej względem linii bocznej, od tego Renault różniły, ale Rafale to zupełnie inna klasa i ma kilka mocnych argumentów.
Zobacz: polski cennik Renault Rafale. Ile kosztuje nowy SUV coupé w naszym kraju?
Renault Rafale ma mocną broń: Androida
Oprócz wspomnianego ciekawego napędu to także cała elektronika na pokładzie oparta na Androidzie. W ten sposób producent bezpośrednio walczy o klientów, którzy mają dość „przedpotopowych” systemów własnych, multimedia w Rafale są najwyższej próby. Wbrew pozorom ten element staje się coraz ważniejszy. Jest też pójście w stronę klienta szukającego sportowych wrażeń – stąd powstała wersja, której zawieszenie przygotował zespół Alpine.
Skonfiguruj swoje Renault Rafale 300 KM 4×4 teraz
Do pełni szczęścia klienta premium brakuje już w zasadzie materiałów typu metal, szkło i naturalna skóra we wnętrzu, ale tego raczej po Renault się nie spodziewamy. Tak czy inaczej konkurencja może mieć problem a francuski producent zrobił krok w naprawdę ciekawym kierunku.
Najnowsze komentarze